Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Interjú 2012. szeptember 20. 4 hozzászólás
 

Ritka az olyan eset, hogy nem saját készítésű interjút közlök, ám most a NiP Gaming svéd csillaga a HLTV.org-nak adott egy terjedelmesebb interjút, aminek a fordítását olvashatjátok a cikkben. A hosszúsága ellenére igen sok érdekes infót megtudhatunk Robin "Fifflaren" Johanssonról, a NiP-ről... de inkább azt javaslom, olvassátok el!

Mi a története a NiP felállásának? Hogy jött össze a jelenlegi ötösötök?

Nos, a Heat-Gaming felvette a kapcsolatot GeT_RiGhT-tal, szerették volna, ha az ő vezérletével megalakul egy CSGO csapat, ami később őket képviselné. Egyből csatlakozott mellé f0rest is, ők ketten így együtt aztán elkezdtek beszélgetni Xizttel, aki szintén szeretett volna váltani CSGO-ra. Szerintem mindhárman úgy gondolták, hogy a maradék 2 helyet volt Source-os játékosokkal kéne feltölteni, főleg annak tudatában, hogy ezen új utazás bizony Source-motoron történik. Ez volt az a pont, amikor friberg és én a képbe jöttünk.

Mi már egy ideje a Heat-Gaming zászalaj alatt játszottunk, persze Source-ban, jómagam már 2005 óta a scene tagja vagyok, szinte végig irányítóként funkcionáltam aktuális csapataimban. Szerintem ez volt az a dolog, ami felkeltette a figyelmüket. És friberg, aki a csapattársam volt illetve szobatársam már cirka 2 éve, csatlakozott utolsóként, aki ezzel együtt betöltötte a maradék lyukakat is. Mindnyájan úgy érezték, hogy fontos volt megpróbálják közelebb hozni egymáshoz a két közösséget, és igazából nem volt jobb út efelé, mint hogy egyesítsük erőinket és létrehozzunk egy olyan csapatot, melyben 1.6 és Source játékosok is megtalálhatóak.

A Counter-Strike különböző verzióiból jöttetek, milyen GeT_RiGhT és f0rest társaságában játszani? Volt valami különösebb differencia köztetek, nézeteltérés amiatt, hogy elég nagyban különbözött az eddigi pályafutásotok, gondolván itt a két játékra?

GeT_RiGhT és f0rest két kivételes játékos. Hihetetlen jók voltak 1.6-ban, kiérdemelték a világ tiszteletét az évek során. De nem egyszer éreztem azt, hogy ez kissé más fényt vetít fribergre és rám is, mivel mi a Source-közösségből érkeztünk. De mindannyian megértettük, hogy ez egy új játék, tanulnunk kell még. Nem számít, hogy te voltál a világ legjobbja 1.6-ban, vagy a CoD szériák valamelyikének hátteréből érkeztél…

Az egyetlen különbség, amit fel tudok hozni, az a játékbeli gondolkodás. A CS1.6 és a Source teljesen különbözik egymástól ezen a téren. Source-ban sokkal többet kell operálnod a flash-sekkel és a füstökkel – sokkal több a taktikai elem. Igazság szerint ezt csak a korábbi CS1.6-tal tudnád összehasonlítani, amikor a csapatok sok és még annál is több taktikai elemet vonultattak fel.

Most 1.6-ban az egyéni skill dominál, amivel meccseket lehet nyerni. Ez teljesen eltér a Source-tól, de még a CSGO-tól is. Együtt kell működj a csapattársaiddal egy új perspektívában. A füstöknek tökéletes helyen kell landolniuk, a flash-eket pedig a lehető legprecízebben kell eldobni; ha hibázol, akkor egy nagy fallal fogod szembetalálni magad. Néha hallom is a csapattársaimtól, hogy a Source-osok hajlamosak másképp állni a játékhoz, ami igazából adott.

Milyen HeatoN-nel együtt dolgozni? El tudnád mondani, hogy milyen feladatkörei vannak a NiP-ben?

HeatoN egy nagy ember közöttünk. Imádja a Counter-Strike-ot, a saját életét is beáldozza a játékért. HeatoN feladatköre a NiP-ben… ő a menedzserünk. Ő foglalkozik mindenféle háttérmunkával. És persze ő a mi beugrónk, ha éppen valakinek más elfoglaltsága van (még mindig jól nyomja az öreg!).

Ő az a valaki, akit jó a köreinkben tudni, főleg a múltját figyelembe véve. Tudja, hogy mire van szükségünk, hogy jó csapattá váljunk, és tudja azt is, hogy milyen játékosnak lenni egy szervezetben, ami igazán előnyös egy menedzserben!

Mielőtt még visszatért a NiP név, úgy volt, hogy HeatoN saját márkanevét, a Heat-Gaminget fogjátok képviselni. Mi változott?

Hát, nem sok információm van erről az igazat megvallva. Az igaz, hogy úgy volt, hogy a jövőben Heat-Gamingként fogunk játszani. Egy csapatfotózás során közölték velem, hogy a NiP prefix fog szerepelni a nevünk előtt a Heat-Gaming helyett.

A NiP név nagyon sokat jelent HeatoN-nek, szerette volna meghúzni a váratlant, szeretett volna létrehozni CSGO-ban valami speciálisat, ami a NiP név visszahozatala volt a köztudatba!

Te és friberg vagytok az egyedüliek a NiP-ben, akik korábbi Source-játékosnak mondhatják magukat. Milyen a kapcsolatotok, mit tud ő nyújtani a csapat számára?

Már nagyon régóta ismerem friberget. Ha jól emlékszem, akkor valamikor a 2009-es év végén/2010-es év elején csatlakozott az akkori csapatomhoz, de már az előttről ismerem őt. Nagyjából 1 hónapja vagyunk szobatársak, amikor is úgy döntöttem, hogy visszatérek Svédországba.

Friberg egy kiváló személyiség játékon belül és azon kívül is. Nagyon jó barátomnak tudhatom őt, ez szerintem nem volt változni akkor sem, ha már befejeztük a játékot. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy játékon belül időről-időre hajlamosak vagyunk vitatkozni egymással, de ez sohasem jutott el arra a szintre, hogy személyeskedjünk. Szerintem amikor f0rest, Xizt és GeT_RiGhT először hallott minket vitatkozni… talán egy kisebb sokk érte őket. Imádom ezt a srácot, ha vége a játéknak, azonnal visszatérünk a normális énünkhöz.

Hogy mit nyújt a csapat számára friberg… Ő az egyik legjobb fragger, akivel valaha szerencsém volt egy csapatban szerepelni. Ő az, akit bátran előreküldhetsz, hogy megtisztítsa a terepet vagy meglője az entry-t. Hihetetlen képességei vannak lövés tekintetében, de sajnos nem kapta meg eddig azt a tiszteletet, amit megérdemelne, de remélem, hogy az emberek hamarosan észbe kapnak és meglátják azt, hogy miért van a csapatunkban és hogy mennyi mindent tud adni a csapatnak a játékon belül és azon kívül is.

Apropó képességek… Elég jó ajánlólevéllel rendelkezel, mint csapatvezető. Hogyan jellemeznéd a vezetői stílusodat a NiP-ben?

Hát, azt kell mondjam, hogy a jelenlegi helyzet merőben eltér a korábbiaktól. Ez egy új játék, nekünk pedig mindkét korábbi verzióból vannak játékosaink. A CS1.6 játékosok próbálják a saját arcukra formálni a dolgokat, saját utakon járnak, míg mi, Source játékosok ugyanezt tesszük, hogy a Source-osan. De még minden a tanulási fázisában van!

Azt mondanám, hogy az irányítói stílusom elég szigorú, de kissé elnéző is. Próbálj csak meg olyan játékosokat kontrollálni, mint GeT_RiGhT és f0rest… gépek, nem lehet őket pórázon tartani (f0rest szavaival élve). A viccet félretéve, tisztelnek engem, mint in-game főnököt, azt csinálják, amit mondok neki, hogy csinálják. Ha saját utakon próbálnak teljesülni, részemről oké, a lényeg csak annyi, hogy a kiszabott taktikát helyesen hajtsák végre, és ha mindez klappol, akkor nem fogják hallani a visító hangomat Mumble-n.

Egyre több és több csapat helyezi a hangsúlyt az új játékra, ezek között is kiemelkedik a VeryGames, akikkel mindenképpen számolni kell. Mit gondolsz, melyek még azok a csapatok, akikkel számolni kell a trónharcoknál?

Az én vélemény az, hogy sok csapatot fogunk látni a közeljövőben, akik esélyesek lehetnek a trónra. Sok csapat azért vált, hogy a legjobb legyen, mindenki erre törekszik, szóval jól alakulnak a scene dolgai. Persze sok csapatnak még sokat kell fejlődnie, de szerintem a legnagyobb veszélyt az mTw, az ESC, a fnatic, a Na’Vi (ha végre eldöntik, hogy váltanak-e vagy sem), a mousesports… jelenthetik. A lista még mindig bővül.

Mindenki jó eséllyel pályázik a trónra, már alig várom, hogy láthassam, megélhessem azt, ahogy a scene teljesít és hogy néhány hónap múlva hogyan is fognak kinézni az erőviszonyok.

Talán már kijelenthetjük, hogy magadénak érzed a Global Offensive-et. Az egész Source-scene olyan fogékony volt az újdonságokra, mint Te?

Szerintem már a Source közösség nagy része meghozta a döntését és váltott. Most pedig már főleg, hogy a legtöbb torna úgy döntött, hogy szintén CSGO-ra vált. Sokan a német, a francia, a dán, az angol (a lista még folytatódik) szcénából már váltottak. És még ennél is többen jönnek majd. A versengő scene napról napra nagyobb, ahogy ezt a Steam statisztikák is mutatják.

A CS1.6 közösségből nagyon sokan elég konzervatívak, nem nagyon akarják az új játékot támogatni. Mik az érzéseid ezzel kapcsolatosan, és mit gondolsz, szüksége van a Global Offensive-nek az 1.6 közösségre ahhoz, hogy sikeres legyen?

Teljesen megértem a CS1.6 közösséget, egyszerűen nem akarják meghalni kedvenc játékukat – ami SOHASEM fog meghalni! Senki sem teheti félre azt, amit a CS1.6 a FPS szcénáért tett, igazán meg vagyok hökkenve, hogy milyen lojálisak az emberek a játék iránt!

Hiszem, hogy szükségünk van az 1.6 közösségre, hogy életben tartsuk a CS-t, mint fő versenyszámot az eseményeken. Ne hasonlítsuk a CSGO-t az 1.6-hoz, egyszerűen ez lehetetlen. De meg kell ragadjuk ezt a változást ahhoz, hogy az FPS réteg életben maradjon ebben a DotA/SC2/LoL dominálta eSport világban.

A Source közösség némileg szókimondóan lépett fel azon 1.6 játékosokkal szemben, akik a váltás ellen tették le voksukat. Úgy látod a Global Offensive-t, mint azt a játékot, ami egyesítheti a két közösséget?

Igen, teljes mértékben úgy látom, hogy a CSGO az, ami egyesítheti a két közösséget. Amikor a Source-ot kiadták, a WCG egyből felvette a játék palettájára, ami szégyen és gyalázat volt, mivel a játék még egyáltalán nem állt készen a kompetitív részleget tekintve. A Source az a játék volt mindig is, ami nem rendelkezett azokkal a dolgokkal, amikkel most a CSGO rendelkezik, már most jobb pozícióban van a GO, mint a Source valaha is volt.

Nem olyan bugos. Ami igazán hiányzik most a játékból, az egy kiváló spectator kliens, amin tudomásom szerint a Valve nagy erőkkel dolgozik. Sajnálatos, hogy nem jött ki korábban, remélem hamarosan piacra dobják. Hiszen erre nagy szüksége van a játéknak, hogy még nagyobb cím lehessen az eSportban és ne csak az 1.6 és Source közösséget egyesítse, hanem hozzon magával olyan új közösségeket is, mint a CoD 4 vagy bármilyen más FPS-részleget is említhetnék.

Sokan úgy gondolják, hogy a Source-játékosok előnnyel indulnak a Global Offensive-ben, mint például az 1.6-osok. Egyetértesz ezzel?

Szerintem a béta alatt egyértelmű volt a Source-osok fölénye. A füst olyan volt, mint Source-ban, a mozgás is nagyon hasonló volt stb. De ha a CSGO mostani verziójával hasonlítod össze a CSGO-t, akkor azt mondanám, hogy az egyetlen hasonlóság közöttük a motor. Dust2 is elég hasonló, de a többi pálya nekünk is újként hat!

Néhány frissítés, amit javasoltam, dolgok, amik változtak, mint például a „meglöttek-lelassulok” inkább az 1.6 játékosoknak kedveznek szerintem. Ezek a dolgok sosem jelentek meg Source-ban például. Ha meglőttek Source-ban, akkor nem csökkent a sebességed vagy a pontosságod, ez egy olyan dolog, ami talán övön aluli ütésként hat a Source-játékosokra.

A mozgás is változott, ahogy a gránátok fizikája is. Source-ban nem igazán volt recoil sablonod. Persze, néhány fegyvernél változott a recoil. Vegyük csak példaként az AK47-et. De mondom, még mindig a tanulási fázis az, amin mindenkinek át kell esnie a fejlődés érdekében. Szóval hogy a kérdésedre is válaszolják, nem, nem osztom ezt a véleményt. Mindenkinek tanulnia kell.

A Global Offensive megjelenése – mindent félretéve – elég középszerűre sikeredett, de nagyon úgy fest, hogy a Valve elkötelezett az új játéka iránt. Milyen lehetőségeket látsz a játékban?

Szerintem az emberek hajlamosak azt nézni, hogy mennyien játsszák éppen az adott játékot. Persze, a CS1.6-nak és a Source-nak még mindig nagyobb tábora van, egy átlagos napon még mindig többen játszanak velük, mint a CSGO-val, de ez azért van, mert mindkét játéknak óriási „public-közössége” van, akik persze ezzel együtt nem játszanak versenyszerűen. Azok a játékosok többsége, akik versenyszerűen űzték az 1.6-ot és a Source-ot, már váltottak, szóval ha „csekkolod” a statisztikát a kompetitív scene tekintetében mindhárom játéknál, szinte biztos vagyok benne, hogy a CSGO toronymagasan vezetné a statisztikát.

De persze, a játékon még dolgozni kell. Még mindig vannak olyan dolgok, amiket fixálni kell, hogy még jobban ki tudjon bontakozni. Néhány hónap múlva az egész másképp fog kinézni. Persze mindezt csak a közösség ÉS a profi játékosok segítségével érhetjük el.

Szerintem ez az, ami kicsit megkülönböztetni a Source-ot az 1.6-tól: Úgy érzem, hogy a profi Source-játékosok sokkal segítőkészebbek, mint az 1.6-osok. Persze, teljesen megértem, hiszen az 1.6 közösség jóval nagyobb és igényesebb, de ez az, amin szerintem változtatni kéne CSGO-ban, ha a következő szintre akarjuk emelni.

Ha a Valve felkérne Téged arra, hogy  segíts nekik létrehozni az „ultimate” játékot, amit mindannyian látni akarunk, milyen változtatásokat és lehetőségeket iktatnál be?

Elég nehéz kérdés, de osztom a Valve gondolatait a játékkal kapcsolatosan. Nem akarják az FPS scene-t szétrombolni, inkább egy olyan közösséget akarnak, ahol több korábbi egyesül. És szerintem jó úton haladnak a CSGO-val. De ha mégis megkérdeznének engem, az alábbiakat mondanám nekik:

  • Egy spectator kliens jöjjön ki, de olyan gyorsan, ahogyan az lehetséges. Nem várhatjuk a közösségtől, hogy növekedjen úgy, hogy nincs nézői funkció.
  • Néhány pisztoly egy picit erősre sikeredett. Ezeken egy picit állítani kéne. Source-ban és 1.6-ban ez jó volt. De most például vegyük a glockot… 2 találattól a fejem már a földre hullt annak ellenére, hogy azok a lövések 30 méterről érkeztek és volt rajtam sisak páncél.
  • A pisztolyok jelenleg épphogy csak átmennek a páncélon, de az elég ramaty érzés, ha ellenfeled kezében glock van, amit dühében használ. De nemcsak a glock esetében van ez így, itt van a P250, ami túl erős, a P2000, ami túl gyenge, a Dual Beretta, ami szintén túl erős. De a lista még folytatódik.
  • A jelenlegi pénzrendszert szeretem. Persze vannak itt is javítási lehetőségek. De új aspektust adnak a játéknak és ez szerintem elég szórakoztató!
  • Egy jobb és könnyebben kezelhető demo kliens elkéne.
  • A P90 szintén a túl jó kategóriába tartozik, ezen is változtatni kéne!
  • Van még egy dolog, ami nem olyan fontos, de tényleg elkéne CT-ként és T-ként is: hol a hangtompító? Akarjuk, és most azonnal!

Ez most csak néhány ötlet volt a listámról, amik a Valve-nél prioritást kéne élvezzenek. Örömmel várom a hívásukat.

A korábbi 3D játékos, Volcano már nagyban dolgozik azon, hogy a pályákat még versenyképesebbé tegye és ezzel fejlessze a CSGO-t. Szerinted a közösségre kéne támaszkodjunk annak érdekében, hogy jobb mapok legyenek, vagy elégedett vagy a hivatalos verziókkal?

Néhány hivatalos verzióval elégedett vagyok. Nem szeretném a CS1.6-os mapokat újrakészíttetni, ahogyan a Source-osokat sem. Valami újra és frissre vágyunk inkább! Ha a közösség olyan mapokat készít, melyek kompetitív célra is megfelelnek, hát üsse kő, el tudom képzelni őket akár versenyeken is.

Egyébként szerintem a munka, amit Volcano „belefeccölt” a de_nuke_ve-be, az embertelen, de sajnos még mindig nem tökéletes. Még mindig kéne néhány dolgot fixálni rajta. De azt gondolom, hogy az ő verziója fog teret nyerni a versenyek többségén. Ez pontosan azért lesz, mert a Valve de_nuke verziója nem túlságosan alkalmas versenyszerű környezetre.

Amit a Valve a de_train_se-vel csinált, hogy újramodellezte a mapot és a kinti lerakót berakta középre, szerintem kiváló munka volt. Imádom! Persze ezen is kéne még alakítani. A benti lerakó például nagyon üres, de több változást is lehetne eszközölni.

Nézzünk most a jövőben, hol látod a Global Offensive-et néhány év múlva?

Nehéz erre a kérdésre válaszolni. Szerintem ez igazából a közösségen múlik. Ami probléma volt a CS1.6-tal, majd később a Source-szal is, az az volt, hogy volt vérfrissítés a közösségben. A végén tök ugyanolyan volt az egész. Vérátömlesztésre van szükségünk ahhoz, hogy ne ragadjon meg egy szinten a játék. Ha ez megtörténne, akkor a CSGO-t, mint a versenyek egyik fő „attrakcióját” tudnám elképzelni.

Tekintsünk egy kicsit a DH Valencia elé, mit gondolsz, a NiP le tudja gyűrni a VeryGames-t? Adhat ez nagyobb lökést az idei év versenyeinek?

Nagyon kemény meccs lesz, de egyszerre csak egy összecsapásra szeretnénk koncentrálni. Több jó csapat is lesz a DH Valencián, több olyan is, akik ellen még nem gyakoroltunk ezelőtt. De ha a legvégén a VeryGames-szel fogunk találkozni, mindent bele fogunk adni, hogy a végén mi nevethessünk. A VeryGames minden tiszteletet megérdemel, kiváló csapat 5 egyénileg magasan képzett játékossal, velük mindenképpen számolni kell.

Ez lesz az első nemzetközi versenyünk, mint csapat, szóval megnyerni a DH Valenciát sokat jelentene számunkra, óriási lökést adna az elkövetkezendő versenyekre.

Mik a következő versenyek a NiP naptárában? Láthatunk Titeket esetleg a NorthConon vagy a PGS-en?

Minden versenyen részt szeretnénk venni, amelyiken lehetőségünk van részt venni. Nem pénz kérdése az egész. De az ESWC, a NorthCon, a PGS például azon versenyek közé tartoznak, melyeken mindenképpen szeretnénk részt venni. Minden hét tartogat számunkra újabbnál újabb versenyeket, bejelentéseket, szóval elég nehéz most megmondani, hogy melyeken próbálunk megjelenni. De amint tudunk valami konkrétat, mindenképpen közölni fogjuk.

 

 
n0Rb1
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
Eddig 4 hozzászólás érkezett. Szólj hozzá Te is!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
 

falcon#27

szept. 23., 21:56
CSAK A FILFLAREN!<3
 
 
 
 
Szoke  Elég hülye a prioritási listája. Előbb a server oldalt kelllene rendberakni mert van mit (sok kisebb és pár ordítóan nagy hibát). Aztán lehet a kliens oldalon a stabilitást megdolani, majd ha ezek mind megvannak mehet a balance és egyéb eye candy.
 

silEnt

szept. 23., 11:32
van benne valami :)
 
 
 
 

Szoke

szept. 21., 16:33
Elég hülye a prioritási listája. Előbb a server oldalt kelllene rendberakni mert van mit (sok kisebb és pár ordítóan nagy hibát). Aztán lehet a kliens oldalon a stabilitást megdolani, majd ha ezek mind megvannak mehet a balance és egyéb eye candy.
 
 
 
 

csab1k

szept. 20., 23:10
Köszi :)
 
 
 
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3363
 
1596
 
 
 
kép 4458
 
2490
 
 
kép 5371
 
2511
 
 
 
kép 851
 
1771
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu