A sikerformula a következőképpen hangzik:
1. hozzávaló: Ismert, és egyszerű karaktervezérlés
A Nintendo Wii sikere igencsak meglepő, hiszen a pc-játékosok többsége azt szereti, ami megszokott. Utálják, ha új gombok funkcióját kell megtanulniuk, vagy a beállításoknál át kell variálniuk a billentyűzetkiosztást a már megszokottra. Éppen ezért esküsznek a shooter-szakértők a WASD billentyűkre valamint az egérre. A kalandjáték rajongói csupán keresnek egy pontot és klikkelgetnek. Új gombok beépítése egy játékba csak nagyon nagy elővigyázatosságal történhet meg, nehogy a játékost feldühítsük. Mindezekmellett az új billentyű a megszokottaktól nem eshet túl távolra sem.
2. hozzávaló: A lehető legnagyobb célcsoport
3. hozzávaló: Jó grafika
Gondoljunk a CoD4-re a Crysis-ra, vagy a World in Conflict-re. Egyikük sem lett volna sikeres, ha fekete-fehér kiadásban, vagy épp torz pixelesen jelenik meg. Ne is tagadjuk a legtöbbünk a grafika minőségét tekinti elsődleges kritériumnak. Ha az jól néz ki, akkor a kiadó számára az már fél siker. Ne is csodálkozzunk tehát, ha a játék motorjának fejlesztésére egyre kevesebb pénzt fordítanak a programozók, és inkább a képek minőségét tuningolják.
4. hozzávaló: A megfelelő atmoszféra
45%-a a játékosoknak mondta azt, hogy az atmoszféra a legfontosabb. De mint tudjuk az emberek különbözőek. Akadnak olyanok, akik a Silent Hunter 4-et hihetlen jónak tartják, míg mások erre csak legyintenek. Éppen ezért a játék hangulatát már a címnek is tükröznie kell. Gondoljunk a S.T.A.L.K.E.R-re vagy a Grand Theft Auto 4 címekre. Már a nevük hallatán is szinte tudjuk, milyen környezet vár majd ránk. Ha ez a kapcsolat megszakad a játék és játékos között, akkor a cím veszélynek van kitéve.
5. hozzávaló: A megfelelő marketing
A legjobb játékok is a süllyesztőbe kerülhetnek, ha nincs megfelelő reklámjuk. A kiadóknak tehát minden követ meg kell mozgatniuk. TV csatornák, internet, pc-s újságok, plakátok. Ha megfelelően időzítenek a reklámokkal és a bemutatókkal, akkor a játékba fektetett költségek már az előrendelések árából visszatérülhetnek.
6. hozzávaló: A megfelelő időzítés
Éveken át dolgozott a fejlesztő a kincsén, vért, verejtéket izzadt. A játék mindennel rendelkezik, ami csak kellhet: Jó grafika, egy fantasztikus sztori, megfelelő atmoszféra, és újdonságok. És mégis az új játék ott hever a boltok polcain, senki sem veszi. Mi történt? A programozó egy cseppet sem hibás, annál inkább a kiadó. Rosszul időzítettek. Ha egyidőben jelenik meg egy Call of Duty 4-gyel vagy Crysis-szel, akkor minden más játék feje felett ott lebeg a halálos ítélet. Ezt történt a Timeshift-tel is. Tehát egy kiadónak egyáltalán nem mindegy, mikor jelenteti meg az új üdvöskéjét a piacon.
7. hozzávaló: Vonzó extra dolgok
Egy jó meleg fürdő kellemes, de egy jó meleg habos fürdő még kellemesebb. Így van ez a játékoknál is. Minél több extra dologgal rendelkezik, annál vonzóbbá válik a felhasználók szemében. Vegyük például a Call of Duty sorozatot. Minden egyes megjelenet résznél adott volt a singleplayer mellett a többjátékos mód. Ezzel a kiadó garantálta a játék többszöri felhasználását, annak továbbterjesztését és folyamatos megvételét. Az online játék ráadásul ingyenes. De ha egy oonline játék nem ingyenes, még attól függően is sikeres maradhat, gondljunk a World of Warcraft-ra.