Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Külföldi scene 2009. január 30. 0 hozzászólás
 

Egy játék vagy tetszik nekünk, felhasználóknak vagy nem. Hogy mi az, ami tetszik benne, és mi az, ami arra késztet, hogy megvegyük, azt most olvashatjátok el a cikkben. Eláruljuk a játékok sikertitkának

Egy játék vagy tetszik nekünk, felhasználóknak vagy nem. Hogy mi az, ami tetszik benne, és mi az, ami arra késztet, hogy megvegyük, azt most olvashatjátok el a cikkben. Eláruljuk a játékok sikertitkának receptjét fejlesztői szempontból. Nem mindegy, hogy egy játéknak jó-e grafikája, vagy, hogy milyen eseményt dolgoz fel, milyen az irányítása, és az sem mindegy, hogy hogyan reklámozzák, próbálják nekünk eladni.

A sikerformula a következőképpen hangzik:

10% irányítás + 30% megfelelő célcsoport + 15% grafika + 20% atmoszféra + 10% marketing + 5% megfelelő időzítés + 9% extrák = 99 % garantált siker.

Tovább..
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Störtebeker


A játékpiac egy hatalmas üzleti piaccá alakult ki az évek folyamán. Rengetegen töltik az szabadidejüket egy-egy rejtélyes sztori megoldásával, illetve online-lövöldözéssel. Lássuk hát mi kell ahhoz, hogy egy játék sikeres legyen:

1. hozzávaló: Ismert, és egyszerű karaktervezérlés

A Nintendo Wii sikere igencsak meglepő, hiszen a pc-játékosok többsége azt szereti, ami megszokott. Utálják, ha új gombok funkcióját kell megtanulniuk, vagy a beállításoknál át kell variálniuk a billentyűzetkiosztást a már megszokottra. Éppen ezért esküsznek a shooter-szakértők a WASD billentyűkre valamint az egérre. A kalandjáték rajongói csupán keresnek egy pontot és klikkelgetnek. Új gombok beépítése egy játékba csak nagyon nagy elővigyázatosságal történhet meg, nehogy a játékost feldühítsük. Mindezekmellett az új billentyű a megszokottaktól nem eshet túl távolra sem.

2. hozzávaló: A lehető legnagyobb célcsoport

Csak pc-re kiadni valamit, illetve csak hardcore játékosoknak a fejlesztők számára az szinte egyenlő az öngyilkossággal. Manapság a legtöbb játék szinte minden plattformon elérhető a boltokban, így nagyobb esélye van a kiadónak, hogy a megrögzött játékos is, és az alkalmanként játszó ember is megvegye a játékot. És sajnos a fejlesztőknek itt akad nehéz dolguk. Megtalálni a közös nevezőt nem könnyű, mivel ha van egy jelenet, ami kifejezetten PC-n kivitelezhető és konzolra már nem, akkor az a jelenet törölve lesz. Épp ezért érzik magukat a pc-játékosok egyre elhanyagoltabbaknak. Ez történt a nemrég megjelent GTA4-gyel is.

3. hozzávaló: Jó grafika

Gondoljunk a CoD4-re a Crysis-ra, vagy a World in Conflict-re. Egyikük sem lett volna sikeres, ha fekete-fehér kiadásban, vagy épp torz pixelesen jelenik meg. Ne is tagadjuk a legtöbbünk a grafika minőségét tekinti elsődleges kritériumnak. Ha az jól néz ki, akkor a kiadó számára az már fél siker. Ne is csodálkozzunk tehát, ha a játék motorjának fejlesztésére egyre kevesebb pénzt fordítanak a programozók, és inkább a képek minőségét tuningolják.

4. hozzávaló: A megfelelő atmoszféra

45%-a a játékosoknak mondta azt, hogy az atmoszféra a legfontosabb. De mint tudjuk az emberek különbözőek. Akadnak olyanok, akik a Silent Hunter 4-et hihetlen jónak tartják, míg mások erre csak legyintenek. Éppen ezért a játék hangulatát már a címnek is tükröznie kell. Gondoljunk a S.T.A.L.K.E.R-re vagy a Grand Theft Auto 4 címekre. Már a nevük hallatán is szinte tudjuk, milyen környezet vár majd ránk. Ha ez a kapcsolat megszakad a játék és játékos között, akkor a cím veszélynek van kitéve.

5. hozzávaló: A megfelelő marketing

A legjobb játékok is a süllyesztőbe kerülhetnek, ha nincs megfelelő reklámjuk. A kiadóknak tehát minden követ meg kell mozgatniuk. TV csatornák, internet, pc-s újságok, plakátok. Ha megfelelően időzítenek a reklámokkal és a bemutatókkal, akkor a játékba fektetett költségek már az előrendelések árából visszatérülhetnek.

6. hozzávaló: A megfelelő időzítés

Éveken át dolgozott a fejlesztő a kincsén, vért, verejtéket izzadt. A játék mindennel rendelkezik, ami csak kellhet: Jó grafika, egy fantasztikus sztori, megfelelő atmoszféra, és újdonságok. És mégis az új játék ott hever a boltok polcain, senki sem veszi. Mi történt? A programozó egy cseppet sem hibás, annál inkább a kiadó. Rosszul időzítettek. Ha egyidőben jelenik meg egy Call of Duty 4-gyel vagy Crysis-szel, akkor minden más játék feje felett ott lebeg a halálos ítélet. Ezt történt a Timeshift-tel is. Tehát egy kiadónak egyáltalán nem mindegy, mikor jelenteti meg az új üdvöskéjét a piacon.

7. hozzávaló: Vonzó extra dolgok

Egy jó meleg fürdő kellemes, de egy jó meleg habos fürdő még kellemesebb. Így van ez a játékoknál is. Minél több extra dologgal rendelkezik, annál vonzóbbá válik a felhasználók szemében. Vegyük például a Call of Duty sorozatot. Minden egyes megjelenet résznél adott volt a singleplayer mellett a többjátékos mód. Ezzel a kiadó garantálta a játék többszöri felhasználását, annak továbbterjesztését és folyamatos megvételét. Az online játék ráadásul ingyenes. De ha egy oonline játék nem ingyenes, még attól függően is sikeres maradhat, gondljunk a World of Warcraft-ra.

 

Ha mindezeket a szempontokat szemelőtt tartják a fejlesztők, akkor a játék sikere garantált. Persze nehéz a hírnevet kivívni olyan nagy és népszerű sorozatok mellett, mint a Call of Duty, Grand Theft Auto, vagy Crysis. Ugyanakkor rajtunk is múlik mennyire vagyunk nyitottak az újra, és próbálunk ki valami mást.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 1391
 
1542
 
 
 
kép 4123
 
1584
 
 
kép 2623
 
2562
 
 
 
kép 2804
 
1750
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu