Az utóbbi időben elég sok frissítést kapott a Steam. Ezek között volt a Steamworks, ami egy merőben új technológiát adományozott a már meglevő szolgáltatások mellé. Sajnos nem mindig teljes mértékben a használók érdekeit szolgálják, hanem természetesen a fejlesztők pénztárcáját.
Újdonságok
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: medve a maci
Legfontosabb mérföldkő volt a DLC támogatás. A rövidítés az internetről letölthető kiegészítőt takarja. Ezek a kiegészítők természetesen nem egyenértékűek egy igazi „dobozos" társukkal, de ennek megfelelően kisebbek és olcsóbbak. Ezzel a módszerrel a kiadók több pénzhez juthatnak, mivel a fizetett összeg közvetlen az ő számlájukra vándorol. Ebben az esetben tehát nem kell szerződniük lemezgyártó üzemekkel, nem kell törődniük a boltokba való eljuttatással. Ezek mellett természetesen egy minimális védelmet is nyújt a kalózváltozatok ellen, mivel a hamisítóknak teljesen át kell alakítania az új pack szerkezetét.
A L4D vásárlói hozzájuthattak a nagyon hasznos Steam Cloud konfig mentő opcióhoz. A konfig tárolja a jelenlegi grafikai beállításunkat, a billentyűzet kiosztásunkat, és egyéb hasznos információt. Így ha az operációs rendszerünket újra kellett telepíteni, sok mindent be kell állítanunk, de mostmár a L4D beállításával nem kell foglalkoznunk. Ehhez hozzátartozik hogy a Valve rengeteg internetes kávézóval is szerződésben áll, így egy ilyen helyre beülve a rendszer automatikusan letölti a saját beállításainkat.
Valve játékok tulajdonosai a megszokottnál egyszerűbb szervert keresniük a játékokban. A TF2-ben a rendszer jól látható pályaikonokkal egészült ki. A L4D esetében egy egész matchmaking rendszert kaptunk. Utóbbi segít minket hogy barátainkkal nyugodtan tudjunk játszani. A rendszer lehetővé teszi, hogy csak az csatlakozzon hozzánk aki arra jogosult. Sajnos a Valve „gőzgépe" nem tudja ezt tökéletesen produkálni, így könnyen kiköthetünk egy amerikai laggos szerveren. Reméljük a matchmaking második változatát nem csak a L4D2-ben fogjuk viszontlátni, de a régebbi játékaikban. A L4D-ben mellesleg elérhető a régi kereső az "operserverbrowser" parancs konzolba való beírásával.
Erős Steamworks támogatást nyert a CS1.6 is, mely még mindig tiszteletre méltő helyen áll az MMOFPS-ek között. Mostmár láthatjuk a szerveren levő emberek avatarjait, és sok más stabilitást javító bugjavítást is eszközöltek. A folyamat természetesen még nem befejezett, aki kívánja látni a jelenlegi publikus Steamworks CS1.6 béta változatát fáradjon az opciókba, és válassza ki.
Mint köztudott a Valve Source motorja rendkívül jó modolhatóságot biztosít. A motor megjelenése óta rengeteg - egy teljes játékkal is felérő - mod készült, amik közül pár felkerült magára a Steamre is. Így ezek abban az előnyben részesülnek hogy a frissítések mostmár közvetlen jutnak el rajongóikhoz, és a biztonságosabb GCF formátumot használhatják a mod könyvtárak helyett. Természetesen nem minden mod kerülhet fel az elit listára. Legutoljára egy Smashball nevű labdajáték került fel. Sajnos nekik csak bizonyos feltételekkel engedélyezték a „hírességet". A mod hamarosan nyit egy boltot, ahol minimális árért új fegyvereket és eszközöket vehetünk. Az árakból valószínűleg maga a Valve is részesülni fog. A fejlesztők természetesen nem akarják hogy a mod egy MMORPG szintű „vásárolj skillt" örületté fajuljon, így minden új fegyvernek megvan a hátulütője, tehát ha nagyobb tűzerejű fegyverhez nyúlunk, a sebességünk jelentősen lecsökken.