Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Külföldi scene 2009. szeptember 29. 0 hozzászólás
 

A világ második legnépszerűbb online játéka, amelyet csak a 11 éve töretlen népszerűségen örvendő Starcraft képes megelőzni. Megannyi díj tulajdonosa és egy semmiből indult cég megvagyonosodásának

A világ második legnépszerűbb online játéka, amelyet csak a 11 éve töretlen népszerűségen örvendő Starcraft képes megelőzni. Megannyi díj tulajdonosa és egy semmiből indult cég megvagyonosodásának záloga ez a Counter-Strike, amely jelenleg két verzióban is igen népszerű a világ minden pontján, de vajon jön egy új trónkövetelő? Merre tovább és, vajon mi lett a játék egykori fejlesztőjével, aki már nem a Valve oszlopos tagja? Az IGN riportere egy Söulban kereste fel Mihn Le-t, aki anno a Counter-Strike fejlesztésének meghatározó alakja volt, de aztán távozott a cégtől...

Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs


Távozott és saját projektbe kezdett, amely a Tactical Intervention névre lett keresztelve, de erről majd egy picit később.


Az érettségi után Le a Simon Fraser egyetemre ment továbbtanulni, majd ezután csatlakozott a Valve-hoz mint munkatárs, ahol azonnal a Counter-Strike fejlesztésével kezdett szorgoskodni, legnagyobb fejlesztése pedig a Counter-Strike 2-őn volt, ami azonban soha nem jelent meg és a projektet is fagyasztották. Ennek ellenére hatalmas volt a nyomás rajta, hogy tegyen valamit és ezért megállapodott a Valve-val, hogy elvállnak útjaik - természetesen békésen, hiszen azóta is tartja velük a kapcsolatot - és neki kezd egy önálló projekt fejlesztésének, amely nem titkoltan alapul veszi a Counter-Strike 2-ben tervezett koncepciót.


Miután kilépett a Valve-tól hazaköltözött szüleihez és a pincében spórolt, és annyit dolgozott amennyit csak lehet , majd elköltözött Vancouver-be és ott egy öt fős csapatot verbuvált a fejlesztések folytatására. A fejlesztés igen lassan ment, hiszen az egészet elölről kellett írni és nem adatott meg az a lehetőség, ami a Valve-nál, hogy egy már meglévő motort és verziót lehet tovább fejleszteni. Mivel nem volt állandó segítője így a projekt egyre inkább a kihalás szélére került, majd egy ideig nem s foglalkozott vele Mihn.


A változás 2008 áprilisában állt be amikor Mihn elköltözött Dél-Kóreába miután barátja bemutatta egy dél-kóreai üzletembernek, aki tőkét szeretett volna a videojáték iparba invesztálni. Az új partner biztosított Mihn-nek egy új irodát egy tőkeerős céget illetve néhány munkatársat, akik segíteni tudnak a fejlesztésben. Most kicsivel több mint egy évvel később a Tactical Intervention (Taktikai Beavatkozás) majdnem teljesen készen van. Mihn-nek szívügye a projekt, hiszen mindig annyira akart egy új Counter-Strike-ot, azonban soha nem voltak adottak a körülmények, de most a célegyenesben van. „Én élveztem a Conter-Strike-ot" mondja Mihn „de szerettem volna egy másik játékot, viszont nagyon nehezen tudtam eldönteni mi kellhet bele, hiszen akik játszottak vagy játszanak a Counter-Strike-al azok nagyjából elégedettek is vele".

A riporternek szöuli tartózkodása alatt alkalma nyílt belepillantani a Tactical Intervention-ba, amely első ránézésre kísértetiesen hasonlít a Counter-Strike-ra. Mivel a játék már hosszú évek óta fejlesztés alatt áll így a grafikája tükrözi a régi idők játékait köztük például a CS1.6-ot. „ Grafika tudom nem a legszebb" mondja Mihn, azonban megnyugtat minket, hogy annál többet foglalkoztak a belső értékekkel és a Counter-Strike-ban már megszokott játékmenet és elemek korrekt beágyazásával a TI-ba.


Az egyik legnagyobb változás a játékban a túszok használata és megjelenése . A pályákon ugyanis tartózkodnak civilek, akik reagálnak a körülöttük történő eseményekre, megpróbálják elkerülni a bajt, ennek okául elég nagy káoszt tudnak kelteni így a terroristák élő pajzsként képesek használni azembereket. A másik hatalmas változás a játékban a kutyák bevezetése nem kicsike kis pincsik, hanem jó nagy méretes németjuhászok és rottweilerek, amik a COD5-höz hasonlóan játékosok által hívhatóak és amint Terroristát látnak villámgyorsan leteperik és ellehetetlenítik a menekülést a CT-k elől (nem ölnek csak letepernek).

Mihn-t az eredeti Counter-Strike-ban nagyon foglalkoztatta a mesterlövészek által kialakult egyenlőtlenség, hiszen csak ültek és vártak. „Utáltam, hogy ilyen erős mesterlövész puskák voltak a Counter-Strike-ban" meséli Mihn. „Valóban kiegyenlítetlenné tették a játékot". „A játékosok a pálya kiszemelt részein ültek és vártak" emlékszik vissza, és azok számára, akik korán meghaltak egy körben nagyon unalmassá vált a játék, hiszen ki kellett várni, amíg a mesterlövészek levadásszák egymást. A TI megoldja ezt a kérdést egy igen egyszerű megoldással: rövidebb körök. „Azt akartam, hogy a TI sokkal gyorsabb legyen és az embereknek ne kelljen annyit várni a körök között", magyarázta Mihn. „ Az átlagos köridő két perc vagy még annál is kevesebb így senkinek nem kell sokat várnia". Ezzel persze kö9nnyen egyet is érhetünk, hiszen kevés frusztrálóbb dolog van, mint hosszú perceket várni olyanokra, akik minden lépésüket megfontolják, a pályán majd ugyanúgy elvéreznek. A játék lényege, hogy a valóban a játszással töltött idő magasabb legyen, ezt pedig alacsony köridőkkel tudtuk rendesen elérni. Így lehetőségünk van gyakrabban ölni, de ha meghalunk, akkor sem kell várakozni sokat.


A játék lényege a szórakozás ahogy Mihn látja. „Én csak annyit szeretnék, hogy elkészüljön egy játék, ami szórakoztató és nem bonyolult, hogy minél több ember játszhasson vele". Persze mindezek ellenére Mihn tisztában van a piaccal, amely több milliárd dollárt mozgat meg a világon. A tét igen magas, hiszen a tortából akár csak egy kis szeletet is kiszakítani nagyon nehéz, ezért természetesen Mihn-ék folyamatosan tárgyalnak a nagyobb kiadókkal. Mindezek ellenére Mihn-en érződik, hogy elérte, amit akart, hiszen mióta kikerült a Counter-Strike fejlesztéséből kergetett egy álmot, amely végre valósággá válhat. A Tactical Intervention már a béta tesztelések alatt tart és a megjelenése az év negyedik negyedében várható.


A képek elemzése alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy a játék valóban valahol a CS1.6 és a Source között lelhető fel grafika tekintetében. Összességében igen letisztult grafikai környezetről beszélhetünk, amelyre megannyi 1.6-ról váltani akaró álmodik, de ez vajon elegendő lesz? Tényleg tud olyan játékmenetet teremteni a pályán megjelenő civil lakossággal vagy a vadászkutyákkal, amit a CS új verziójától elvárnánk? Nos, erre talán most még korai lenne válaszolni, ezért nem marad más hátra mint várunk és meglátjuk hogyan sikerül a játék.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 5067
 
2453
 
 
 
kép 660
 
1458
 
 
kép 2939
 
1492
 
 
 
kép 4076
 
1603
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu