A világ második legnépszerűbb online játéka, amelyet csak a 11 éve töretlen népszerűségen örvendő Starcraft képes megelőzni. Megannyi díj tulajdonosa és egy semmiből indult cég megvagyonosodásának záloga ez a
Counter-Strike, amely jelenleg két verzióban is igen népszerű a világ minden pontján, de vajon jön egy új trónkövetelő? Merre tovább és, vajon mi lett a játék egykori fejlesztőjével, aki már nem a Valve oszlopos tagja? Az IGN riportere egy Söulban kereste fel
Mihn Le-t, aki anno a Counter-Strike fejlesztésének meghatározó alakja volt, de aztán távozott a cégtől...
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs
Távozott és saját projektbe kezdett, amely a Tactical Intervention névre lett keresztelve, de erről majd egy picit később.
Az érettségi után Le a Simon Fraser egyetemre ment továbbtanulni, majd ezután csatlakozott a Valve-hoz mint munkatárs, ahol azonnal a Counter-Strike fejlesztésével kezdett szorgoskodni, legnagyobb fejlesztése pedig a Counter-Strike 2-őn volt, ami azonban soha nem jelent meg és a projektet is fagyasztották. Ennek ellenére hatalmas volt a nyomás rajta, hogy tegyen valamit és ezért megállapodott a Valve-val, hogy elvállnak útjaik - természetesen békésen, hiszen azóta is tartja velük a kapcsolatot - és neki kezd egy önálló projekt fejlesztésének, amely nem titkoltan alapul veszi a Counter-Strike 2-ben tervezett koncepciót.
Miután kilépett a Valve-tól hazaköltözött szüleihez és a pincében spórolt, és annyit dolgozott amennyit csak lehet , majd elköltözött Vancouver-be és ott egy öt fős csapatot verbuvált a fejlesztések folytatására. A fejlesztés igen lassan ment, hiszen az egészet elölről kellett írni és nem adatott meg az a lehetőség, ami a Valve-nál, hogy egy már meglévő motort és verziót lehet tovább fejleszteni. Mivel nem volt állandó segítője így a projekt egyre inkább a kihalás szélére került, majd egy ideig nem s foglalkozott vele Mihn.
A változás 2008 áprilisában állt be amikor Mihn elköltözött Dél-Kóreába miután barátja bemutatta egy dél-kóreai üzletembernek, aki tőkét szeretett volna a videojáték iparba invesztálni. Az új partner biztosított Mihn-nek egy új irodát egy tőkeerős céget illetve néhány munkatársat, akik segíteni tudnak a fejlesztésben. Most kicsivel több mint egy évvel később a Tactical Intervention (Taktikai Beavatkozás) majdnem teljesen készen van. Mihn-nek szívügye a projekt, hiszen mindig annyira akart egy új Counter-Strike-ot, azonban soha nem voltak adottak a körülmények, de most a célegyenesben van. „Én élveztem a Conter-Strike-ot" mondja Mihn „de szerettem volna egy másik játékot, viszont nagyon nehezen tudtam eldönteni mi kellhet bele, hiszen akik játszottak vagy játszanak a Counter-Strike-al azok nagyjából elégedettek is vele".
A riporternek szöuli tartózkodása alatt alkalma nyílt belepillantani a Tactical Intervention-ba, amely első ránézésre kísértetiesen hasonlít a Counter-Strike-ra. Mivel a játék már hosszú évek óta fejlesztés alatt áll így a grafikája tükrözi a régi idők játékait köztük például a CS1.6-ot. „ Grafika tudom nem a legszebb" mondja Mihn, azonban megnyugtat minket, hogy annál többet foglalkoztak a belső értékekkel és a Counter-Strike-ban már megszokott játékmenet és elemek korrekt beágyazásával a TI-ba.
Az egyik legnagyobb változás a játékban a túszok használata és megjelenése . A pályákon ugyanis tartózkodnak civilek, akik reagálnak a körülöttük történő eseményekre, megpróbálják elkerülni a bajt, ennek okául elég nagy káoszt tudnak kelteni így a terroristák élő pajzsként képesek használni azembereket. A másik hatalmas változás a játékban a kutyák bevezetése nem kicsike kis pincsik, hanem jó nagy méretes németjuhászok és rottweilerek, amik a COD5-höz hasonlóan játékosok által hívhatóak és amint Terroristát látnak villámgyorsan leteperik és ellehetetlenítik a menekülést a CT-k elől (nem ölnek csak letepernek).
Mihn-t az eredeti Counter-Strike-ban nagyon foglalkoztatta a mesterlövészek által kialakult egyenlőtlenség, hiszen csak ültek és vártak. „Utáltam, hogy ilyen erős mesterlövész puskák voltak a Counter-Strike-ban" meséli Mihn. „Valóban kiegyenlítetlenné tették a játékot". „A játékosok a pálya kiszemelt részein ültek és vártak" emlékszik vissza, és azok számára, akik korán meghaltak egy körben nagyon unalmassá vált a játék, hiszen ki kellett várni, amíg a mesterlövészek levadásszák egymást. A TI megoldja ezt a kérdést egy igen egyszerű megoldással: rövidebb körök. „Azt akartam, hogy a TI sokkal gyorsabb legyen és az embereknek ne kelljen annyit várni a körök között", magyarázta Mihn. „ Az átlagos köridő két perc vagy még annál is kevesebb így senkinek nem kell sokat várnia". Ezzel persze kö9nnyen egyet is érhetünk, hiszen kevés frusztrálóbb dolog van, mint hosszú perceket várni olyanokra, akik minden lépésüket megfontolják, a pályán majd ugyanúgy elvéreznek. A játék lényege, hogy a valóban a játszással töltött idő magasabb legyen, ezt pedig alacsony köridőkkel tudtuk rendesen elérni. Így lehetőségünk van gyakrabban ölni, de ha meghalunk, akkor sem kell várakozni sokat.
A játék lényege a szórakozás ahogy Mihn látja. „Én csak annyit szeretnék, hogy elkészüljön egy játék, ami szórakoztató és nem bonyolult, hogy minél több ember játszhasson vele". Persze mindezek ellenére Mihn tisztában van a piaccal, amely több milliárd dollárt mozgat meg a világon. A tét igen magas, hiszen a tortából akár csak egy kis szeletet is kiszakítani nagyon nehéz, ezért természetesen Mihn-ék folyamatosan tárgyalnak a nagyobb kiadókkal. Mindezek ellenére Mihn-en érződik, hogy elérte, amit akart, hiszen mióta kikerült a Counter-Strike fejlesztéséből kergetett egy álmot, amely végre valósággá válhat. A Tactical Intervention már a béta tesztelések alatt tart és a megjelenése az év negyedik negyedében várható.
A képek elemzése alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy a játék valóban valahol a CS1.6 és a Source között lelhető fel grafika tekintetében. Összességében igen letisztult grafikai környezetről beszélhetünk, amelyre megannyi 1.6-ról váltani akaró álmodik, de ez vajon elegendő lesz? Tényleg tud olyan játékmenetet teremteni a pályán megjelenő civil lakossággal vagy a vadászkutyákkal, amit a CS új verziójától elvárnánk? Nos, erre talán most még korai lenne válaszolni, ezért nem marad más hátra mint várunk és meglátjuk hogyan sikerül a játék.