Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
LAN 2007. október 19. 0 hozzászólás
 

Nyilvánvalóan érezhette mindenki, hogy a lamas.hu vissza-visszatérõ sorozatában a "Teszteltük!"-ben a következõ játék az lesz, ami felborította, az amúgy már betervezett menetrendet. Ez a játék

newspic

Nyilvánvalóan érezhette mindenki, hogy a lamas.hu vissza-visszatérõ sorozatában a "Teszteltük!"-ben a következõ játék az lesz, ami felborította, az amúgy már betervezett menetrendet. Ez a játék bizony a tegnap debütált CSPromod volt, amit aprócska mérete ellenére több ezren/tízezren vártak világszerte. A játék, vagyis a modifikáció tegnap megérkezett, bár csak béta köpenybe bújtatva, de itt volt, látott, de nem biztos, hogy gyõzött. Érvek ellenérvek? A cikkbõl kiderül, vajon hogyan láttuk ezt a játékot.

CSPromod. Teszteltük!
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs


Figyelem! Bár a cikk több olalon is megjelenhet, azonban a benne leírtak a lamas.hu szerkesztõségének véleményét tükrözik, ami szujektív!


Bevezetés

A játék megismeréséhez elengedhetetlen egy kis bevezetõ, hogy megtudjuk mirõl is van szó. A játék elnevezés talán nem helyénvaló, de ettõl függetlenül mi így hivatkozunk majd a CSPromod-ra. Tehát a játék egy Modifikáció méghozzá egy a Valve által debütált úgynevezett Source motorra írt MOD.
A játék híre közel egy éve ütötte fel a fejét, és az óta készül. Az eredeti koncepció szerint a CS1.6, a CS1.5 és a CSS ötvözésébõl készíteni szerettek volna egy olyan játékot, ami mindegyikbõl egy pici de egyikre sem hasonlít. Egy olyan játékot, ami felválthatja a jelenlegi versenyeken megszokott CS1.6-ot és kitúrhatja a trónörökös CSS-t. Alapvetõen szerettek volna mindenbõl egy picit belerakni, tehát a hitboxot az 1.6-ból a fegyverhangokat szintén, míg a grafika Source-os lett volna a recoil elemeiben meg az 1.5-õs, mozgásban meg még 1.3-as idõk is visszaköszöntek volna. Teltek múltak az idõk majd megjelent az elsõ pályacsomag, amit a közösség már nagyon várt.

newspicnewspicnewspicnewspic

Ez volt az elsõ pofára esés, hiszen a készítõk gyakorlatilag az eredeti 1.6-os pályákat átpakolták Source motor alá de még a textúrákat sem cserélték le. Kár volt. 2 nap alatt lecsengett a dolog és ment a szemetesbe.

A fejlesztés ekkor komoly fordulatot vett és a készítõk úgy döntöttek, ha ez nem kell, akkor gyerünk alakítgassuk a Source-os pályákat. Ennek végeredménye már sokkal biztatóbb volt. Szépek lettek és játszhatóak, javarészt. Persze a bugok miatt ezek sem voltak sokáig talpon, de legalább láttuk, hogy megindult a fejlõdés.

A pályák után jött a nagy csend kaptunk egy-két videót, amibõl már láthattuk, hogy ez egyre inkább a CSS felé hajlik, de azért még sokan reménykedtek, fõleg akiknek az egész játék úgymond készülne (1.6-osok), hogy ez még csak amolyan teszt muvi és nem komoly.

newspicnewspicnewspicnewspic

Teltek múltak a hónapok és elérkezett a Béta kulcsok kiosztásának ideje. Hoppá mindenki gyorsan regisztrálta is magát a CSP holnapjára és a Steam Community csoportjába, bízván, hogy a szerencsések közé bekerül. Összesen 20000 tagú csoportot kellett létrehozni, hogy elkezdõdjön az osztás. össze is jött a csapat (azóta a Steam Community legnagyobb csoportja a CSP összesen 37 000 taggal) azonban itt jött a hatalmas pofára esés, hiszen mindössze 3 kulcsot osztottak ki. Azt is barátoknak a legtöbb pletyka szerint. Hohhooo.. Ezt nagyon jól jegyezzük meg, mert késõbb erre a momentumra még biztosan hivatkozunk.

A zárt béta után jött a nyílt béta és a cikkünk elkezdõdik.

newspicnewspicnewspicnewspic

Letöltjük

A megjelenés itthoni idõ szerint este 6-ra volt esedékes. Ahogy az várható volt fél 6-tól a káosz uralkodott el minden Counter-Strike közösségben. Nem csak, itthon de külföldön is. Bár az itthoni közösség messze túlteljesített ez tény. A nagy zsongás eredménye az lett, hogy közel 1 órás csúszással jelent meg a fájl a szerveren, hiszen addig gyakorlatilag az oldalt is lehetetem volt a hatalmas látogatottság miatt elérni. Ez után megjelent a fájl mosolyogtunk egyet mikor megláttuk, hogy 38M, hiszen valami nagyra számítottunk valami meghökkentõ teljességre. De nem. Az okosabbak a méretbõl rájöhettek, hogy ez gyakorlatilag nem lesz más, mint egy átalakított Counter-Strike Source de nem akartunk még senkit elkeseríteni elõbb felraktuk.

Feltelepítettük

Telepítõ ugyan nem volt, bár nem tudjuk, hogy a kb 2 perc alatt elkészíthetõ automatikus telepítõt miért nem lehetett alkalmazni, de mindegy maradt a manuális megoldás szépen fogtuk és irány a SteamAps/SourceMod mappa, amibe be is másoltuk a cspromod-ot. Aki, sokat játszik modokkal, annak ez a mozdulat már a kezében volt, de a CS-seket megterhelni egy ekkora nehézséggel felelõtlen húzás volt, itt biztosan pár száz felhasználót vesztett a játék. Na, mindegy Steam restart és ott van a játék a listában. Hjujuhuuu!

Elindítottuk

Ahogy azt szoktuk elstartoltuk a gamet, a teljesen szokványos kettõt kattintok módszerrel. A játék meglepõen gyorsan töltõdött be és remekül tûrte az ALT+TAB funkciót is a menüben. Ez dicséretes. És a Splash kép… Na kérem az igen nagyon szép lett a 2D artistnak jár egy vállveregetés. Gyors konfigolgatás vette kezdetét, ami gyakorlatilag senkinek nem okozhatott gondot, pláne aki elõtte CSS-el játszott. Talán az egyetlen probléma, hogy hiába kerestük az EQuipment bindeléséhez szükséges menüt nem találtuk. Kár azért, az jó lett volna. Beállítunk mindent és csatlakozunk a szerverhez.

newspic

Szerverre be

Természetesen az OGC szerverén kötünk ki, ahol ekkor már megy nagyban a gyepálás. De héé miez? Deathmatch? Teljesen olyan feeling lesz úrrá rajtunk, hogy egy német CSSDM szerverre csöppentünk a HUD-ból érezzük, hogy  itt valami régi de valami új is. De mégis mija faxez?

HUD

A HUD írásai az 1.6-os idõket idézik, de valahogy sokkal nagyobbak. Alul az óra mellett található két csoportban 5-5 ember. Ez sejteti már elõre, hogy ezt a játékot nem kimondottan public-ra találták ki. Ez az öt ember jelzi, hogy a te és az ellenfeled csapatában hány ember él. 20 embernél természetesen az utolsó 10-et jelzi vissza. A térkép még feltûnik, hiszen az valami csoda. Az 1.6-ból áttérõk számára „hú bazeg ho la radar” a Source-osok számára talán kicsit „hubazeg mérnem kocka” tehát egyik sem de legalább új. Ellenfeleket látjuk rajta a bombát, ha elejtik már nem annyira, és a nevek is néha otrombán nagyok. De nem baj valami újat akartak, sikerült.

A grafika

Anno mikor a CSpromod ötlete felmerült a fõ szempont az lett volna, hogy gyártsanak egy olyan CS-t ami versenyekre is alkalmas és az 1.6-osok gyengébb gépein is remekül elfut. Jelentjük ez nem sikerült. Természetesen a grafika Source motoros és ezért a CSS-re hasonlít a legjobban, de ennyire? Bizony. CSS modellek, CSS textúrák és minden CSS. Akkor mi változott? Eltûntek a speciális effektek csak annyi. Nincs árnyék nincs gomolygó porfelhõ meg ilyenek, amúgy semmi. És ha lehet, akkor még kevesebb FPS-ünk van, mint Source alatt. Ajjaj nagy hiba!

Játékmenet

Ez egy érdekes történet, hiszen semmi nem változott bombát kell rakni és bombát felszedni. Na persze ha valaki tudja, elõbb mit kell csinálni. Gyakorlatilag a világ CS társadalma kb 1 órán át csak DM-ezet, amíg szépen lassan rá nem jöttek, hogy a konzolba mindenkinek be kell írnia READY. Bizony a játék addig nem indul el a normális kerékvágásban, amíg mindenki be nem írta ezt, vagy meg nem nyomta a gombot, amire az options-ban beállította ezt. Akkor most mindenki képzelje el, hogy egy 20 fõs public szerveren az adminnak mekkora vidámság minden egyes lámára rászólni, aki nem érti meg, hogy addig nincs játék, amíg nem írja be a bûvös szót. Természetesen WAR-ként ezzel nem lenne problém, de Publicra így már rögtön halott a téma. Itt elég csak a rates dolgokra gondolni. Azért szólni meg már egyszerûen kár is lenne.
A feladat, tehát ha elindult a játék a bomba lerakása. A probléma, hogy kicsit nehéz észrevenni hol a ketyere, pláne ha elhagyják. De amikor lenn van akkor se nagyon halljuk csipogni csak közelrõl. Alapvetõen nehéz kezelni így a feladatot és inkább mindenki a másikat keresi, hogy megölje, ami valljuk be annyira azért nem jó.

Ready

Ez a része a játéknak, ahol sajnos a jelenlegi Counter-Strike Public közösség teljes mértékben bebizonyította, - és nem csak itthon- hogy komoly problémák vannak az értelmi képességekkel. Konzolba beírni, hogy ready vagy rábindelni egy gombra az options-ban nem olyan nagy feladat... Vagy mégis. Halott ötlet. Egyszerûbb lenne a dolog, ha lenne auto ready publicon vagy csak say-be kéne beírni, mert így a szerverek 80%-án DM megy.

Töltény vásárlás

Ismét egy sarkallatos pontja a játéknak, hisze na "mijafaxra való a ready" után a következõ leggyakrabban feltett kérdés: "hogya faxba kell töltényt venni". Komolyan nem hiszem el, mindenki úgy indult neki a játéknak mintha elõször látna CS-t! Vagy csak én vagyok akkora helikopter, hogy elõször minden játéknál az Optionsba megyek beállítgatni a dolgaimat? Többek között bebindelem a Bind primary ammo-t az F2-re? Nem hiszek a szememneeeek és nem értik az emberek...

Hitboxok

Talán rendben vannak talán nem. Az egész játék ugrál laggol, tehát nehéz eldönteni, hogy most jó vagy nem. Az tény hogy néha nagyon könnyû ölni néha pedig katasztrófa. Ez utóbbi gyakrabban elõfordul. A késelés igen egyszerû mert egy döfés egy halál. A hitboxok talán ott vannak ahol lenniük kell talán nincsenek, erre senki nem fogja megmondani a választ egyelõre.

Fegyverek

A fegyverek szerintem mindenkinek ismerõsek. Igen ezek a Counter-Strike Source fegyverei. Egy az egyben. Némelyiken hangot cseréltek, de ennyi. AzM4A1 kicsit megsínylette a változtatást, hiszen néha a hangtompító használta közben is zajong. A szórásokat szépen levitték lehet velük tunkolni és általában be is adja, ha tenyerelünk. Az AWP továbbra is halálos és egybõl öl, tehát annyira nem 1.6-os.
A bevásárlás régi fajta menüben történik, ami bizony remek ilyen azért el kellene a Source-ba is, egyébként semmi extra.

Modellek

Teljes egészébe CSS modellek ugyanaz a formula bár oldalanként nem tudunk választani, hogy mibe szeretnénk öltözni, egyelõre csak 1-1 figura van. Ha már a szaggatásnál tartunk ez lett volna az egyik nagy FPS nyerési lehetõség a készítõk számára, hiszen a CSS magas poligon számú modelljei igen csak eszik a processzoridõt, tehát ha ezeket lecserélték volna, lehet jobban jártak volna.

Pályák

A pályákat tekintve javarészt a Source-os mapok köszönnek vissza átalakítva. Ez alól talán kivételt képez a nuke, ami egész szépen 1.6-osodot és elõnyére vált azt kell mondanunk. A többi gyakorlatilag az eredeti Source-os pálya átalakítása olyan momentumokkal, amikkel gyakorlatilag az 1.6-oshoz hasonlóra tették, vagyis ahol 1.6-ban nincs ajtó ott Source-ba se legyen ahol nincs átjáró ott Source-ba se legyen és ennyi. A mapok tehát jó pontnak számítanak, mert szépek és jól játszhatóak is.

newspicnewspicnewspicnewspic

Ezek voltak a kategorizálható dolgok

Az elõbb felsorolt dolgokat voltunk képesek kategorizálni a sokk miatt, ami alatt még mindig a gép elõtt ülünk. Most pedig következzenek az over éjtin vélemények a játékról. Olyan vélemények, amiket több órás játék után voltunk kénytelenek megfogalmazni. Azért, hogy ne legyen ömlesztve csak rövid beszólásokként és kérdésenként oltjuk a játékot.

Fejfogás címszavakban

Akárhányszor újraszülethetek egy körben, ha meghaltam? Ez miii?
Vonat alól lövöm a fejét nem hal meg, de ha a hasát lövöm beadja fejesnek ez miii?
Eldobom a gránátot és majdnem az orrom elé esik, ez miii?
Kapom szembe a flash-t és nem vakulok meg az mii?
Nem arról volt szó, hogy át lehet lõni a falakat rendesen?
Hogy lesz ebböl public játék? Jáj a ready lámák!
Ekkora csúszkálást utoljára  a jéggálán láttunk.
Guggolásnál kapunk egy extra lépés hangot csak, hogy mindig tudja az ellen mit csinálunk
Nyuszi hopp nyuszi hopp máris egy csapatot kiirtott…
Tunkolásnál az utolsó golyó a halálos, zsiiir :D
Hogy a rákba kell töltényt venni? Ja hogy ja…
Nem azért jöttünk be hogy a falat nézzük belülrõl születéskor.
Meghalok, ideges vagyok, csapatot váltok, megszületek rögtön és még abban körben tékázom a tirpákot
Mérnincs ekvipment menüüüüü?
Néhány error és máris egyedül vagyok a pályán. De hova lettek a töbiek?
Konkértan, akkor mikor, hol van a vásárlási zóna? Vazeg és tényleg mozog a föld?
Na ez a radar, amire nem számítottunk kérjük az 1.6-osat vagy a Source-osat!
Ha valaki kilép a játékból miért mutatja úgy mintha meghalt volna?
Nem látom, hogy felvettem egy fegyvert LOL! Ja, azt se hamegvettem.
Spectator módban van lábnézet, az már valami, nem akartam cipõfûzõ lenni
Rakom a bombát vagy mégse ? Vagy mégis? WTF?!
Pálya közepére születni jó! csak ne vegyen észre az ellen és tökéletesen hátba lehet támadni õket.
Amikor már ötödikre is a pálya közepére születtem bevallom már untam. Egyszer móka volt de 5X..
A hl2.exe hibát észlelt és leállt…. ß na ez volt az intõ jel az exitre

newspicnewspicnewspicnewspic
newspicnewspicnewspicnewspic



Erre nem számítottunk

A felsorolt mondatok csak egy töredékei annak a sokkolásnak, amit átéltünk. Persze a készítõk mondták, hogy ez csak béta. De ennyire? Inkább pre-alfa, nem? A játék tökéletesen kimeríti a játszhatatlan szó fogalmát annak ellenére, hogy elhülyéskedni, ellehet vele. Nem számítottunk rá, hogy képesek lesznek egy ilyen alul programozott dolgot kiadni a kezükbõl, hiszen ez marketing szempontból teljesen felelõtlen lépés volt, mivel a közösség legnagyobb része egyhangúan kiáltja az éterbe: ez szar!
Bizony inkább várni kellett volna ezzel a megjelenéssel, és akkor esetleg nem kerül ki a rosszjátokok.blog.hu-ra a CSPromod de ha már felhoztuk ezt a remek oldalt akkor, a kamionos játék videójából idézve:

„Nem voltak tesztelõk?”

Hoppá ugye! Mondtuk, hogy visszatérünk a témára. Tesztelõk ugyan voltak, de csak 3-an, úgy pedig nehéz letesztelni egy minimum 10 maximum 22 fõre tervezett játékot. És vajon hogy tudtak ekkora hibák mellett csak úgy elsiklani? 4 óra játék alatt, sikerül annyit összegyûjteni, hogy még jó, hogy más is megírta helyettünk a CSpromod.com-ona buglistbe különben sírva vittek volna el a mentõk a begépelés után.

Bizony a bughalmaz erre nem jó kifejezés mert túl light. Eddig összesen 35 hibát írtak ki az oldalra, amikre megoldás is lesz a jövõben, de ez még csak egy töredék. A bétatesztelés tehát folyik. Akinek kedve van és idege az csinálja, aki meg nem akarja, az menjen szépen vissza 1.6-ozni vagy Sourceolni, amíg nem lesz végleges verzió.

newspicnewspicnewspicnewspic

Ha MOD akkor miért nem MOD?

Igen a probléma az probléma, a MOD-ok általában különálló játékok szoktak lenni legalábbis, amik a HL2 alá íródnak. Használják a Source motort, vagy a HL2-õt ritka esetben. A CSPromod készítõi felhagytak a szokással és a könnyebb utat választva a CSS-t kezdték átmoddolni, úgy hogy az alapjátékra kezdtek építeni. A készítõk viszont nem vették figyelembe, hogy a CSSource állandó frissítés alatt van és a Valve updatelgeti. Mi lesz, ha egyszer csak gondol egyet és a CSS-be új dolgokat rak? Valószínûleg, az hogy a Promod készítõi tépik a hajukat és programozzák át az egészet. Kockázatos dolgok homokra építkezni, jobb lett volna egy valóban MOD! Arról nem is beszélve, hogy a játékban található CSS-tõl eltérõ dolgok gyakorlatilag röpke scriptelésekkel is elérhetõek lettek volna, persze kivéve a pályákat.

És akkor most mi is van az 1.6-osokkal?

Mi lenne? Hát semmi! Alapvetõen a játék nekik készült volna, ugye hiszen nekik kellett volna megbarátkozni a Source motorral, erre bejelentik, hogy a CSPromodhoz CSS szükséges, majd bemegyünk a játékba és mit látunk? Egy 90%-os tartalomban Counter-Strike:Source MOD-ot. Huh, na most, akkor két szék között a földre, mert az 1.6-os eddig sem azért nem vett CSS-t mert nem akart, egyszerûen szerinte szar és kész. Akkor most egy MOD kedvéért, ami olyan, mint a CSS minek vegye meg a játékot?


Sourcerek?

A Sourcerek számára ez a Promod valami, de hogy mi arról inkább ne is beszéljünk. Mi tudjuk mi  Source motor. Szeretnénk, ha kevesebb FPS-t enne és akkor nekünk már jó is lenne, de ez nem eszik kevesebbet, de legalább több benne a hiba, mint a CSS-ben a megjelenése óta valaha is volt. Konklúzió: konkrétan nincs meg a célközönség, vagy csak mi nem találtuk meg, ez sux.
Vajon HeatoN ezt is kipróbálta? ^^

Merre tovább?

Nincs mit tenni, várni kell meg kell várni, hogy a fejlesztõk az elsõ pofára csapás után meddig képesek vinni a projektet. Nagyon sokan szeretnék, ha lenne jövõje a játéknak, viszont bele kell számítanunk, hogy ez egy non profittevékenység egyelõre, tehát ki vagyunk szolgáltatva. Tény, hogy a game játszható, úgy ahogy és valljuk be azért néha még élveztük is, de csak azért mert CS, azonban még legalább fél évnek el kell telnie, ahhoz, hogy ebbõl valami nagyon durva legyen, tehát egyelõre nem tehetünk mást, várunk és várunk. Ja és reménykedünk!


CSPromod B1
Grafika: 70%
Kezelhetõség: 35%
Játszhatóság: 30%
45%

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 261
 
1901
 
 
 
kép 5723
 
1869
 
 
 
kép 46
 
1677
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu