Menetrend
A Counter-Strike: Source mérkőzések az alábbi sorrendben fognak zajlani:
1. kör (csoportmérk.) - péntek 19:30-20:30
2. kör (csoportmérk.) - péntek 20:40-21:40
3. kör (csoportmérk.) - péntek 21:50-22:50
4. kör (csoportmérk.) - szombat 9:30-10:30
5. kör (csoportmérk.) - szombat 10:40-11:40
6. kör (csoportmérk.) - szombat 11:50-12:50
7. kör (csoportmérk.) - szombat 13:00-14:00
Általános lebonyolítási szabályok
Játék: Counter-Strike: Source
Típus: 5 az 5 elleni küzdelem (5 fő/csapat, csapatjáték)
Rendszer: MR15 (2x15kor);
Csoportkörökben: BO1; 30 kört végig kell játszani.
Rájátszásban: Csapat létszámtól függően BO1/B3, 16.-ik nyert körig
Köridő: 1 perc 45 másodperc
Kezdőpénz: 800$
Késkör: Alapértelmezett (kezdő oldal, és kezdő mapválasztáshoz)
Hosszabbítás: MR5/16000$
A következő szabályok a Counter-Strike: Source versenyre vonatkoznak. Mindent megteszünk, hogy a szabályzat eljes legyen illetve naprakész, de ennek ellenére is előfordulhatnak hiányosságok. Továbbá érdemes a verseny oldalát is böngészni a lehetséges kiegészítések, kivételek és módosítások végett. A szabályzat egy útmutató, helytől a körülményektől függően az ADMIN-ok által hozott döntések eltérhetnek. A szabályzat ismeretének hiánya senkit nem mentesít annak hatálya alól. A részvétellel mindenki automatikusan elfogadja a szabályzat minden pontját, valamint köteles tiszteletben tartani az ADMIN-ok döntését.
A LAN-on használt pályák a következők: de_dust2, de_inferno, de_nuke, de_train, de_tuscan_fixes, de_season (csoportkörben / közös megegyezéssel döntőkben)
A csoportmeccsek során 30 kört le kell játszani, a rájátszásban csak a 16.-ik nyert körig kell játszani.
Az oldalválasztást a késkör dönti el. A nyertes csapat választhat, melyik oldalon szeretné kezdeni a meccset (CT/T), illetve döntőkben a kezdő mappot is.
A meccset ugyanannak az 5 játékosnak kell lejátszania, aki elkezdte, csak egészségügyi probléma esetén lehet kivételt tenni és cserélni. A probléma súlyosságát az ADMIN hivatott eldönteni. Játékos cserélni csak két meccs között lehetséges, a cserejátékosnak regisztrált tagnak kell lennie az adott csapatban.
A mérkőzésről maximum 10 percet késhet egy csapat, ha ennél többet késik, akkor az ADMIN hivatott eldönteni, hogy DEF-WIN-t ítél-e a megjelent csapatnak vagy még vár. Meccs újrajátszására semmilyen okok között nincs lehetőség!
Csak az adott csapatba regisztrált játékosok vehetnek reszt a versenyben. Ha bármelyik csapatban nem regisztrált játékos játszik, az egész csapat kizárásban részesül. A játékosoknak a csapatuk által regisztrál névvel megegyező „CLANTAG”-ot kell viselniük a meccsek ideje alatt. (A verseny kezdete előtt az ADMIN-nál lehet kérni a módosítását, de erre csak egyszer van lehetőség, utána a verseny végéig mindenkinek a megadott néven kell játszania)
Lebonyolítás
A csapatok a csoportmeccsekre a nevezettek létszámától függően lesznek, sorsolás útján, kiemeléses rendszerben, csoportokba osztva.
A csoportmeccsek pontozásos rendszerben zajlanak:
Nyert meccs 3 pont
Döntetlen 1 pont
Vesztett meccs 0 pont
Amennyiben a csoportmeccsek végén döntetlen állás/állások alakulnak ki, akkor az alábbi kritériumok efolyásolják a végleges sorrendet:
A mérkőzés akkor kezdődik, ha mindkét csapat CL jelezte a másik csapat felé, hogy készen áll (ezt legkésőbb a verseny szervezői által a mérkőzéshez rendelt időpontban vagy az azt követő 10 percben meg kell tenniük), majd közös megegyezés után valamelyik CL indítja a mérkőzést a számára biztosított szerverkezelő felületből.
Hosszabbítás
Hosszabbítás esetén MR5 rendszer lép életbe (10 kör, 16.000$ kezdőpénz). A hosszabbítás addig ismétlődik, míg az egyik fél behozhatatlan előnyt nem szerez. (min 6 nyert kör a 10-ből) A hosszabbítást a csapatok oldalcserével kezdik, majd minden lejátszott 5. kör után újra cserélnek.
Óvás, és alapvető szabályok
A verseny szervezői által nem leirt „BUG”-ok kihasználása is büntetést von maga után. Csak a mérkőzés végeztével lehet a meccs eredményét megóvni. Amennyiben nem történik meg az eredmény megmásíthatatlan. Ha bármilyen BUG/EXPLOIT-ot kihasznál valamely játékos (szabálytalan bombahatástalanítás/rászedés, falon átnézés stb.) a mérkőzés folytatódik. A mérkőzés befejezése után a csapatkapitány értesítheti az ADMIN-okat a problémáról, majd az ADMIN-ok kielemzik a szituációt. Az ADMIN-oknak ilyenkor joguk van a mérkőzés kimenetelét visszamenőleg megváltoztatni, köröket levonni vagy akár kizárni a szabálytalanságot elkövető csapatot.
Amennyiben egy csapat nem jelzi az ADMIN felé az esetleges szerveroldali hibát és úgy játszik le köröket, úgy utólagosan erre hivatkozva nincs lehetősége újrakezdeni az adott kört vagy megmásítani a végeredményt.
Minden csapatnak ki kell jelölnie egy csapatkapitányt (továbbiakban CL).
Kizárólag a CL használhatja a „PAUSE” parancsot, és csak ő adhatja le az eredményt.
Abban az esetben, amikor a csapatkapitánynak vannak technikai problémái, akkor „pause” parancsot más résztvevő is használhatja (de kizárólag csak abban az esetben). Ha a CL-en kívül bármely más játékos használja a „PAUSE” parancsot, az kivizsgálást von maga után, mely szélsőséges esetben akár a teljes meccs elvesztését is eredményezheti. (hálózati hiba, vagy komolyabb gép probléma esetén lehet hosszabb a pause az ADMIN-ok jóváhagyásával)
Játék alatt csak a csapatkapitány használhatja a közös say-t. Az ettől való eltérés, különösen kirívó esetekben (FLOOD, SPAM) akár pontlevonással is járhat.
Ha valamely játékos belép olyan szerverre, ahol éles meccs folyik és beavatkozik a játékba véletlenül vagy szándékosan, az a teljes csapat kizárásával járhat. (kivétel, ha bizonyítani tudja, hogy ADMIN utasításra tette azt, azaz szervezői hiba miatt lépett fel a szerverre)
Egy játékos által egy körben vásárolható gránátok száma 4db (1 He, 2 Flash, 1 Smoke)
A „Hulla Wilco” engedélyezett. A játékosok az után is beszelhetnek társukkal vagy a Manager-el, hogy meghaltak.
Tilos a csapattagokat játékon belül szándékosan megölni vagy megsebezni.
Tilos a játékból kilepni, beállni SPECTATOR-ba vagy szándékos öngyilkosságot elkövetni.
A SPECTATE-HOP/BHOP/BUNNY használata tilos.
Ha egy mérkőzés félbeszakad szerveroldali probléma vagy áramszünet miatt, 3 végigjátszott kör után 5000$-os kezdőpénzzel, az eddigi eredmények megtartásával es az aktuális kör újra játszásával folytatódik a mérkőzés. Ha 3 kört meg nem játszott le a két csapat, elölről kezdődik a mérkőzés. Egyéb feltételek mellett is ezek a szabályok érvényesek (ADMIN megszakítja, vagy leállítja a mérkőzést).
Felhasználó oldali technikai probléma (gép lefagyása, újra indulása, hálózati hiba) eseten a csapatkapitány a FREEZETIME-ban használhatja a „PAUSE” parancsot. Ennek hossza maximum 5 perc lehet. Komolyabb probléma esetén a fő ADMIN engedélyezhet hosszabb szünetet, vagy a meccs elhalasztását.Tilos a Bomba élesítése olyan helyeken ahol később nem lehet elérni/hatástalanítani,illetve tilos szándékosan eltakarni a bombát tárgyakkal, hogy azt ne lehessen hatástalanítani.
A Bombát tilos úgy hatástalanítani vagy megpróbálni a hatástalanítást, hogy a játékos nem látja azt, tehát falon vagy ládán keresztül.
De_train-en a vagonra rakott bomba hatástalanításának módja a vagonon állva vagy a vagon mellett állva úgy, hogy a bomba látszik.
A mérkőzés végeztével a csapatok nem hagyhatják el a szervert, nem léphetnek ki a játékból minimum 5 percig kivéve, ha erre az ADMIN-tól külön utasítást vagy engedélyt nem kapnak.
A pálya végeztével a CL-ek nem válthatják el a szerveren a pályát, minimum 2-3percig kivéve, ha erre az ADMIN-tól külön utasítást vagy engedélyt nem kapnak. Erre azért van szükség, mert az játék „Orange Box” motor frissítése óta hibás a Source TV és így a nézőközönség lemaradna az utolsó pár körről.
Tilos az ajtók elé fegyvert dobni, hogy azok ne tudjanak kinyílni.
Tilos a pályák hibait kihasználva átnézni a falakon vagy azok résein.
A BOOST engedélyezett, de csak olyan helyekre lehet segíteni, feljutni a csapatagokat, amivel nem, tesz tisztességtelen előnyre szert a BOOST-olt játékos.
Beállítási változókat tilos bindelni! Ez alól csak a BUYSCRIPT-ek , Gamma érték, hangerő és célkereszt paraméterek képeznek kivételt. Minden más Script használata tilos.
In-Eye Demo vétele, illetve félődben SCREENSHOT-ot készíteni az eredményekről nem kötelező, de ajánlott, az óvások könnyebb kivizsgálhatósága érdekében.
A csapatok a meccseiket csak a szervezők által biztosított szervereken játszhatják le, Ellenkező esetben semmisnek tekintjük az eredményeket.
Ha mindkét csapat olyan hibát követ el, amely kizárással, illetve a mérkőzés elvesztésével jár, akkor egyik csapat sem jut tovább.
Egészségügyi probléma esetén (rosszullét, ájulás, stb..) a csapatoknak lehetősége van kérni 10 perces szünetet, ha ezután sem tud min 4 játékos játszani a csapatból az adott meccset elvesztette a csapat (csoportkörökbe 30-0 -ra vesztik a mérkőzést).
Újrajátszására csak akkor van lehetőség, ha mind két csapat és a felelős ADMIN is beleegyezik, illetve ha olyan időpontban játsszák le, ami nem zavarja a hivatalos menetrendet.
MAPP-BUG-oknál az ESL 5on5 Ladder-ben ismert szabályzatot követjük.Kliens és Szerver oldali Beállítások
Kliens / Játékos oldali beállítások
A Játékosok kizárólag tiszta Counter-Strike telepítéssel játszhatnak. A játékhoz tartozó file-okat nem módosíthatják. Custom modellek, skinek, hangok, scriptek, texturak nem használhatóak.
Minden egyéb (nem az eredeti telepítéshez tartozó) cfg-t, rc-t, exe-t és egyéb file-t, amely a steam Counter-Strike-hoz kapcsolódik, a verseny előtt el kell távolítani, mert az ADMIN-ok nem nézik, hogy használták-e ezeket vagy sem, azonnali kizárás jár érte.
Tilos minden fajta CHEAT / csalás használata. Ha valaki ilyet használ vagy tárol, a gépén az azonnali kizárást von maga után mely a csapatára is érvényes.
A beállítások tisztaságának megtartása érdekében a „STEAM-CLOUD” funkciót minden játékosnak le kell tiltani, ellenkező esetben ez büntetést vonhat maga után, melynek súlyosságát az ADMIN állapítja meg.
A verseny teljes ideje alatt kötelező a megadott GUI használata, a játék beállításait csak a játékban megtalálható menük segítségével illetve a GUI által nyújtotta opciókkal van lehetősége a játékosnak megváltoztatni. (pályaváltás, pause, konfig aktiválás stb..)
A versenyen csak 32bites színmélység használható. Ha ez az érték a játékban kisebb értékre van állítva vagy a Windows registry-ben blokkolva van, kizárással jár.
Vsync használata megengedett.
Egér görgőre az ugrást és guggolást bind-elni (+jump,+duck) nem tiltott, de a normál használaton túli használata (pl.: bhop, crouchbug) büntetést von maga után.
Kötelező a Dxlevel 81, aki mást használ, az figyelmeztetéssel illetve súlyos esetben kizárással jutalmazzák.
85Hz-nél magasabb frissítési frekvenciájú CRT monitorok használata esetén kötelező az fps_max 250 használata
Counter-Strike parancssori paraméterei közül (launch options) csak es kizárólag a következők használhatók: -noforcemparms; -noforcemaccel; -noforcemspd; -noborder -novid; -refresh; -refreshrate; -freq xyz; -windowed; -w; -h
CONSOLE használata mindenki számára TILTOTT!!!
Nvidia videokártyával rendelkezők nem kapcsolhatják be az Ambient Occlusion-t a videó kártya driverébőlSzerver oldali beállítások:
A Szerveren csak a következő pluginok futhatnak:
Minden Szerver Linux alapú rendszeren fut.
No Heartbeat, No Master beállításokkal.
A Szerverek mindig az aktuális legfrissebb verziójúak. Régi verziójút nem áll módunkba illetve szándékunkba biztosítani.
A Szerverek fontosabb beállítási paraméterei:
Zblock beállítások:
PMA beállítások:
Büntetések
A szabálysértések elbírálása es a büntetések kiszabása a fő ADMIN hatásköre. Minden esetet egyedien es a saját belátásuk szerint bírálhatnak el.
Csapattárs megsebzése bombaszedés közben: figyelmeztetés
Szerver elhagyása az 5 perces időkereten belül: figyelmeztetés
Pálya „BUG” kihasználás: 3 kör levonás és figyelmeztetés
Szabálytalan bombahatástalanítás/kísérlet: 3 kör levonás.
Szabálytalan bombahatástalanítási kísérlet: figyelmeztetés / 1 kör levonás.
Közös chat jogtalan használata, FLOOD/ SPAM: 1 kör levonás.
Szándékos öngyilkosság vagy csapattárs szándékos megölése: intés
Jogosulatlan CONFIG változtatás: aktuális mérkőzés elvesztése.
Csalás vagy egyéb segédprogram a gépen: kizárás az egész csapatnak, illetve
eltiltás a további ICL rendezvényektől.
CONSOLE használat: 3 kör levonás és figyelmeztetés, ismételt használat esetén kizárás
Sportszerűtlen magatartás: figyelmeztetés többszöri alkalom esetén 3 kör levonás, súlyos esetben kizárás
2. figyelmeztetés = 1 intés
2. intés = kizárás
Körlevonások esetén a levont körök hozzáadódnak a másik csapat nyertköreihez.
Meghatározások
ADMIN: olyan személy, aki tagja a versenyt szervező csapatnak, feladatköre az adott versenyszámba a játékosok informálása és a verseny problémamentes lebonyolítása.
SPECTATOR:
a, olyan személy aki nem vesz részt a versenyben mint aktív játékos, de az adott csapathoz tartozik
b, olyan játékos, aki fellépet a játékszerverre viszont még egyik csapatba se állt be
DEF-WIN: az adott versenyszámban az egyik csapatnak 16-0 vagy 30-0 –ás, köraránnyal nyeri az adott meccset (csoportkörben 30-0, rájátszásba 16-0)
DEF-LOSS: az adott versenyszámban az egyik csapatnak 0-16 vagy 0-30 –as, köraránnyal veszti az adott meccset (csoportkörben 0-30, rájátszásba 0-16)
CL: csapatkapitány
CONSOLE: a játékban található szöveges beviteli eszköz mely alkalmas különböző kliens és szerver oldali parancsok továbbítására
BUG/EXPLOIT/GLITCH: olyan hiba a játékban, amivel a kihasználója valamilyen fölényt szerez az ellenfelével szemben.
BHOP/BUNNY: olyan technika alkalmazása, ami a játékban a futó játékosnál gyorsabb haladást eredményez.
SPECTATE-HOP: éles meccs közbe a játékos kiáll Spectartor módba majd gyorsan vissza, ezzel, ha a Spectartorba való állás előtti pénzösszege 800$ alatt volt, a játékos hozzájut a pénze és a 800$ közötti különbség pénzmennyiségére.
FREEZETIME: körkezdéskor bekövetkező állapot, mely idő alatt a játékosok nem tudnak mozdulni, csak vásárolni, nézelődni
CHEAT: azon programok, parancsok, scriptek stb.. összessége, amelyekkel az azt használó játékos tisztességtelen fölényre tesz szert ellenfelével szemben.
STEAM-CLOUD: a Steam program által biztosított online felület mely képes és alkalmas beállítási fájlok mentésére és azok visszaállítására
FLOOD/SPAM: többszöri gyors egymás utáni használata a közös chat-nek. Amely zavarhatja a többi játékost bármilyen módon.
CLANTAG: csapatnév