Immáron a 13. alkalommal került megrendezésre Vácott az Infinity Csarnok LAN, melyre összesen 14 Counter-Strike: Source csapat látogatott el. Azért nem 16, mert 2 csapat hiába küldte el azt a bizonyos előleget a szervezők számlájára, úgy döntöttek, hogy ők mégsem vesznek részt a rendezvényen, ezzel kisebb-nagyobb fejtörést okozva a lebonyolítási rendszerben. Sajnos vagy nem sajnos, a történésekről nem tudtunk a helyszínről beszámolni, ám még így is naprakész információkkal szolgálhattunk olvasóinknak – köszönhetően Molnár „Szoke” Lászlónak illetve a segítőkész játékosoknak, akik amellett, hogy játszottak, arra is tudtak időt szakítani, hogy a fontosabb jelenetekről tájékoztassanak minket.
A megszokott „milyen-volt-a-lan” részt most kihagynánk, lévén nem tapasztalhattuk saját bőrünkön, hogy valójában belülről milyen is volt a váci rendezvény – kívülről pedig szemszög kérdése a dolog. Természetesen láttuk, hogy voltak csúszások, láttuk, hogy volt némi hálózati probléma, láttuk az újításokat és a változtatásokat az ágrajzban, és gondoljuk, hogy meg lehetett főni a teremben – ám az időjárás viszontagságai ellen nem éppen a legkönnyebb felfegyverkezni. Bizonyára akik elégedettek teljesítményükkel, azok a LAN-nal magával is többé-kevésbé elégedettek, de biztos vannak olyanok, akik ennek ellenkezőjét érzik. De félre is ezzel, legyen ez a játékosok reszortja, hogy beszámoljanak élményeikről, tapasztalataikról, kiemeljék a jó és meglepő újításokat, illetve taglalják azon gondolataikat, melyek később hasznára válhatnak az ICL-nek.
Az ’A’ csoport
Az ’A’ jelű csoportba (mint minden másikban is) 4 csapat kapott besorolást, a későbbi győztes iNcentive mellett az ELITGAMERS, a Hérics „neware” Dáviddal felálló TEAM-DSD.COM, illetőleg a számunkra kérdéses célokkal a rendezvényre érkező irradiance[10]point szerepelt még a legelső kvartettben. A csoportot simán, körönként átlagban 4 „bekapott” körrel az iNcentive gárdája nyerte, mögöttük 2. a DSD lett. Körarány döntött egyébként a 2. helyről, hiszen az ELITGAMERS is 4 ponttal zárt, akikkel döntetlent játszottak az utolsó körben neware-ék de_trainen, míg – talán már ki is találhattátok – az irradiance lett az utolsó, összesen 24 hozott körrel a csoportpárharcok második leggyengébb együttesének bizonyultak – nem számítva persze a deflossal összes mérkőzését elveszítő két csapatot.
A ’B’ csoport
A ’B’ jelű csoportot talán el is nevezhetjük utólag a halálcsoportnak – annak ellenére is, hogy a NAMELESS gárdája nem vett részt végül a versengésben. A másik 3 csapat közül 2 külföldi volt, a PlayZone.cz oldalát böngészve két olyan csapat került egy csoportba, akik nem mondhatni, hogy szívlelik egymást. Az ő párharcukból az AUTHORITY GAMING húzta a rövidebbet, az eXtatus.EIZO gyakorlatilag átgyalogolt honfitársain. Azért volt itt a csoportban egy magyar alakulat is, akik aktív résztvevő voltak a versenynek: a CRUSADERS.pp-nek nem volt sok esélye északi szomszédaink észak-keleti szomszédai ellen, így számukra csak a 3. hely maradt. Talán nem is született nagy meglepetés a végső csoportállást illetően, az Ivo „hellk” Horttal felálló eXtatus-t mi is erősebbnek véltük az esélylatolgatásunk során, mint a David „kaparzo” Lacina által fémjelzett AUTHORITY-t – de még így is nagy meglepetés volt ez a tükörsima győzelem.
A ’C’ csoport
A papírforma szerint alakultak ezen csoport mérkőzései. Ahogy arra számítani is lehetett, a WiLD Multigaming felállása könnyen vette az akadályokat, az infernalis.enVize futott be másodikként, ami szintén nem volt meglepetés, ahogy az WoD.iNS harmadik helye sem, főleg annak tudatában, hogy ők ejtették alsóágra az előző ICL-en azt a bizonyos BEASTS formációt. A ViRTUALiTY gárdájának nem termett babér ebben a csoportban, ők 20:70-es köraránnyal csoportutolsóként és a csoportkörök után legrosszabb körarányú csapatként zárták a párharcokat, persze a meg nem jelent együtteseket újfent kivéve a pakliból.
A ’D’ csoport
Itt azért már történt néhány furcsaság, kezdve az első körrel, ahol is 2 defwin is született: a Team ROCK.ALIENWARE nem is tudott mást tenni, mint várt a 2. körre, hiszen az OBSCURE csapata nem jelent meg Vácon, míg a Here2Stay.eu a mYinsanity.eu késése és hardverproblémái miatt kapta meg a 30-0-t. A következő kör aztán hozott már egy jó mérkőzést, a ROCK és a mYinsanity gárdájának találkája igen szorosra sikeredett, ám előbbi csapat örülhetett a végén, 17-13-as végeredményt mutatott az eredményjelző. Ezzel a Hidvégi „ZEN” András által irányított nemzetközi formáció sorsa meg is pecsételődött, már nem volt esélyük felkúszni a 2. helyre, így a sorrend tehát ROCK – Here2Stay – mYinsanity lett a ’D’ csoport végeztével.
Rájátszás
A playoff első köre egyből egy rangadót hozott számunkra: az AUTHORITY a mYinsanity.eu csapatával találta magát szemben. Rangadóhoz méltó mérkőzést láthattak a nézők, izgalmas, fordulatokban gazdag összecsapás volt az övék, melyből végül a csehek kerültek ki győztesen, 2-1 arányban a rájátszás második körébe masíroztak. Ezen párosításon kívül nem volt más, „nem egyértelmű” mérkőzés, az erősebbnek vélt csapatok mindegyike abszolválta az első kört.
A második kör aztán igen érdekesre sikeredett: egy küzdelmen kívül az összes mérkőzést már láthatták a nézők, hiszen azonos csoportok csapatai kerültek egymással szembe. Az iNcentive a TEAM-DSD.COM-on kerekedett felül 2 mapon, a WiLD az infernalis-t fektette két vállra, míg a ROCK a CRUSADERS-t gyűrte le, nekik szintén elég volt ehhez 2 pálya. Viszont az AUTHORITY vs eXtatus mérkőzésen már mind a 3 map kellett ahhoz, hogy eldőljön a párharc sorsa. Az első pályán az AUTHORITY győzedelmeskedett, a másodikon pedig már az eXtatus, míg a sorsdöntő ütközetben a mérleg nyelve szintén előbbi alakulat felé billent, amivel a csatát igen, ám a háborút még közel sem nyerték meg – ismerve a további forgatókönyvet.
Az iNc-nek a következő akadály sem jelentett problémát, melyet a „vadak” jelentettek, rajtuk is gyakorlatilag átgázoltak, amivel ők már a bronzérmet a nyakukban érezhették, az aranyhoz még meg kellett nyerniük „két döntőt”. A másik játszma nagyon izgalmasan alakult – főleg magyar szempontból. Az AUTHORITY és a ROCK találkozott egymással a felsőági elődöntő másik mérkőzésén, az első mapot a csehek be is húzták. A következőt aztán (sok és még annál is több vizet veszítve) a „sziklakeményen” a ROCK nyerte, míg az utolsó gátat is sikerült átugraniuk a magyar srácoknak, ezzel a már számukra is garantált volt a dobogó. Maradva még mindig a felsőágnál, olyan nagydöntőt láthattak a nézők a streamen is, melyet már jó régóta nem: úgy hatolt át az iNcentive a ROCK-on, mint kés a vajon, Kaposvári „V1CE” Csaba és társai nem nagyon tanúsítottak ellenállást, ezzel gyakorlatilag ellenfeleik dolgát könnyítették meg.
Alsóágon is volt néhány izgalmasabb párosítás, bár az irradiance[10]point és a ViRTAULiTY is szerencsésnek mondhatta magát, hiszen az alsóági első körüket mindketten defwinnek köszönhetően élték túl. A másik két elsőkörös mérkőzésen 2-1-es eredmény született, a WoD.iNS vs Here2Stay.eu mérkőzésen ez még nem is volt túlságosan meglepő, ám a mYinsanity.eu ellen hozott 1 mapot az ELITGAMERS, ami azért már meglepetésszámba ment. Talán meg is izzasztották őket, hiszen az eXtatus ellen a szerb-magyar csapatnak nem igazán volt esélye – ezzel meg is született az első nagyobb meglepetés, a 4. helyre taksált mYinsanity már a top12-ben kiesett! Majdnem belefutott a késbe egyébként az infernalis.enVize is, akiknek 3 map szükségeltetett ahhoz, hogy a H2S-t legyőzzék. A CRUSADERS és a DSD sima győzelme már nem volt meglepetés, előbbi az irradiance-t, utóbbi pedig a ViRTUALiTY-t múlta felül.
A következő kör ezen 4 győztes csapatról szólt, és bizony a végeredményre pillantva egyértelmű volt, hogy kik húzzák be a győzelmet. Az előző körben a mYinsanity-t kiejtő eXtatus a „pánkokat”, míg az infernalis a DSD-t „tiporta el”, mindkét alakulat kettős győzelemmel masírozott az alsóági negyeddöntőbe. A következő két forduló aztán csak a csehekről szólt: előbb azért, mert ők kerültek ki a magyarok elleni párharcaikból győztesként, aztán azért, mert egymás ellen vívták az alsóági elődöntőt. Az infernalis és a WiLD a top6-ban vérzett el az AUTHORITY illetve az eXtatus ellenében, utóbbi két csapat közül pedig a csoportkörök után megint a rutinosabbnak mondható gárda került ki győztesen.
Az alsóági döntőben aztán izgulhattunk: először azért, hogy magyar döntőt láthasson a nézősereg, másrészt azért is, hogy az esélylatolgatásunkat tekintve sikerüljön jól megtippelni a dobogót. Teljesült is mindkét kívánságunk, a ROCK szép játékkal búcsúztatta az eXtatus-t, akik ezzel a dobogó legalsó fokára állhattak fel.
A nagydöntőben aztán megint az történt, amit az iNcentive elképzelt: izzadságszagúnak ígérkező párharc végül megint nagyon sima lett, Magyar „MIKO” Miklósék a földdel tették egyenlővé Matkovics „hal” Viktorékat, momentuma sem volt gyakorlatilag a döntőben (sem) a ROCK-nak. Ez pedig azt is jelentette, hogy az iNcentive elkönyvelhette első LAN-győzelmét, tehát az esélylatolgatásban emlegetett 13-as szám nekik szerencsét hozott, míg a ROCK ennek az ellenkezőjét mondhatja el.
Néhány szó a csapatokról
mYinsanity.eu
Bizonyára nemcsak kívülről, de belülről is nagy csalódást keltett ez az ICL-es szereplés. Az, amiért ZEN-ék belefogtak egy nemzetközi formáció kialakításába, egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Sőt, inkább azt mondanám, hogy semmilyen szinten nem jöttek be a szerb-horvát-magyar ötös vágyai. Ennek oka lehet akár a nyelvi nehézségekbe való ütközés is – bár ismerve a magyar srácokat, ez talán nem jelenthetett akkora akadályt, legalábbis a részükről biztosan nem. A másik kiváltó ok valószínűleg a készülés hiánya lehetett: tekintve az szóbeli érettségiket és a vizsgaidőszakot, ez lehetett talán a legnehezebben kiküszöbölhető tényező.
A harmadik és talán legszembetűnőbb az volt, hogy az egy szem horvát játékosuk nem tudott megjelenni Vácott – helyette az a Kis „advanced” Dániel vett részt a rendezvényen, aki bár több hónapot/évet lehúzott Birgány „NOFEAR” Adriánékkal, ám az utóbbi időben vajmi keveset foglalkozott a Source-szal. Ez a teljesítményén nem látszódott meg, ám így az összeszokottság még kevésbé volt elmondható a mYinsanity-ről.
Az imént felsorolt tényezők jelentették talán a kiesésüket is már a top12-ben, amire talán senki, még a legmérvesebb szurkolók sem számítottak. Az eXtatus viszont nem volt elnéző, két mapon búcsúztatta a LAN egyik nagy esélyesét, hogy aztán ők a dobogó legalsó fokáig meneteljenek.
Továbbra is egy talány számunkra, hogy miért fogtak bele egy teljesen új dologba ZEN-ék. Véleményünk szerint ilyen játékosokat itthon is találni, nem is keveset – mind az egyéni képességeket tekintve, mind pedig a hozzáállást tekintve.
WiLD Multigaming
Az esélylatolgatásunk első verziójában (talán meglepetés lesz ez most néhány olvasónak) a dobogó második fokára soroltuk be őket, lévén Kovács „veRzioN” Zsolttal illetve az előző formációkkal igen sokat készültek. Lovas „Skorpio” László és Kovács „erginius” Dániel érkezésével a felállásuk pedig csak erősödött: nemcsak két tapasztalt játékost sikerült magukhoz csábítaniuk, ám régi-új társait köszönthette a csapatban Horváth „dMk” Ádám, egy csúcsformában lévő Skorpio és egy szintén csúcsformában játszó erginius talán minden hazai együttesben elférne.
Végül a WiLD szintén egy változtatással érkezett a LAN-ra, veRzioN családi okok miatt nem tudott részt venni a 13. ICL-en, helyét pedig az a Vas „cmn” Balázs vette át, aki nem sokkal az ICL előtt búcsúzott el a ROCK játékosaitól. Az igazat megvallva, cmn hozta a tőle elvártat, talán annál még kicsit többet is, sokat vállalt magára, mind védekezésben, mind támadásban kiválóan teljesített, ez viszont Tóth „.iMPEC.” Ádámról nem igazán mondható el. Bár voltak neki is szép megmozdulásai, ám legtöbbször nem tudta meghúzni a tőle megszokott váratlan dolgokat, ami meg is látszott a WiLD játékán. Skorpio és dMk hozták a tőlük elvártat, ám erginius sem találta meg még régi önmagát, amit korábban ő is érzett, hogy nagyon távol van attól, hogy elégedett lehessen saját teljesítményével.
Az esélylatolgatásunk végső formájában ők már a top6-ban végeztek – végül a LAN-t is ebben a pozícióban zárták, így gyakorlatilag sem pozitívan, sem negatívan nem szárnyalták túl „elvárásainkat”. A következő offline rendezvényre bizonyára jobban fel lesznek készülve mind egyénileg, mind pedig „csapatilag”, így mindenképpen várható tőlük egy kiugró teljesítmény.
infernalis.enVize
A srácok gyakorlatilag hozták a tőlük elvárt teljesítményt – és talán annál még picit többet is. A top6-ig sikerült menetelniük, ami már-már az ő bérelt helyezésük, bármilyen hazai offline rendezvényről is legyen szó. A dobogós helyezéstől még – valljuk be – messze vannak, ám a bokszkiállásuk miatt összeszedett hátrányukat apránként elkezdték ledolgozni. Az ICL után a CS2HU fórumát olvasva úgy fest, történt némi belső csetepaté az infernalis-ban, ám reméljük, hogy a hazai Counter-Strike: Source scene egyik legszimpatikusabb felállása meg tudja oldani a felmerülő problémákat.
A rájátszás további párharcaitól a felsőágról a WiLD, majd a Here2Stay.eu elleni nyögvenyelős és a TEAM-DSD.COM elleni sima győzelem után az AUTHORITY ejtette ki véglegesen őket. Mindkét vereségük borítékolható volt, talán kicsivel több készüléssel meghúzkodhatnák az oroszlán bajszát, ami végül akár egy dobogós helyezésben is megmutatkozhatna.
AUTHORITY GAMING & eXtatus.EIZO
A két cseh alakulat közül az egyik túlszárnyalta „elvárásainkat”, míg a másik pontosan ott végzett, ahova egyébként tippeltük is őket. Kaparzóék voltak azok, akik – teljesítményüket látva – túlszárnyalták képzeletünket, az ICL 12-es blama után nem vártunk tőlük ilyen egyéni megmozdulásukat és ilyen összhangot a csapatban. Az imént említett, kissé irritáló személyiségű kaparzo egyébként kiválóan teljesített az egész LAN-on, mellette még Lukás „vergiL” Malejiktől láthattunk olyan megmozdulásokat, amitől tátva maradt a szánk. Kiemelendő még Patrick „FLASH[K]” Zizek játéka is, illetve negatív oldalról Vasek „smetysh” Brush is, aki általában messze lemaradva a társaitól szerepelt a scoreboardon, illetve a mutatott játéka is messze elmaradt a netes teljesítményétől. Összességében az AUTHORITY-től ez a 4. helyezés szép teljesítmény, a következő magyarországi kirándulások pedig akár még jobban is sikerülhet.
Az eXtatus.EIZO is hozta a tőle elvártat, az előzőleg nekik megítélt 3. helyet és az ezzel járó nyereményeket be is zsebelték és bizony a teljesítményükre sem lehet panasz. Csapatként működtek együtt az egész rendezvény során, és ha éppen valakinek nem ment, akkor más vállalta magára a fontos szituációk megoldását. Ilyen volt hellk is, de Dmitry „whisp” Grebennikov és az ő AWP-je is sok borsot tört az ellenfél orra alá. Egyébként a többiek is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak, melynek következménye egy megérdemelt harmadik hely lett. Háromszor is nagyot küzdöttek honfitársaikkal, 2-szer ők, egyszer pedig kaparzóék kerültek ki győztesen a párharcaikból, több magyar skalpot is begyűjtöttek, kezdve a CRUSADERS.pp-vel és a WiLD-dal, illetve a már említett mYinsanity-s kiejtés is az ő nevükhöz fűződik. Szerencsére a ROCK ellen már nem volt ellenszerük, viszont van miért félnie a magyar gárdáknak tőlük, legközelebb lehet fordítva fognak alakulni a dolgok.
Team ROCK.ALIENWARE
Felemás érzésekkel zárhatta ezt az ICL-t a ROCK csapata, akik bár a 2. helyen végeztek, nem lehetnek teljesen elégedettek a teljesítményükkel. Az esélylatolgatásunk első verziójában toronymagasan őket tartottuk a legesélyesebbnek a végső győzelemre, csak a v2-ben szorultak a 2. helyre, és végül nem is gyűjtötték be az aranyérmeket. A csoportjukat izzadságcsepp nélkül nyerték meg, csak a mYinsanity ellen volt egy kicsit szorosabb eredményük – az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy csak 2 mérkőzést kellett játszaniuk, hiszen 3-an voltak csak a ’D’ jelű csoportban.
A felsőági elődöntőben aztán meg kellett izzadniuk az AUTHORITY ellen, véleményünk szerint a LAN mérkőzése volt az övék, az első mapot elveszítették, viszont a következő kettőt már a maguk javára tudták fordítani. Aztán következett egy olyan felsőági döntő, amire talán senki sem számított: az iNcentive nagyon simán legyűrte őket, amit aztán sikerült megismételniük a nagydöntőben is, ami előtt egyébként még az eXtatus-t meg kellett verniük, de ez nem okozott számukra különösebb problémát.
V1CE az egész ICL 13 során kiemelkedett társai közül, az ő teljesítményével társai és saját maga is elégedett lehet. Hal jobbára AWP-jével tudta lőni a fontos frageket, míg Farády „InZert*” Tamás és Nagy „BIGTOMI” Tamás csak elvétve tudott a kötelezőkön kívül mást is meghúzni. Nagy „donp1” Richárdnak volt néhány szép megmozdulása, ám többnyire kritikán aluli teljesítményt nyújtott, tőle még mindig várjuk az „offline kiugrást”, ami talán az AWGS-en fog összejönni – sok idő van még addig és a jelek szerint kitartanak egymás mellett a srácok, ami mindenképpen pozitívum és a javukra is válhat, ha úgy sikerül zárniuk a nyári alapozást, ahogy azt betervezték.
Összességében tehát felemásan zárta a ROCK a LAN-t, az iNcentive ellen nyújtott produkciójuk nagyon beárnyékolja az összképet.
iNcentive
A győztesekről mi mást lehetne mondani, minthogy kiválóan teljesítettek?! Most is ez a helyzet, az iNcentive csapatként érkezett és csapatként is zárta ezt a váci kiruccanást. Saját magunk szempontjából is szerencsés volt újratárgyalni az esélyeket, hiszen előzőleg csak a 4. (!) helyre tippeltük MIKO-ékat, végül a nekik odaítélt első helyüket meg is tartották és az iNcentive elkönyvelhette az első LAN-győzelmét.
Az egész verseny során kimagaslóan teljesítettek csapatként, 9 körnél egyetlen egy formáció sem tudott többet hozni ellenük – ez mindenképpen megsüvegelendő. Egy pillanatra sem lankadt a figyelmük, ha éppen valakinek nem ment a játék, másik 2 igyekezett helyette is munkálkodni. Poros „PDZ” Dániel újfent kimagaslóan teljesített, ahogy MIKO is hozta az offline 200%-ot. Szilágyi „West” Tibor is hozta a tőle elvártakat, ahogy Herczegh „HsP[A]” Csaba is egészen a döntőig, ahol is kissé visszaesett a teljesítménye. Kövesdi „dikioneR” Dániel teljesítménye hullámzónak volt mondható az egész rendezvény alatt, néhol lőtte, amit kellett, máskor pedig az álmosság volt jellemező a játékára, a koncentráció hiánya megmutatkozott az ő formáján.
Összességében viszont az iNcentive a 2010-es BECUP-os önmagára hasonlított, ahol bár csak harmadikok lettek, mégis kiválóan teljesítettek. Mindenképpen megérdemelten lett övék az első hely, ahogy Hajdú B. Pista is szokta volt mondani, érett már nagyon ez a találat. Nagyon nincs is mit mást mondani róluk, a képek önmagukért beszéltek. Ennek ellenére adódik a kérdés: milyen teljesítményre lenne képes az iNcentive, ha tényleg csapatként funkcionálnának és napi 1-2 órát készülnének is néhány héttel a megmérettetések előtt? Reméljük egyszer erre is sor fog kerülni…
Jöjjenek az általunk kiosztott képzeletbeli díjak:
1. | MVP (Most Valuable Player, Legértékesebb játékos) | Poros "PDZ" Dániel |
2. | Most Improved Player (Legtöbbet Fejlődő Játékos) | Kaposvári "V1CE" Csaba |
3. | Különdíjas | Lukás "v e r g i L" Malejik |
4. | Csalódás | Nagy "donp1" Richárd |
5. | Aki csak reménység maradt | Tóth ".iMPEC." Ádám |
6. | Best In-Game Leader (Legjobb Irányító) | Poros "PDZ" Dániel |
7. | Best Rifler | Kaposvári "V1CE" Csaba |
8. | Best AWPer | Magyar "MIKO" Miklós |
9. | Jöttem, Láttam, Lőttem | Vas "cmn" Balázs |
10. | A Legjobbak | iNcentive |
11. | Akiktől többet vártunk | Team ROCK.ALIENWARE |
12. | Csalódást keltők | mYinsanity.eu |
13. | The All-Stars Team |
cmn, MIKO, PDZ, whisp, V1CE |