Mivel Tactical Guide-dal már más fáraszt Titeket, bátorkodtam belevágni egy Technical Guide-ba. Ez is több részes lesz, mivel rengeteg mindent foglal magába. A cikkekben megpróbálok mindenrõl írni, ami a játékkal kapcsolatos és ami, ha csak egy picit is, de fejleszti a skilleteket.
Pontosan mirõl is lesz szó? Gyakorlatilag mindenrõl, amit egy játékos tudhat/elsajátíthat a játékban vagy azzal kapcsolatban, lesz szó mozgásról, lövésrõl, gránátozásról, beállításokról a játékban és azon kívül, valamint egy-két problémamegoldás is terítékre kerül.
Lássunk mindent, azt is amit nem, net_graph
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: ZokNy
Mit az a net_graph?
Egy játékba beleépített mérõeszköz, amellyel különféle beállításainkat tudjuk ellenõrizni/mérni. A net_graph alakalmas továbbá a hálózati kapcsolat minõségének ellenõrzésére. Segítségével a lehetõ legoptimálisabb értékekre állíthatjuk be játékunkat.
Mit mutat a net_graph?
Nézzünk egy konkrét esetet (net_graph 2, net_scale 1)
-
Az apró fehér vonal feletti rész.
Egy becsült értéket mutat minden csomagról, amely a szerverrõl érkezik. Az oszlopokat kell figyelni. Egy ilyen oszlop 1 pixel széles és 1 csomagot tartalmaz.
A színek jelentése:
vörös |
|
játékos adatai (pozíciód, merre nézel stb.) |
sárga |
|
a többi játékos adatai |
lila |
|
pályán található objektumok adatai |
világoskék |
|
eseményadatok |
sötétkék |
|
ideiglenes eseményadatok |
zöld |
|
hangadatok |
szürke |
|
szövegadatok (chat, status stb.) |
fehér |
|
csomagméretet jelöl |
- A számítógép teljesítményérõl és a hálózati kapcsolatról ad információt.
A képen látható, hogy pillanatnyilag 41,6 képkockát renderel (jelenít meg) a gép másodpercenként. 56 milliszekundum az adat "késleltetési ideje", vagyis ennyi idõ amíg a csomagot elküldi a kliens a szervernek, a szerver feldolgozza, és visszaérkezik a klienshez, amely szintén feldolgozza. Ez annyiban különbözik a pingtõl, hogy ez nem csak az oda-vissza utat, hanem a csomag feldolgozási idejét is magában foglalja.
Az utolsó csomag, amit a kliens kapott a szervertõl 51 byte hosszú, az átlagos letöltési sebesség 4.65 kilobyte/másodperc.
Az utolsó csomag, amit a kliens küldött a szervernek 26 byte hosszú, az átlagos feltöltési sebesség 3.61 kilobyte/másodperc.
-
A zöldség. Ez szolgáltat információt a késleltetési idõrõl (ld. fentebb). A maximum amit megjelenít 1000 ms, vagyis 1 másodperc. Néha (fõleg netes játék esetén) látható benne piros pont is. Ez jelöli az elvesztett csomagokat (loss).
-
Ez a rész összefüggésben van az fps-sel (frames per second, másodpercenkénti képek száma). Minden renderelt képnél mutatja a grafikonon a "betoldás" mennyiségét. Ebbe nem szeretnék nagyon belemenni, mert eléggé nehéz elmagyarázni, hogy mi is ez, majd az ex_interpnél kitérek rá. Ami fontos, az a piros pötty. Ez jelzi azt, ha a renderelésnél lassabb a küldött adat gyorsasága, vagyis ha az fps-nél kisebb a cl_cmdrate. A legpontosabb beállítás az "fps+1" értéke, tehát a 101, de néha még ilyenkor is megjelenhetnek a "piroskák", ezesetben allítsuk feljebb a cl_cmdratet.
A net_graph fajtái
A net_graph-nak három típusa van:
- "0" - a kikapcsolt állapotot mutatja;
- "1" - ugyanaz mint a kettes, azzal a különbséggel, hogy nincs rajta az elsõ rész;
- "2" - a fenti képen látható, legrészletesebb;
- "3" - csak a második rész szerepel az elvesztett (loss) és a csorbult (choke) csomagok számával kiegészítve.
A net_graph elhelyezése
Horizontálisan a "net_graphpos" paranccsal tudjuk állítani, amelynek értéke lehet:
- "1" - jobbra,
- "2" - középre,
- "3" - balra.
Vertikálisan a "graphheight" paranccsal lehet a kép alsó részéhez igazítani 800x600-as felbontásnál ajánlom a "-17" vagy a "32", esetleg az alapértelmezett "64"-es beállítást.
A net_graph méretezése
Vertikálisan a "net_scale" paranccsal lehet a grafikont nyújtani.
Horizontálisan a "net_graphwidth" szolgál a nyújtásra, kivéve a harmadik fajta net_graphot, mivel ott nincs grafikon, ezért a vízszintes elhelyezést lehet vele finomhangolni.
Tekintve, hogy ez volt az elsõ cikkem, csak azért lett ennyire terjedelmes, mert a net_graph mint láthatjátok eléggé fontos szerepet tölt be az online fragelésben.
Legközelebb több aprósággal kívánok kedveskedni Nektek, amelyeket a mindennapi játék során fogtok tudni igazán hasznosítani.