Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
LAN 2007. november 09. 0 hozzászólás
 

Mivel Tactical Guide-dal már más fáraszt Titeket, bátorkodtam belevágni egy Technical Guide-ba. Ez is több részes lesz, mivel rengeteg mindent foglal magába. A cikkekben megpróbálok mindenrõl írni, ami a

newspic

Mivel Tactical Guide-dal már más fáraszt Titeket, bátorkodtam belevágni egy Technical Guide-ba. Ez is több részes lesz, mivel rengeteg mindent foglal magába. A cikkekben megpróbálok mindenrõl írni, ami a játékkal kapcsolatos és ami, ha csak egy picit is, de fejleszti a skilleteket.

Pontosan mirõl is lesz szó? Gyakorlatilag mindenrõl, amit egy játékos tudhat/elsajátíthat a játékban vagy azzal kapcsolatban, lesz szó mozgásról, lövésrõl, gránátozásról, beállításokról a játékban és azon kívül, valamint egy-két problémamegoldás is terítékre kerül.

Lássunk mindent, azt is amit nem, net_graph
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: ZokNy


Mit az a net_graph?

Egy játékba beleépített mérõeszköz, amellyel különféle beállításainkat tudjuk ellenõrizni/mérni. A net_graph alakalmas továbbá a hálózati kapcsolat minõségének ellenõrzésére. Segítségével a lehetõ legoptimálisabb értékekre állíthatjuk be játékunkat.

Mit mutat a net_graph?

Nézzünk egy konkrét esetet (net_graph 2, net_scale 1)

newspic
 
  1. Az apró fehér vonal feletti rész.
    Egy becsült értéket mutat minden csomagról, amely a szerverrõl érkezik. Az oszlopokat kell figyelni. Egy ilyen oszlop 1 pixel széles és 1 csomagot tartalmaz.
    A színek jelentése:
    vörös   játékos adatai (pozíciód, merre nézel stb.)
    sárga   a többi játékos adatai
    lila   pályán található objektumok adatai
    világoskék   eseményadatok
    sötétkék   ideiglenes eseményadatok
    zöld   hangadatok
    szürke   szövegadatok (chat, status stb.)
    fehér   csomagméretet jelöl

  2. A számítógép teljesítményérõl és a hálózati kapcsolatról ad információt.
    A képen látható, hogy pillanatnyilag 41,6 képkockát renderel (jelenít meg) a gép másodpercenként. 56 milliszekundum az adat "késleltetési ideje", vagyis ennyi idõ amíg a csomagot elküldi a kliens a szervernek, a szerver feldolgozza, és visszaérkezik a klienshez, amely szintén feldolgozza. Ez annyiban különbözik a pingtõl, hogy ez nem csak az oda-vissza utat, hanem a csomag feldolgozási idejét is magában foglalja.
    Az utolsó csomag, amit a kliens kapott a szervertõl 51 byte hosszú, az átlagos letöltési sebesség 4.65 kilobyte/másodperc.
    Az utolsó csomag, amit a kliens küldött a szervernek 26 byte hosszú, az átlagos feltöltési sebesség 3.61 kilobyte/másodperc.
  3. A zöldség. Ez szolgáltat információt a késleltetési idõrõl (ld. fentebb). A maximum amit megjelenít 1000 ms, vagyis 1 másodperc. Néha (fõleg netes játék esetén) látható benne piros pont is. Ez jelöli az elvesztett csomagokat (loss).
  4. Ez a rész összefüggésben van az fps-sel (frames per second, másodpercenkénti képek száma). Minden renderelt képnél mutatja a grafikonon a "betoldás" mennyiségét. Ebbe nem szeretnék nagyon belemenni, mert eléggé nehéz elmagyarázni, hogy mi is ez, majd az ex_interpnél kitérek rá. Ami fontos, az a piros pötty. Ez jelzi azt, ha a renderelésnél lassabb a küldött adat gyorsasága, vagyis ha az fps-nél kisebb a cl_cmdrate. A legpontosabb beállítás az "fps+1" értéke, tehát a 101, de néha még ilyenkor is megjelenhetnek a "piroskák", ezesetben allítsuk feljebb a cl_cmdratet.

A net_graph fajtái

A net_graph-nak három típusa van:

  • "0" - a kikapcsolt állapotot mutatja;
  • "1" - ugyanaz mint a kettes, azzal a különbséggel, hogy nincs rajta az elsõ rész;
  • "2" - a fenti képen látható, legrészletesebb;
  • "3" - csak a második rész szerepel az elvesztett (loss) és a csorbult (choke) csomagok számával kiegészítve.

A net_graph elhelyezése

Horizontálisan a "net_graphpos" paranccsal tudjuk állítani, amelynek értéke lehet:

  • "1" - jobbra,
  • "2" - középre,
  • "3" - balra.

Vertikálisan a "graphheight" paranccsal lehet a kép alsó részéhez igazítani 800x600-as felbontásnál ajánlom a "-17" vagy a "32",  esetleg az alapértelmezett "64"-es beállítást.

A net_graph méretezése

Vertikálisan a "net_scale" paranccsal lehet a grafikont nyújtani.

Horizontálisan a "net_graphwidth" szolgál a nyújtásra, kivéve a harmadik fajta net_graphot, mivel ott nincs grafikon, ezért a vízszintes elhelyezést lehet vele finomhangolni.

Tekintve, hogy ez volt az elsõ cikkem, csak azért lett ennyire terjedelmes, mert a net_graph mint láthatjátok eléggé fontos szerepet tölt be az online fragelésben.
Legközelebb több aprósággal kívánok kedveskedni Nektek, amelyeket a mindennapi játék során fogtok tudni igazán hasznosítani.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3347
 
1541
 
 
 
kép 491
 
1529
 
 
EPS Germany Final
 
1514
 
 
 
kép 1260
 
1583
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu