Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Movie 2006. december 26. 0 hozzászólás
 

Ha azt mondom custom mapon játszás, akkor az emberek nagy része azt mondja „fúj”, a másik fele pedig azt: SG szerver. A mostani interjúban az SG szerver adminját, a custom mapok nagy kedvelõjét [SG[Locotus

newspic
Ha azt mondom custom mapon játszás, akkor az emberek nagy része azt mondja „fúj”, a másik fele pedig azt: SG szerver. A mostani interjúban az SG szerver adminját, a custom mapok nagy kedvelõjét [SG[Locotus of Borg-ot sikerült elkapni egy hosszadalmasabbra sikerült interjúra. Ebbõl megtudhatjátok, hogyan alakult ki az SG, miként sikerült leküzdeni a 100-as tickrate-re való átállást a szerveren, illetve, hogy mégis mi a helyzet itthon a custom pályák terén. Kik is azok az SG-sek és mivel töltik idejüket. Kellemes olvasgatást! Az interjú[SG] Locotus of Borg interjú
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Szega


Szega

Szia Borg! Kérlek mutatkozz be az olvasóknak!


Borg

Most jön az, hogy We are the Borg? Viccet félretéve, az SG.HU szerverek adminja vagyok, és egyben az SG Team tagja valamint a HQ készítõje is (http://team.sg.hu). Ezen kívül pedig a való világban van egy szerszámmûhelyem, egy Hondám, meg egy 7 hónapos terhes feleségem. Õket terelgetem, amikor épp nem az internet elõtt gubbasztok.

Szega

Az SG.hu szerver a custom mapos telítettségérõl híres. Hogy jött az ötlet hogy custom mappes szervert indítsatok?


Borg

Az eredeti elképzelés úgy hangzik, hogy olyasmit kellene csinálni amit mások nem. Custom mapos szerverek Magyarországon akkoriban még nem voltak, amikor mi elindítottuk az SG.HU public szervert. Egy sokadik "dust plz" szervernek nem sok értelme lett volna, hisz ha valaki az alap mapokon akar kockulni, az megteheti ezt már számtalan helyen.

Szega

A szerver ha jól tudom az SG.hu tulajdonosa támogatja, vele hogy sikerült egyezségre jutni?


Borg

Eleinte így indult a dolog. Amikor a team megalakult az egész ügy támogatására, az egész csapat az sg.hu-ról került ki, így logikus volt, hogy az sg majd valamilyen formában támogat is minket, hiszen alapvetõen a rendkívül nagy látogatottságának jelentõs hányadát a gamerek teszik ki, a fóruma miatt. Az sg.hu fel is ajánlott nekünk egy backup szervert, amin eleinte futott a css szerver, és késõbb a Team HQ kezdetleges verziója is. Az idõk azonban változnak, és kezdtük kinõni a kezdetleges körülményeket. Ahogy a CSS gépigénye is a béta után fokozatosan az egekbe szökött, úgy a szervernek sem volt már elég egy sima backup gép, meg akármilyen oprendszer körülmény. Fejleszteni kellett, újdonságokra volt igény, amihez már nem mindíg volt partner az sg.hu. Egy bizonyos határon túl azonban nem állt szándékukban támogatni minket, holott a szerver népszerû volt, és jó érdeklõdés is volt a csapat munkája iránt. Nyitni akartunk más játékok felé, de sajnos a szerver kérdésen sorra belebuktunk ezekbe. A cél tehát tiszta volt már, vagyis stabil körülményeket kellett már teremteni a szervernek, és a teamnek is. Itt kezdõdött el az elszakadásunk az sg.hu-tól. A dolog mára már ott tart, hogy a neveken kívül lényegében a csapat önfenntartó, és a szponzorunk sem az sg.hu, hanem a Architrade Kft. (www.dspsystem.hu, www.pchardware.hu). Mivel azonban a név már felkapott, és az SG-n vannak a gyökereink, a névvel nem kívánunk szakítani.

Szega

A szerver jelenleg 100 tickes, ami nagyon ritka 18 férõhelyes public szervereken, ráadásul nagy hátulütõ hogy egyes custom mappok hajlamosak a bebugzásra 100 ticken, ennek ellenére igényesebbnél igényesebb mappek futnak napról-napra, hétrõl-hétre, állandónak mondható a map ki és beszavazások ezek rengetek idõt és szervezést igényelnek. Hogy sikerül ezt mind összehozni?


Borg

Nehezen! De a team segít. Néha többet, néha kevesebbet Hogy a szerver részére reagáljak, a 100 tickes pub szerver valóban nem túl gyakori dolog. Miután néhány hónappal ezelõtt a Architrade Kft. jóvoltából egy komolyabb szerverhez jutottunk, kézenfekvõ volt a következõ lépés: Nézzük mit lehet kihozni belõle. Némi tesztfutam után kiderült, hogy a 100 ticket viszi a szerver, ráadásul némi kernel tweak után a szerver fps is az 500-at csapkodja. A sávszél adott, így tehát elméletben semmi nem akadályozza a 100 tickes szervert. Gondoltuk naívan. De ugye a Valve a mai napig sem támogatja hivatalosan a 100 ticken való futtatást, sõt, bevallották, hogy bugos lehet a futás ilyen tickrate mellett. Ezen bugok jó részét egy izmos szerver, és a lehetõ legprecízebb beállításokkal ki lehet küszöbölni, de sajnos nem mindent. Ott van pl az ajtók bugja, amik köztudottan lassan, vagy egyáltalán nem nyílnak 100 ticken. Erre ugyan kitaláltak már egy áthidaló megoldást, de ez megvariálja a szerveren a fizika paramétereit, ami meg más szempontból nem nyerõ. Szerencsére azonban elég kevés mapot érint a bug, tehát miután végigteszteltük a mapokat, úgy döntöttünk, hogy ez bevállalható. A következõ gond az, hogy a 100 tick kihasználásához kb 1000 más paraméternek is teljesülnie kell. Ugyan a szerver oldali dolgokat be tudtuk lõni, sajnos más dolgokon néha elhasal ennek optimális kihasználása. Ugyanis ha a usernek nincs 100 fps-e minimum, és minden helyzetben, akkor nem tud 100 cmd packetet sem kiküldeni másodpercenként, amire viszont a szervernek, a 100 tickhez szüksége volna. Magyarán, sajnos mivel a userek legtöbbjének nincs pl tûzharcban 100 fps-e, a 100 tick ilyenkor nincs kihasználva. A precizitás tehát visszaesik a user-tõl érkezõ cmd packetek számával arányosan. Azonban még így is, a hitreg sokkal pontosabb, mint alacsonyabb tickraten, alacsonyabb ratek mellett. A másik gond néha, hogy egyes userek sajnos nem tudnak rendesen játszani a szerverünkön, mert a 100 update fogadása, és 100 cmd küldése másodpercenként már túlterhel egyes gyengébb internet kapcsolatokat is. Ekkor pedig a user lagolni fog, a szerveren elõírt magas ratek miatt. Szavaztunk tehát a kérdésrõl többször, hogy beálljunk e a sorba 66 tickkel, vagy nyújtsunk valami extrát mégis, és végül utóbbi mellett döntöttünk. A hátulütõit sikerült a lehetõ legjobban lecsökkenteni, az elõnyeit pedig mindenki élvezi - legalábbis akinek közel 100 fps-e, és jó netje is van hozzá.

Szega

Sajnos manapság Magyarországon mikor valaki meglátja custom map fut azonnal el is megy a szerverrõl, hogy látod mi ennek az oka?



Borg

Ez sajnos így igaz. De nem csak Magyarországgal ez a helyzet. A gond egyszerûen az, hogy idehaza viszonylag kevés a CSS játékos, és így közülük is kevesebb olyan van, aki a custom mapokat szereti. Külföldön több játékosra jóval több ilyen ember jut, tehát ott azért könnyebb több ilyen szervert is megtölteni. Mi igencsak küzdünk ezzel, és jelenleg az egyetlen járható út az alap mapokkal való keverés. Persze a megfelelõ balansz a kulcskérdés itt is, tehát össze kellett állítanunk egy olyan mapcyclet, ami megfelelõ arányban tartalmazza mindkettõt ahhoz, hogy ne ürüljön ki folyton a szerver. A játékosok ízlése azonban még így is nagyon különbözõ, de ez természetes. Van olyan map, ami tetszik az az egyik félnek, és van olyan ami csak a másiknak. Kevés olyan map van, ami mindenkinek a tetszését elnyerte. Így tehát csak az emberek toleranciájára tudunk apellálni, vagyis játsszatok végig olyan mapokat is, amelyek nektek pont nem jönnek be. Így mások tudják élvezni legalább, mert tele a szerver. Aztán a következõ mapon, ami meg neked tetszik, majd más legyen türelemmel. Ennyit lenne jó teljesíteni, és akkor már nem a szerveren tartózkodók létszáma lenne a gond. Mint ahogy most már szerencsére nem is az, hiszen az utóbbi hónapokban meredeken felfelé ível a szerver látogatottsága, amit az is jelez, hogy minden este tele van. Ez nem mindig volt így.

Szega

Külön pozitívum hogy a custom pályákat is mind nagyon igényesen válogatjátok és a megmaradt mappeket is szavazás útján szortírozzátok. Soha nem látni bugos, igénytelen és 1.6ból portolt pályákat. A pályák viszont elég széles skálán mozognak van Fight Yard, Aim, Awp és egyéb fun mappek is a szokásos bombás és túszos pályák mellett. Ha jól tudom most külön karácsonyra való tekintettel extrém erre az alkalomra készített mappek is futnak, kérlek mesélj róluk!

Borg

Na ez azért elég marketing szagú lett, és így picit túlzás is A maptesztelés nem egyszerû dolog, ugyanis azt, hogy a szerveren, konkrétan 100 ticken hogyan fog viselkedni, egy házi maptesztelésnél nem lehet kideríteni. Mert ilyen teszten ugyan minden map átesik, mielõtt a szerverre kerülne, de ennek ellenére mindig vannak olyanok, amik a szerveren való tesztelésen buknak csak el. Volt erre példa minden fajta mapból. Alapvetõen ha a házi teszten átment egy-egy új map, akkor ha minimum 4-5 összejött, feltolom õket a szerverre, és jöhet a mapteszt, emberekkel, szerver körülmények között. Sok paraméter van, amit figyelembe kell vennünk. Ahogy a HQ custom map szekciójában is látható, a grafika, a játszhatóság, a fun, a hangok, az egyediség mind-mind egyaránt számít. Egy új map alapvetõen egyiken sem bukhat el teljesen. Fõleg miután az évek során több száz mappal találkoztunk már, elég jó összehasonlítási alapunk van, hogy mi érdemes, és mi nem. A szerveren ráadásul nem lehet végtelen mapcyclet fenntartani, mert akkor bizonyos jó mapokra túl ritkán kerülne sor. Erõsen szortírozni kell tehát, hogy csak a legjobb mapok legyenek fent. Hiába csillivilli például egy map grafikailag, ha az fps annyira rossz, hogy játszhatatlan, vagy a layout annyira átgondolatlan, hogy a játékmenet teljesen béna, vagy egyoldalú. Ugyanígy, lehet igencsak jól átgondolt útvonaltervezése, és high-fps kialakítása a mapnak, akármennyire is sztárolják a pro-k, nem fogjuk feltenni a szerverre, ha a grafikája kritikán aluli. A mapok felhozatala eléggé változó, van amikor hónapokig nem jön über map, de van amikor egy héten több is. Néha egy-egy mappackot is kiadnak a nevesebb mapperek, ilyenkor mindet leteszteljük, elvégre vannak készítõk, akinek már csak a neve alapján is bizakodni kezdünk. Tipikus példa erre most a j2 xmas mappack, vagy korábban a halloween mappack. Mindkettõben vannak felejtõs mapok is, de ugyanakkor rendkívül élvezetesek is. A legújabb xmas mappackban pl nipper adta ki a népszerû de_nipperhouse karácsonyi változatát, amit jól megbolondított repülõ rénszarvas szánnal, és egyéb extrákkal. Ez a map szinte osztatlan sikert aratott a napokban a szerveren.


Szega

Jelenleg kik alkotják az SG Teamet most?


Borg

A csapatot jelenleg egy kemény mag alkotja az SG fórumozókból. Mint említettem több projektünk is volt, amelyekbe több de inkább kevesebb sikerrel vágtunk bele az idõk során, így a tagok összetétele is folyamatosan változott, attól függõen, hogy milyen érdeklõdési körrel kerültek be hozzánk. Jelenleg a csapat döntése szerint visszatértünk a gyökerekhez. Itt persze nem a gyökér SG fórumozókra kell gondolni, hanem a kizárólagos CSS teamre, vagyis más játékkal nem foglalkozunk. Így hát a tagjaink is újfent csak azok maradtak, akik anno ezzel megalapították a csapatot. De ez így is van rendjén, mert így mûködõképes a csapat, és jó a hangulat.

Szega

Nem rég volt 2on2 kupakiírás custom pályákkal! Volt szó róla hogy esetleg nagyobb 5on5ös változatra is sor kerülhet! Ez a terv megvalósulhat?


Borg

Sõt, meg is fog! A custom map kupa jól sikerült, illetve a kisebb fennakadások is elláttak minket kellõ tapasztalattal ahhoz, hogy legközelebb már még jobb legyen. Az érdeklõdés nagyon rendben volt, az elsõ ilyen akciónkhoz képest, így reménykedve nézünk az újabb projekt elébe. Várhatóan január folyamán fogjuk kiírni az új versenyt, amely már klánok mérkõzéseit teszi majd lehetõvé a custom mapos war szerverünkön.

Szega

Ha jól tudom számos más tervetek is van mint például a nyáron megrendezésre kerülõ elsõ custom pályás LAN party és az online nézhetõ video streaming szekció, kérlek beszélj ezekrõl bõvebben!


Borg

Nos igen, nagyratörõ terveknek nem vagyunk híján. Elõször talán a streaming szekcióról ejtenék pár szót. A projekt jelenleg a tesztfázisban van, vagyis elég konkrétan körvonalazódott már, hogy mi hogyan lesz. Terveink szerint a HQ-n otthont adunk majd CSS videóknak, de nem a hagyományos letölthetõ formában, hanem helyben nézhetõ streaming videóként. Viszonylag jól sikerült belõni a felbontás/ráta kérdését is, így az elsõ ilyen videók az ünnepek alatt várhatóan el is indítják a részleget a HQ-n. Többet errõl még nem tudok mondani, csekkoljátok az oldalt szorgalmasan. A LAN-t tervünk még némileg gyerekcipõben van, de annyit elmondhatok, hogy hatalmas lesz. Terveink szerint Budapest központjában egy elhagyatott raktárépületben fogunk berendezkedni, nagyjából 40-60 fõs LAN-ra. Szerencsére az Architrade Kft rendkívül segítõkész ebben, így a technikai megvalósulással nem lesznek gondok. A szervezést több tagunk intézi együtt, ráadásul a közelben van motel, kórház, és még detox is, tehát minden adott egy Source Woodstock (vagy inkább Cubestock) megrendezéséhez. A dolog bõvebb marketingje márciusban indul, ekkor teszünk majd közzé további részleteket is. Maga az event júliusra várható, és mindenkit szeretettel várunk majd!

Szega

Említetted hogy van warszerver, de ha jól tudom az SG team nem warozik, akkor miért is áll rendelkezésre?


Borg

Igen, a team maga nem vesz részt kollektíve warokon. Ebben azért egyeztünk meg már kezdettõl fogva, mert sok "klán" szétesését okozta ez már az idõk során. Mi meg nem erre hajtunk. A war szerver azért lett üzembe helyezve, hogy a rendezett kupáknak otthont tudjunk adni. Az egész lényegében a custom mapok, és így a pub szerver, valamint a HQ népszerûsítésére megy ki. Erre fogunk most egy lapáttal rátenni, ugyanis januártól bérelhetõ lesz a warszerverünk. De nem a hagyományos értelemben, vagyis egy évre elõre egy vagon pénzért, hanem alkalmanként, egy-egy warra. A klánok vehetnek majd ticketeket, amelyek X számú warra illetve gyakorlásra jogosítják fel õket a szerveren. Ezután már csak annyi dolguk lesz, hogy kb 24-48 órával elõre lefoglalják majd az admin oldalon a szervert, és a kért idõpontban az övék. A szolgáltatás persze waronként annyira minimális összegbe fog kerülni, hogy vígan megérje bárkinek kihasználni. A dolog egyelõre csak néhány kiválasztott klánnak lesz elérhetõ, de közéjük még fogadunk jelentkezéseket, ha valakit érdekelne ez a konstrukció. Még egyszer mondom, ez azért éri meg minden klánnak, mert olcsóbban kijönnek vele, mint egy egész évre drágán bérelt szerverrel, ami viszont az év 80%-ában üresen áll. Ha a projekt már olajozottan fut, akkor teljesen nyilvánossá tesszük a szolgáltatást.

Szega

Nagyon szépen köszönöm ezt a terjedelmes abszolút minden kérdésemet kielégítõ interjút! Remélem az interjút minél többen végigolvassák és lesz lélektani hatása és minél többen kipróbálják a custom pályákat! Szeretnél valamit üzenni az utolsó szó jogán?



Borg

Hát ha már így megadtad a szót, kicsit panaszkodnék. Egyrészt böki a szememet, hogy sok source player sír rí a szervereken, hogy így a netkód, meg úgy a hitreg, meg a többi probléma. Nektek azt üzenem, hogy lássatok kicsit a dolgok mögé. A source engine a maga nemében nem rossz, sõt, akármennyire is furcsa a legjobb a maga nemében. A hitreg problémái nem az engine hibájából adódnak, hanem abból,
hogy ping, késleltetés van az internetes játék során. Ez viszont egy olyan dolog, amin senki nem tud segíteni, max úgy, ha minél jobb kompenzációs rendszert tesz a netes játék motorjába. A Valve rendszere még akkor is a legjobb jelenleg, ha vannak problémái. Ezeket a problémákat azonban nem lehet egyszerûen kijavítani, különben már rég megtették volna. Olvasgassatok tehát a mûködésérõl, mielõtt temetnétek a játékot, vagy túlzottan felidegesítene benneteket.
A custom mapoknak meg tessék esélyt adni. Semmi más nem kell, csak hogy 4-5 alkalommal játszd végig õket a szerveren, ismerd meg õket, és csak utána alkoss véleményt. Hidd el, hogy több olyan is van, ami csuklóból kenterbever bármilyen Valve mapot. Aki pedig úgy érzi, hogy közel áll hozzá amit mi mûvelünk, ne habozzon írni nekünk. Konstruktív, és produktív új tagokat mindig szívesen látunk a csapatban.
Ha pedig valakinek annyira felcsillant a szeme, hogy szponzorálni akar minket, akkor már küldöm is a számlaszámunkat. Köszönöm az interjút , sziasztok!

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 4902
 
2440
 
 
 
kép 319
 
1890
 
 
kép 5385
 
2531
 
 
 
kép 5017
 
2371
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu