Jó ideje nem hoztam össze semmilyen cikket, nem jelentkeztem. Ennek több oka is volt, de ami jelen cikkemet is érintő ok, az az, hogy próbáltam némi információhoz jutni az egyes közösségek életéről. Az eredmények vegyesek és sajnos a megkérdezésen alapuló kutatásaim arra az ereményre jutottak, hogy nem lehet pártatlan véleményeket és meglátásokat találni. Lássuk hát!
tovább olvasom
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Johnny
Az volt az elképzelésem, hogy szemügyre veszem a legfontosabb közösségeket és egy nem túl mélyreható képet próbálok összeállítani róluk. Sajnos nem jártam sok sikerrel. A MOH-közösség szinte elérhetelen, nem egyszerű olyan játékost vagy csapatot találni, aki hajlandó bármilyen közösségi tevékenységre. Mindenki csak annyit tud elmondani, hogy ez egy zárt közösség. Könnyű bejutni, de a 99% ki is bukik rövid időn belül. Természetesen ennek mindenképpen lehet oka, hogy az ősszel megjelenő új Medal of Honor rész előtt hosszú-hosszú idő telt el és nem jelent meg a közösséget folyamatosan életben tartó és lázban égető rész a sorozatból csak amolyan félsikerek. Remélhetőleg az új Medal of Honor újra életet lehet ebbe a hű kis közösségbe.
Az Unreal közössége az egyik legcsendesebb és legkisebb, de állandónak mondható csoport. A társasággal könnyen sikerül felvenni a kapcsolatot és bátran elmondhatom, hogy az egyik legjobb közösségre akadtam bennük. Nagyon kevesen vannak - sajnos -, a játékosok régi motorosok. Szinte mindenben segítséget kaptam, amiben kértem. A kiírt kis versenyekre mindíg van jelentkező és végig is viszik a kupákat. Sajnos a játék nem olyan népszerű mint a CS vagy a COD.
A CoD-közösség talán az egyik legnagyobb - ha nem a legnagyobb - magyarországi közösség. Rengetegen tolják a sorozat szinte valamennyi részét, klánoldalak, NC-k, versenyek szerveződnek az egyes részek köré. A sokszínű játékostömeg azonban igen kis hányada nevezhető valódi közösségi tagnak. Sajnos ez az egyik olyan közösség, ahol a rossz viselkedési szokások, hibás játékfelfogások a legmélyebben érezhetők. Természetesen tisztelet a kivételnek, hiszen ebben a közösségben is nagyon sok jó játékos és közösségi ember található. Hogy mennyire nincsen valódi élet az abból vehető ki leginkább, hogy a LAN-okra alig-alig vagy egyáltalán nem gyűlik össze a szükséges csapatszám. Persze a nyeremények iránti nagyravágyás becsületesen túllóg a megérdemelt szinten.
A CS és CS:S népesség a másik nyelvnek mondható a közösségek mérlegén. Szintén óriási közösségről beszélhetek és mondhatom, hogy ez a közösség is végtelenül segítőkész és sokszínű. Erről a kommunitiről lehet elmondani, hogy valóban közösség. Rengeteg a belső viszálykodás és acsarkodás, a fórumokban a flémelés, de itt legalább mindenkinek van véleménye, részt vesz az élet alakításában. Nyilvánvaló, hogy nem minden vélemény felel meg itt sem a valóságnak, sok a félreértés és szándékos rosszakarás. Azonban meglepően sokat tudnak a tagok egymásról, látszik az egymás iránti érdeklődés, ami sajnos nem tapasztalható ilyen mértékben egyetlen más közösség esetében sem. A versenyeken, LAN-okon szinte mindíg ez a közösség az, aki teljesíti a versenyhez szükséges létszámot, a versenyeket a közösség folyamatosan követi. Szerintem ez a közösség az, amelyik valóban példaértékű lehet a többiek számára.
Hatalmasnak mondhatók az MMORPG közösségek is, amelyek hihetetlenül zártnak mondhatók. Mondhatók is, hiszen egy teljesen más, sokszor igen elvont világba csöppenünk, hosszú ideig tart a játékok fogalmait is elsajátítani, nemhogy beilleszkedni. Jártamban-keltemben találkoztam sok kisebb játék közösségeivel is, akiket nem karol fel senki sem, mégis élnek, mozognak. Mindent maguk oldanak meg, segítséget nem is nagyon várnak senkitől. Figyelemre méltó hozzáállás.
A közösségépítés azonban elég nehéz feladat. Hogy kinek a kötelessége vagy felelőssége? Nehéz megmondani, elég összetett dolog. A legfontosabb összetevője mégis csak a játékos, aki részt vesz benne és alakítja. Természetesen a játékkészítők és közösségi oldalak is fontosak, az előbbi adja az alapot, az utóbbiak biztosítják a közösségi élet mindennapi színterét. Az egész dolog semmit sem ér ha nincsen meg a szükséges kohézió, ami összehozza és összekovácsolja a játékosokat valamilyen eggyé. Ehhez pedig minden részről sok munka és fáradság kell.
A magyar közösségekre jellemző - sajnos egytől egyig -, hogy a szájuk többet ját mint a kezük. Minden ötletet, kezdeményezést borzalmasan lehúznak, amikor érdemi cselekvésre kerülne a sor: sehol senki, nincsen tolongás. Erre a legékesebb példa talán a LAN-ok világa. Minden kezdeményezés hatalmas érdeklődést kelt, mindenki megjelenik a hírek hozzászólásaiban: keveslik a nyereményeket, sokallják a nevezési díjakat, "...messze van...", "...de hát azért tök jó, hogy lesz egy ilyen verseny...", " ...meg azért milyen szemetek ezek, mekkorát akarnak keresni rajtunk...". De a nevezéseknél már kezdenek lemorzsolódni, már nincsen akkora érdeklődés, a részvételi díj befizetésekor pedig végleg elül az elán.....Szinte kihal minden. Érthetelen.
A szervezők oldaláról természetesen végtelenül lehangoló ez a hozzáállás. Észrevehető, hogy az elmúlt években egyre kevesebb az ilyen jellegű kezdeményezés, ami elkezdődik, egy része meg sem valósul. Hogy ezért ki a hibás? Nyitott mondat. Mindenki gondolkodjon el rajta. Lehet kenni a sarat a másikra, de az én véleményem az, hogy a magyar "piacon" komoly szemléletváltásra volna szükség ahhoz, hogy érdemben lehessen foglalkozni a közösségekkel és azok életével. A sok öntelt, tehetség szempontjából azonban végtelenül alulfejlett játékostársadalomnak nem ártana magába szállnia és észrevenni, hogy miért működik minden másképpen külföldön. Természetesen továbbra is tisztelet a kivételnek, belőlük van sajnos a legkevesebb.