A közelmúltban mindenki számára elérhetővé vált az új Counter strike: Source update, sőt nem csak elérhetővé vált, hanem kötelező is lett. A cikk a továbbiakban ezzel a frissítéssel kapcsolatos elmélkedést takar, mely nem kis része szubjektív véleményen alapul. Rendhagyó módon egy folytatásos cikk első részét olvashatjátok, ám, hogy mennyi része lesz a cikknek, az még előttem is rejtély.
A frissítést megelőzően sokan tesztelhették a Béta fázisban lévő újításokat, ennek köszönhet
ően rengetegen várták, hogy véglegesen kiadják az updatet, de talán ennél is több viszolyogtak tőle. Ennek ellenére a Valve
hamar készre gyártotta és kiadta az elmúlt évek legnagyobb frissítését ehhez a játékhoz. Igaz a "készre gyártotta" kifejezés meglehetősen jóindulatú, ugyanis
mérhetetlen nagy hibaszázalékkal került kiadásra az update. Mindez talán annak köszönhető, hogy kissé elkapkodták a dolgot, de ez mit sem segít azon játékosok ezrein, akik a frissítés óta lebegő hullákkal, mozgó fantomalakokkal, fény- és textúrahibákkal valamint a játékélményt nagyban csökkentő "inkább megadom magam" elhalálozásokkal küzdenek. Vigasztalásukra legyen mondva, nyilvánvalóan közel az összes hibát észlelte a Valve és
bizonyosan próbálja javítani őket, hiszen ez neki is érdeke. Nem titok, hogy a gyártó a public játékosokat szerette volna megfogni frissítésével, de könnyen negatív reklámba csaphat át, ha nem orvosolja ezeket a bughalmazokat. Kifejezetten jó jelként fogható fel, hogy a kevésbé felkapott Day of Defeat: Source nevezetű játékra már korábban kihozták ezt a frissítést hasonlóan
sok hibával, de
azokat rendre orvosolták, így joggal számíthat a javításokra a source közösség is. Jómagam a hibák ellenére is pozitívan fogadtam a játéknak ezt a fajta megújulását, hiszen ha a bugok javításra kerülnek, úgy a warokon alig észrevehető a változás, ám
a publicot sokkal élvezhetőbbé teszi. Természetesen a játékosok rugalmasságára is szükség lesz, hiszen meg kell szokni az új scoreboardot, az új gránáthangokat, sőt az új hitboxot is. Mindezért viszont cserébe megkaptuk a már 2 évvel korábra ígért Multicore támogatást, 144 achievementet és még számos (véleményem szerint) pozitív dolgot, melyet
itt újra elolvashattok. Persze rengetegen visszasírják a régi játékot, egyesek petíciókat indítanak, mások hangos káromkodások közepette adnak hangot véleményüknek, de valljuk be, egyik sem fog eredményre vezetni. Ha mégis, akkor azt eredménynek könyvelhetnénk el? Hiszen az, akárhogy is nézzük, egy visszalépés
lenne. Megértem a csalódottakat is természetesen, de úgy gondolom ezek legnagyobb része abból adódik, hogy
nem egy tökéletesen kivitelezett újítássorozatot kaptunk, hanem egy jó próbálkozást, ami számos helyen javításra szorul. Meggyőződésem, ha a bugok eltűnnek, akkor sokan - a most még méltatlankodók is - belátják, igazából jó és szükségszerű update-ről van szó. Hogy mást ne említsek, gondoljunk csak azokra, akiknek számítógépükbe már évek óta dupla magos processzor dobog, mégis 80 fps-el kell szenvedniük. Számukra jött igazán jól ez a frissítés, és lássuk be ők nincsenek kevesen. Visszatérve a Valve céljaira, nyilvánvaló, hogy nem a profi játékos rétegnek készítette ezt az updatet,
mely az átlagos felhasználókhoz képest elenyésző mennyiségű. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a nagy nevek
nem fogják hagyni a játék verseny részének hanyatlását. Viszont itt felmerül egy kérdés.
Ezek után a PROmod hogyan fogja befolyásolni a source közösséget?Folyt. Köv.