Igen ahogy a cím is mutatja most a mi szemünkkel tekintünk a LAN-ra, hiszen bárki bármit mond a média nélkül nem sok értelme van versenyt rendezni, kivéve annak a 200 embernek aki ott van. De vajon mi van az itthon ülõ több ezres kíváncsi tömeggel? Egy jó LAN esetén ezt talán nem nehéz kitalálni. De mi történt a D-LAN nyolcadik állomásán? Miért akadozott a hírezés? A cikkbõl megtudhatjátok. A média szemével
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs
A szokásos élménybeszámolót nem ide írom, hanem megpróbálok arra a feladatra koncentrálni, ami miatt megjelentem a LAN-on. Persze elsõsorban a csapatunk támogatása volt a lényeg, de mint a CS2HU fõszerkesztõje megpróbáltam beállni a sorba és tudósítani a történtekrõl az otthon ülõ tömeget.
|
Mi megpróbáltuk |
Rengeteg megrovást kaptam privátban, hogy a vigaszágat vagy legalább az 5. 6. helyet, azért illene kihírezni. De most utoljára elmondom, hogy nem a Mi hibánk volt, hogy nem voltak eredmények lehet, hogy hülyén hangzik, de mi ott a helyszínen ugyanannyit tudtunk mint Ti itthon, vagyis semmit. A csapatok nagy összevisszaságban próbálták megtudni kivel játszanak, de közben persze fogalmuk nem volt arról, hogy például az ellenfél honnét érkezett és milyen csapatok ellen küzdött már, hogy ezzel egy kis támpontot szerezzenek a meccsekre.
Gyakorlatilag a hatalmas kivetítõn szombat reggeltõl estig egyetlen ágrajz volt látható méghozzá az alsó ág ez is a 2.körig levezetve. Majd egy két ingyenes vírusirtó reklámjának felbukkanása után le is vették a képet, tehát megszûnt még az a pici is, ami volt. Persze közben belsõhálón napvilágot látott egy kis táblázat, amiben mindössze a csoport meccsek voltak láthatóak és egy káoszos felsõ ági eredmény összefoglaló.
Ez az érem egyik fele de ott van még a másik, hogy mirõl hírezzünk? Bár bazsowicz kollégám kapott az adminoktól egy gépet, amit késõbb visszavontak valószínûleg azért mert nem volt a sok adminnak elég a 10-12 gép amivel már amúgy is rendelkeztek. Tehát gép nélkül maradtunk, klántársaink masináit igénybe véve próbáltunk Titeket tudósítani, több kevesebb sikerrel. Persze vihettünk volna be laptopot, hiszen a kocsiban ott figyelt, de akkor szépen IP-t kérni elõkeresni az adminokat, megbeszélni a biztonságiakkal, hogy mi a tényállás az bizony macera, és a szervezést tekintve kivitelezhetetlen missönnek tûnt.
A klántársak gépei persze elegek is voltak a feladatra, de itt vissza kell kanyarodni ahhoz, hogy honnét tudhattuk volna, hogy melyik meccs mikor kezdõdik és milyen TV-n (erre késõbb kitérünk) lehetne megtekinteni, mikor még maguk a játékosok sem tudták.
Én többször körbekérdeztem, hogy lesz-e shoutcast legalább a döntõn, de a legfrappánsabb választ mindig bazsowicz adta miszerint: „nincsenek technikailag felkészülve rá” kicsit kemény szavak de igazak. A SourceTV-kel ugyanez volt a helyzet, amikor valós cím látott napvilágot a legjellemzõbb történés az volt, hogy a magas nézõszám miatt egyszerûen kifagyott. Ez történt a döntõben is, ami a történtek miatt úgysem tartogatott túl sok érdekes pillanatot. Megközelítõleg egy funwar/public között volt félúton a meccs.
Persze a szervezésbe nagy szerepet játszott a megnövelt csapatszám, de nekem senki ne mondja, hogy aki LAN-t szervez 20 csapatra az nem tud 24-re is. Ha nagyon nem érti valaki miként megy ez miért nem megy fel az internetre és szed le egy ágrajzot, ezt nem „menet közben” kell eldönteni. Nekem kb fél órámba telt össze állítani az emlegetett ágrajzot és még félórába beleírogatni a meccseket, nem tudom elhinni, hogy erre a LAN ideje alatt vagy az azóta eltelt 2 nap alatt nem volt képes senki a szervezõk közül.
A mi munkánkat igen megnehezítette, hogy
mi sem voltunk megfelelõen tájékoztatva és rohangálni kellett mindenki után, hogy mennyit játszott mikor ki ellen, fõleg, hogy gyakran a csapatok sem tudták mennyit játszottak, csak hogy nyertek vagy nem.
Van-e erre megoldás? Véleményem szerint szervezés kérdése, hiszen közel 1 óra alatt lehet írni egy adatbázis alapú PHP programot, amibe az adminok vígan be tudják írni a TV IP-t, az idõpontot majd eredményeket meccs után és a program automatikusan elkészít mindent. Érdekes, hogy amióta D-LAN van senkinek nem jutott még eszébe. És mivel idõtálló dologról van szó csak egyszer kellene megírni és utána minden LAN-on használni. (Ezúton szeretném felhívni a szervezõk figyelmét GeRgO felajánlására, miszerint megírja a programot ha nincs más.)
Tehát még egyszer
nem a Mi hibánk volt, hogy nem tudtunk normálisan közvetíteni a meccsekrõl, hiszen nem volt meg a megfelelõ támogatás számunkra. Ettõl függetlenül úgy érzem nem volt annyira veszett fejsze nyele és sikerült úgy ahogy képbe hozni az érdeklõdõket.
A szervezõk felé, csak azt tudom elmondani, hogy nem csak arra a 200 emberre kell gondolni, aki ott van, hiszen Õk töredéke a scene-nek (még ha a habja is) de az otthonülõk, akik nem tudtak eljutni, azok a nagyobb nézõközönség, akikre építeni lehet. Az õ alul tájékoztatásuk indítja meg a közösségben azt a szlenget, hogy „ez is szar LAN” volt. Õ köztük és a LAN között pedig a média a kapocs vagyis jelenesetben Mi.
Tény, hogy nagyon sok meló van egy ilyen rendezvény megszervezésével, de fél év állt rendelkezésre, hogy össze álljon a kép.
Azt leszámítva, hogy nem tudtuk rendesen végezni a munkánkat, és elfogyott a büfébõl az energiaital is (ezúton is köszönöm kuLi-nak a hadtápot) egy jó kis LAN volt feelinges bakikkal megtûzdelt
de legalább volt, és ezért még mindig köszönettel tartozunk a D-LAN Team-nek, hiszen ha Õk nem csinálnák PGCC mini LANokon kívül nem lenne más.
Reméljük a sorozat nem áll meg és még keményebben figyelnek a szervezõk az „apró” részetekre!
Cu@D-LAN9