Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Movie 2009. április 18. 0 hozzászólás
 

Ahogy azt ígértem kipihenve a nyuszis ünnep és az ICL által okozott sokkot jelentkezem, a már-már szokásosnak mondható LAN értékelő beszámolómmal, amely nem kis mértékben szubjektív, de mindenképp

Ahogy azt ígértem kipihenve a nyuszis ünnep és az ICL által okozott sokkot jelentkezem, a már-már szokásosnak mondható LAN értékelő beszámolómmal, amely nem kis mértékben szubjektív, de mindenképp rávilágít olyan dolgokra, amelyek tetszettek, vagy olyanokra, amik nem. Cikkemmel senkit sem szeretnék megbántani és néha a kemény hangvétel inkább legyen intő példa az ilyen nagyszabású LAN rendezőinek, mint oltás. Jöjjön tehát a közel négy nap eseményeiből levont következtetéseken alapuló tényfeltáró dokumentum amolyan HeNtEs módra. HeNtEs mondja | ICL-en jártam sok-sok dolgot láttam...
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs


ICL
A három betű valószínűleg már mindenki számára ismerős, külföldön csak Infinity Colosseum LAN-ként míg itthon inkább Infinity Csarnok LAN-két vonult be a köztudatba. Az első információk az eseményről már tavaly elkezdtek megjelenni, majd jött a nagy szónoklat, miszerint megrendezésre kerül az ország legnagyobb és eddigi leghosszabb LAN Party-ja. A történet eddig szép is volt bár sokan szkeptikusak voltak, hiszen ekkora rendezvényt Európában sem vállal be senki nem hogy itt Magyarországon. Az előzetes tervek szerint legalább 10 játék szerepet a repertoáron, köztük olyanok is, amelyeknek itthon talán nincs is LAN-ra járó közössége, sőt. Még ezzel sem lett volna baj, azonban sokakban megfordult a kérdés ki fogja ezt megrendezni? Nos, erre már nem volt túl egyértelmű a válasz.

A rendezvény fővédnöke az Infinity Clan, akik több külföldi rendezvényt bejárva tapasztalataikat összegyűjtve elméleti síkon levezették, ők most, hogy bejárták fél Európát LAN-t is tudnak szervezni. Még ezzel sem lett volna baj, hiszen adott volt egy helyszín, ami ugyan, olyan amilyen, de legalább van, és elég nagy. Na, de ki hallott már olyat, hogy valaki saját magát kínozva belevág egy akkora szabású rendezvénybe amekkorára papíron sem volt példa a környéken ráadásul úgy, hogy ez az első szervezése. Hát senki. Ez vagy teljes mértékű egoizmust vagy némi 104-es kezelésre szorulást sejtetett. Mindezek ellenére a közösséget megfogták, mivel se közel se távol nem volt LAN bejelentve, és akkor még csak sejthettük, hogy a D-LAN is akkortájt kerülne a palettára. 

Első nehézségen túl
Az első nehézséget a média és talán jómagam és a TotalGaming közbenjárásával sikeresen túlvészelte az ICL. A veszély neve a D-LAN volt. A srácok pár héttel az ICL bejelentése után bejelentették szintén LAN-t szerveznek. Ekkor mindenkiben összeugrott a gyomor. Két LAN? Magyarországon? Egy időben.... óóójaj. Bizony ójaj főleg, hogy az egyiket minden idők legprofibb és legnagyobb LAN-jaként harangozták be a másik pedig túl 8 állomáson már elég komoly versenytársnak nevezhető. Mi a TG-nél hozzátok hasonlóan kicsit besza@rtunk. Két helyen nem tudunk lenni és két rendezvény közül csak egyet tudunk ilyen formán teljes mértékben médiaháttérrel ellátni. Választanunk kellett tehát. Hosszas tárgyalások után úgy döntöttünk megkérjük a D-LAN stábját, hogy próbálják meg elcsúsztatni a rendezvényüket annak ellenére, hogy tudtuk egy jól bejáratott D sorozatról van szó, amely évről évre képes volt kinőni magát és remek LAN-jaira máig sokan emlékeznek. Tudtuk, hogy a név rengeteg játékost csábított volna köztük javarészt Source-osokat és COD2-eseket, azonban ha ők Dunaújvárosba mennek, akkor Vácot meg COD4 CS1.6 LAN lett volna? Értelmetlen. A döntést tehát nehéz és fájó szívvel, de meghoztuk, lássuk mit tudnak az Infinitynél, kapjanak Ők is egy esélyt.


Médiatámogatás
Mi a TotalGamingnél mindig is hittünk abban, hogy bármilyen is legyen egy rendezvény, a médiára szükség van. Ebből tudják meg az emberek, hova kell menni és mit kell csinálni egy adott időpontban. Az ICL esetében sem volt ez másképp, bár érezhető volt, hogy a LAN szervezőit sokkal inkább a festés, takarítás és a helyszín „lakhatóvá" tétele köti le mint, hogy elkezdjék csepegtetni az információkat. Mi nem igazán tudtunk ez ellen mit tenni, hiszen sokkal többet mi sem tudtunk. Nem tudtuk, hogy végül is milyen játékok milyen lebonyolításban milyen nyereményekkel és egyáltalán miként lesz megtartva az egész. Némileg káosz uralkodott az információs csatornákon, aminek következtében, a nevezéseket és a befizetéseket is folyamatosan tolta ki a csapat, hogy egyáltalán meglegyenek a befizetett team-ek. Nos, itt érkeztünk el a médiaháború első fázisához, amikor is az OGC részéről megtagadták a LAN ki hírezését, miután valahogy eljutott az információ, hogy a fő média partner a TotalGaming lesz. Ennek okait nem sorolnánk, elég annyit tudnotok, hogy nyomós számokban mérhető okok álltak a szervezők döntése és a TG mellett. Nos, miután nem került ki a CSHU-ra a LAN nem is igen voltak hajlandóak az 1.6-os csapatok nevezni, amely dugót a CSHU vezetése az OGC-vel szemben sikeresen hárította és az információ folyam megindulhatott a befizetésekkel együtt, ez nemes és példamutató döntés volt a CSHU-tól.
Mi a TG-nél, mint kiemelt médiapartner hittünk a szervezőkben és hittük, hogy a két cég között létrejött szerződés jelent is valamit a szervezőknek. Ez sajnos a LAN alkalmával csúfosan megbukott. ígéreteket kaptunk a szerződés pontjainak betartására, azonban mint oly sok dologból a LAN-on gyakorlati megvalósítás ebből sem lett. A TotalGaming rakott annyit bele a LAN-ba, hogy szerződéses keretek között elvárhatta volna azt amit kért, sok minden mással együtt, de ez már a múlté kár hánytorgatni is.

Helyszín
A hely Vácot a régi hajógyár területén egy nagy csarnokban terült el. Azt nem mondhatjuk, hogy rossz hely, de a LAN végére érezhető volt, hogy egy szinten hátrányos, hogy nem egy nagy csarnok, amiről beszélünk. A sok kis helység adott egy kis home garage LAN feelinget, de egyben rettenetesen zavaró is volt, hogy nem tudtad pl mi megy más játékokban és valahogy olyan érzésed volt, hogy nincs is az adott játékon kívül semmi miközben a csarnokban még kétszer annyi ember simán volt, mint amennyit láttál. A hely alkalmatlan volt vissza adni az igazi ordítozós sok embertől büdös csarnok feelinget, de lehet nem is ez volt az elsődleges cél. Bár a hagyma szag így is néha fertelmes volt mégis azért hiányzott, hogy a tömeget, ami itt megjelent egyben lássuk, ezen azonban nem lehetett változtatni, mivel adottak voltak a téglafalak. Összességében a helyszín tehát szerintem nem volt annyira alkalmas egy igazi verseny lebonyolítására, inkább olyan régi idők LAN-ja érzést keltett némi labirintus feelinggel vegyítve. No és azok a WC-k, az meleg volt.

Teltek a napok
Azok bizony teltek, Mi GeRgO-vel elsőként csütörtökön a bootcamp alkalmával látogattunk le a helyszínre, ahol ekkor még nagyban folyta a pakolászás és piszkosul hideg is volt. Ekkortájt a helyszín még nem úgy nézett ki mint, ahol másnap egy LAN veszi kezdetét de azért ráutaló magatartás már volt. Egy kis DOD:S-olás után hazavettük az irányt, hogy másnap frissen érkezzünk meg felkészülve az estig tartó csatározásokra.

A délutáni érkezésünk közel tökéletes volt, kihagytuk a pakolászást és amolyan jófajta snitt módjára egyszer csak a tegnapi üres csarnokokban ott ült a sok száz gamer. A feeling teljesen király volt sőőt. Ez az igazi LAN feeling csak szobákra bontva, mindenki boldog, játszadozik, dumál, nem izgul nem anyázik csak örül hogy ott lehet. Le is telepedtünk szépen a Source-os teremben annak is a közepén, hogy jól lássunk mindent. Nos, lehet itt követtük el az első hibát, mert a scene egyből kinevezett minket szervező és admin pultnak jöttek mentek a hülye kérdésekkel, kérésekkel eredményekkel mi pedig alig győztük őket elirányítgatni. Itt már érződött, hogy a teremben igen kevés admin van, mert egyszerűen nem voltak képesek a tömeg igényeit kielégíteni, ráadásul a ruhájuk semleges színe miatt beleolvadtak a környezetbe és nem nagyon lehetett tudni, hogy most ki, kivel van. Mindezek ellenére a játék folyt, egyáltalán nem az elvárt ütemben, de folyt. Volt itt minden áramszünet, levest melegítő biztosítékot levágó ember, füstölő tápok és minden, ami az ampercsövön kifér. Bizony teher alatt érik a pálma alapon a villamos rendszer meg-megadogatta magát, amelyet persze csak így éles tesztben lehetett kipróbálni. Ezt nem kimondottan a szervezők hibája volt, bár lehet előtte nem ártott volna ránézetni, hogy miként is vannak kötve azok a villanyszekrények. Mindezek ellenére az embereket nem baszta oda az ideg, mivel bőven volt még idő a LAN végéig sőőt. Elvileg kedd még 4 napra volt tehát akár egy konnektoron is le lehetett volna kavarni a meccseket bőven. Az első hivatalos nap csendesen ért véget, egy-két félbemaradt mérkőzés, sok fáradt arc. Legalábbis a CS-seknél, a COD-osok már nem voltak ennyire jó helyzetben. Gyakorlatilag egyetlen tét meccs nélkül sikerült a pénteki napjukat maguk mögött tudni, amiből az is érezhető volt, hogy másnap lesz mit behozni.


A LAN második napja már sokkal ígéretesebbnek és meccsdúsabbnak tűnt és úgy nézett ki szépen lassan elkezdenek jó mederben folyni a dolgok, azonban ez csak illúzió volt. Az egy dolog, hogy jó mederben folytak a dolgok, csak az volt a baj, hogy ezt a medret saját maguk a dolgok vájták, vagyis egyre inkább érezhető volt, hogy a LAN-t gyakorlatilag senki nem irányítja. Minden zajlik a maga megszokott ütemében, ahogy az LAN-okon szokott lenni, de egyszerűen olyan mintha csak egy garázs LAN lenne. Szervezőket csak nagy ritkán látni, az adminok ugyan ott-ott vannak restartolgatnak de valahogy olyan érzése van az embernek, hogy életükben még nem látták azt a játékot, amit adminolnak. Nos, ennek a szervezetlenségnek, nemtörődömségnek és figyelemhiánynak elég hamar meglettek az eredményei, amely a szombati nap vége felé elsodorta a LAN-t a jó szintről a közel fejbe lövöm magam kategóriáig. Miután az adminok nem figyelték a játékokat, így egyre csak jöttek a bejelentések és az óvások, ez scriptelt, az csalt, ez konzolozott, az noGUI-zott. A feeling átcsapott valami rossz szappanoperáéba, kezdték a Source-osok, folytatták az 1.6-osok majd fejezték be a COD2-esek. Mindenkinek volt valami baja. CS-ben Peza nagyjából tartotta a frontot és bár döntései folyamán némiképp közeledtek az álláspontok a lincselés felé mégis sikeresen megoldódtak a helyzetek.

Az egymás gyanúsítgatásán túl, az országban elsőként használt (LAN-on) SE BO3 rendszer borzolta még az idegeket. A játékosok túlnyomóhányada nem volt tisztában a játékszabályokkal és ennek megfelelően a végeredményen is látszik a rettenetesen torz felállás. A gamerek egyszerűen nem voltak képesek felfogni, hogy az eredeti DE rendszertől eltérően itt már a csoportmeccseken is apait anyait bele kell adni, majd a rájátszásban igenis ki kell használni, hogy három pálya van és nem összedőlni az első kikapás után. Akik megértették a rendszer lényegét, azok elismerően nyilatkoztak róla, akik nem azok meg szidták, mint a bokrot. Az tény hogy furcsa volt és bár a rendszer maga alapvetően jó, a lebonyolítással már komoly gondok voltak, amiért viszont nem is maga a CS főszervezője Peza volt a felelős, hanem maguk a játékosok és a főszervezők. Ezt csak tetőzték az apró hiányosságok, mint például a minden LAN-on kötelező kellék a paraván (ebből volt talán egy) és még egy-két zavaró apróság. Az elégedetlenség már itt estefelé elkezdett eluralkodni a SOurce-osokon, azonba pozitív, hogy egy szinttel lejebb, az 1.6-osok mondhatni azt kivállóan érezték magukat. Ennyit számított volna 25 lépcsőfok? Lehetséges, hiszen odafennt a Source-osoknak gyakorlatilag nem volt kihez fordulni segítségért. Az adminok nem tudtak mondani semmit szervező egy darab nem volt, Peza pedig alul volt, ezek után nem is csodálhattuk, hogy kiborult a bili. 
A szervezőkre visszatérve kék pólóban a adminokat láthattuk pirosban a főszervezőket, ez azért is érdekes mert én piros pólós embert - ahogy azt már említettem -nem igazán láttam az első szint felett, a kék ruhásak közül pedig a legtöbben az alapvető szabályaival nem voltak tisztában (BO3, Overtime stb.) a játékoknak, amiket adminoltak. Ezen felül voltak a technikáért felelős emberek, mint például Elbandi, aki sokadszorra mutatta be tudását és hozzáértésété és aki nélkül bátran mondhatjuk ez a LAN SEM jöhetett volna létre, sőt nélküle bizton mondhatom elmaradt volna a LAN a hétvégén. Ez pedig Tomcsira is legalább annyira vonatkozik, aki annak ellenére, hogy pár nappal előtte tudta meg, hogy benne van a buliban egészen remekül helyt állt.
Bizony érezhető volt, a nap vége felé hogy a káosz kezd eluralkodni és a LAN főszervezői nem is akarnak nagyon tenni ellene semmit. CSS és a CS1.6 még úgy ahogy tudta hozni a színvonalat köszönhetően a LAN-ban azért már elég jártas közösségének, ennek megfelelően a játékosok nem annyira érezték, hogy elkezdenek a szartenger közepén úszni, viszont a COD-ban már komolyabban fellelhető volt, hogy itt nagyon nagy problémák lesznek hamarosan.

Ezek a problémák el is érkeztek. Elsőként COD4-be, ahol valahogy a DE rendszer fogalmát átértékelték a szervezők és egyszerűen elfelejtettek alsóágat csinálni és ennek köszönhetően az első reklamáció után, amelyet a JustSkills csapat jogosan tett (játszottak 3 meccset és hazaküldték őket) érezhető volt, hogy nem lesz már normális eredmény. Több team eltávozott miután azt hitték nekik tényleg menni kell, pedig egyszerűen csak rosszul lettek tájékoztatva.
Minden esetre a szombat este nálam már keményen leverte a biztosítékot, nem csak azért, mert többszöri figyelmeztetésünk ellenére a szervezők nem tartották se a szoponzorok szerződéseihez se a mi szerződésünkhöz magukat, de azért is, mert egyszerűen nem is láttam esélyét annak, hogy valami lesz is abból amit két napja kérek. Elég vegyes szájízzel és fáradtan vettem utamat hazafelé hajnali kettő körül GeRgO-vel, és nem is bíztam benne, hogy másnap, amikor vissza jövünk bármi változni fog.

Hát nem is változott. A történet ugyanott folytatódott a LAN harmadik napján, ahol abbamaradt. Csak sokkal kevesebben voltak. Mi a döntőre érkeztünk oda, amely egyáltalán nem ott volt megrendezve, ahol épp az azelőtti este kértem a szervezőktől. Se a kompó gépeket se a színpadokat nem láttam. Nyilván azért mert nem is volt. Ehelyett a két csapat egymással szemben a szokásos helyén játszott, amelynek a DL látta kárát, hiszen az ablaknak háttal fo

rdítva vajmi kevés hely volt a nézők számára így a szurkolók nagy része a HaXX-ot volt kénytelen lesni. Ez van nem erre számítottunk, de valahogy éreztük ma sem lesz színpad és a játék meg csak úgy mintha egy szimpla meccs lenne, le fog zajlani. Aki volt már LAN-on az tudja milyen egy döntő, milyen az amikor a tömeg tapsol és a játékosok felhevülve játszanak, nos ez a feeling egyáltalán nem volt meg a Source-ban. Ezt pótolandó azért 1.6-ban sikerül némi kiabálással már-már LAN hangulatot keltenie az Infinity csapatának, de ez már kevés volt ide.

A COD4-esek szépen lassan behozták a lemaradásukat és a csonka ágrajzot sikerült valamelyest kivédeni, majd a döntőre felhurcolták őket a f

első emeletre (... én nem tudom miért valaki elmagyarázhatná...) COD2-eseknél folyamatosan érkeztek az óvások, és ennek köszönhetően meccseket játszottak újra, aminek a teljes rájátszás hatalmas csúszása lett a következménye. Erre a napra csúszott át a tombola osztás is aminek még szombaton este kellett volna lemennie, de ismeretlen okok miatt nem következett be. Rögtön utána, ha már úgyis majdnem itt van mindenki alapon gyorsan kiosztották a díjakat, amolyan nesze fogjad, vigyed feelinggel, amilyen gyorsan csak lehetett. Semmi ünneplés semmi hacacáré csak megkapták és már ott sem voltak. Ezt nemzetközi LAN-okon minimum egy gála szokokta övezni, de külföldön persze arra is kínosan ügyelnek, hogy addigra ne menjen midenki haza, tehát némi 1on1, FUN Cup és nyalánkságok bőven belefértek volna ebbe a napba, de ezek se kihirdetve de gyanítom még fejben sem voltak összetákolva sajnos. Ezután már csak a COD2-esek maradtak játékban, akik szépen el is szórakozgattak késő estig, de a harmadik nap olyan szinten volt lealacsonyító a LAN-on, hogy egyszerűen mi sem bírtuk tovább, léptünk, elég korán.

Én még a negyedik nap kilátogattam

a LAN-ra ahol elvileg nagyban zajlania kellett volna a TM bajnokságának meg ennek meg annak, de ott bizony 6-7 szomorkodó szervezőn kívül nem találtam semmit. Az tény hogy eltűntek dolgok és gyakorlatilag semmi nem úgy sült el mint, ahogyan beígérték, de ezért már kár volt búsulni, a lehetőség adott volt az Infinity csapatának, hogy szervezzen egy fantasztikus LAN-t de csak részben éltek vele.

Az ötödik napon is kimentem, mert arra volt dolgom (... asszonynak pont Vácról kellett 30 részes étkészlet...) azonban, akkor már csak pakolászás ment, ebből kifolyólag nyugodtan mondhatjuk a rendezvény három napos volt, mint minden normális LAN. És le is vonhatjuk a következményt, hogy hosszabb időre úgysem lehet lekötni jelentéktelen dolgokkal a játékosokat és valahogy kár volt behíresztelni hosszabbra a LAN-t, mert aki kiment hétfőn vagy kedden vagy akár szerdán az valószínűleg elég szomorkásan kullogott haza.

Spectator szemmel
Volt alkalmam szót váltani egy-két kilátogató spectatorral, akik nem kimondottan dicsőítették azt amit láttak. Kifizették a beugrót és gyakorlatilag semmit nem kaptak a pénzükért. Szerettek volna ezt-azt kipróbálni, de konzolfalak is csak az utolsó napra érkeztek és egy

etlen kirakott PC nem volt se távol se közel, amin lehetett volna akár csak egy picit de lődözni.
Sör az ugyan volt kivéve mikor szombat estére elfogyott a dobozos és csak csapoltat adtak, amiből viszont csak korsóval lehetett kérni. Vagyis bújtatottan vidd a 290-es sört, ez van, vagy igyál vizet. Persze a korsó is úgy volt fél liter, hogy 3 deci sör 2 deci hab, de én ezen nem lepődtem meg, viszont a specteknek azért nem esett jól. Mint ahogy az sem, hogy nem tudtak mit kezdeni magukkal. Ülőhely vajmi kevés volt a vízipipán kívül, ugyanis székekért még nekünk is küzdeni kellett, így ha le is akartak volna ülni nézegetni egy-két meccset azt sem tudták megtenni. Bár falfelület bőven volt, vetítésre alkalmas hely pedig meg pláne, mégsem éltek vele a szervezők, pedig pl a COD4 döntőn összegyűlt tömegből látszott, hogy bizony végig nézett volna az unatkozó közönség pár meccset, és az sem lett volna baj ha ülni tudnak. Én akikkel spectként beszéltem elég csúnyán beszéltek a LAN-ról, de lehet, hogy csak rossz embereket kaptam el... nem tudom.

Hol rontották el?
Nos, itt lehetne sorolni a dolgokat rendesen, a legtöbbet ugyan már fel is soroltam. Elsőként a legnagyobb probléma a teljes információs dugó volt. Ez persze sok LAN-nál így van és egyszerűen nem tudom, hogy miért nem lehet ezen túl jutni. Egy LAN lebonyolítása papíron nem nehéz feladat, legalábbis az a része, ami kifelé látszódik. A játékosok, akik otthon maradtak nem vártak mást, mint képeket, folyamatos eredményeket, és ha lehet mozgó képeket. Mi a TG-él megpróbáltuk ezeket a magunk módján adagolni, de szerintem például nem szakadtak volna bele a szervezők, pár webcamera elhelyezésébe a termekben, nem haltak volna bele, ha előre elkésztik digitális formában az ágrajzokat. Vagy akár a meccstáblákat és azokat nem a belső hálón frissítik néha-néha, hanem folyamatosan egy eredmény beérkezésével egy online táblát módosítanak, igy azonnal mindenki más is megtudja az eredményeket és lehet készülni, nem kell várni a szervezőkre vagy az adminokra, amíg elmondják mi a helyzet. De ez csak egy ötlet a sok közül.
A probléma további forrása a kevés és az a kevés is eléggé alul informált admin volt, nem igazán tudták mit kell csináljanak mert nem volt olyan kéz, ami mutassa nekik az utat. Márpedig egy adminnak mutatni kell ezt tudjuk. Nem becsmérelem a munkájukat, hiszen nem Ők tehetnek róla, ők csak katonák voltak a seregben és a posztjukat a tőlük telhető módon gyanítom 110% beleadásával el is végezték. A sereg felsővezetékével voltak inkább a gondok... de ott valóban, és nem is biztos hogy azért mert nem értettek hozzá, egyszerűen inkább arról volt szó hogy túl sokat akartak egyszerre és nem bírták. Sorolhatnánk még az apró és nagyobb hibákat, de már úgy sincs értelme. Valószínűleg és remélhetőleg az ICL csapata levonta a következtetést és a tanulságokat, és azok is akik ott voltak szintén így cselekedtek.

Mi jöhetett le a szponzoroknak?
Ez egy baromira kínos kérdés. A LAN rengeteg nagy nevet állított maga mögé, amely nevek most biztosan csalódottak. Egy LAN-t a pénz visz előre, illetve a szponzorok, és ezért a szervezőknek mindent meg kellene tenniük, hogy ezek a szponzorok a lehető legtöbb helyen elhangozzanak és a lehető legkulturáltabban meg is jelenjenek. Alap esetnek vegyük a Fujitsu-t és az LG-t mindkét cég igen komoly termékeket ajánlott fel azért, hogy megjelenjen. A kompo gépek és a monitorok a játék miatt voltak ott, hogy a nagy nézettségű döntőket vagy akár folyamatában is jó pár érdekesebb mecset ezeken a gépeken amolyan promóként itt tolják. Mivel színpad nem volt egy 9X2 méteres kalitkába zsúfolták be ezeket a cuccokat, és ment rajtuk a brutálisan FPS zabáló W3 vagy a Starcraft... WTF? Ez biztos nem esett jól a Fujinak és az sem, hogy a kimondottan játékra termett kis notikat az információs pultnál használták netezésre és ilyen dolgokra... az hogy az egyiknek lába is kélt... hát az már inkább no comment. Számomra nagyon úgy jött le a LAN a szponzori részről, hogy egészen addig voltak fontosak a szervezőknek a szponzorok, amíg berántották őket a buliba, utána már nem igazán. Ezzel azonban nem csak magukat írhatták le a szponzorok szeme előtt, de az utánuk LAN-t szervezni kívánókat is egy lépcsővel hátrébb tolták. Most egy kezdő csapat hogyan menjen oda pl az ASUS-hoz, hogy LAN-t szeretne szervezni... hát inkább sehogy mert sajnos bár itthon azért volt mindig szép példa a szponzorok orrba szájba fényezésére (TGED, BECUP), ami miatt azok újra meg újra beszálltak a buliba viszont, azok ugyanakkor leginkább az utolsóra szeretnek emlékezni, amiről most biztosan negatív emlékkel távoztak. Reméljük, elfelejtik és így járunk a legjobban mi játékosok és esetleges szervezők.



Biztonság

Ez számomra mindig kulcskérdés egy rendezvényen. Anno a BECUP-ot is kicsit elmarasztaltam majd a másodikon már megmutatták mitől döglik a légy. Itt ugyan voltak biztonsági emberek mégis úgy tűnt, hogy azok inkább csak úgy vannak. Nem kimondottan érdekelték őket, hogy kik jönnek, mennek. A szalagokat azért figyelték, és biztos résen is voltak, de én pl egy párszor ki be járkáltam laptoptáskákkal és senki nem kérdezte meg hogy mi van benne, vagy hogy az enyém-e egyáltalán. Ezt elsőként betudtam, a biztonságiak fasza memóriájának, utána viszont már nem tudtam, mert amikor bejöttem más volt a kapunál, mint amikor kimentem. Arról nem is beszélve, hogy akár üres táskával is jöhettem volna be és telivel ki. Nyilván nem lettem volna felháborodva, ha pl az őr bele akar kukkantani a táskámba vagy adott esetben a „hülye azért nem vagyok" boltokhoz hasonlóan ráficcent egy matricát a gépem aljára, hogy tudja az az enyém. Mindegy, ez csak egy észrevétel azonban például a mai biztonsági megfigyelő eszközök azéért már elég fejlettek, de ezekből nem sokat láthattunk a LAN-on pedig egy plusz biztonság nem ártot volna, ha már úgy álltak hozzá a szervezők, hogy ez lesz a legnagyobb LAN. Maradt a szemmel verés és a karszalag check és persze a PC-k ellenőrzése, de pl a spectatorok táskájába se sokan néztek be ahogy elnéztem.

Jó dolgok is voltak
A LAN mondhatni szombat este feléig egészen jónak volt mondható feelinges volt és bár a viharfelhők gyülekeztek mégis azt kell mondjam nem volt annyira rossz. A hely indusztriális volt kicsit és ha lány lettem volna biztos, hogy inkább a dunába pisáltam volna minthogy bemenjek azokba a WC-kbe mégis volt egy érdekes hangulata az épületnek. Az eddigi LAN-ok amiken megfordultam egytől egyik egy csarnokban voltak, nekem személy szerint az jobban is tetszik, mert akkor úgy érzed a tömeget. Így hogy mindenki külön volt nem volt annyira jó, de ezt is látni kellett. Nagyon tetszett a net olyan 10Mbites vonal minimum volt és ehhez bárhol hozzá is férhettünk, ez hatalmas pozitívum volt, hiszen nem egy LAN-on könyörögni kellett a Netért. Tetszett, hogy bármi technikai dolgot kértünk az szinte azonnal volt is, persze ebben Bandinak nagy respect jár. Tetszett, hogy ennyi embert láthattam egy helyen játszani. Tetszett, hogy a pizza nem volt drága, de legalább finom volt és záros határidőn belül meg is érkezett. Apró dolgok ugyan de azért fontosak is tudnak lenni, kár hogy ezt a listát most nem tudom tovább folytatni.

Nagyon nem tetszett
Hogy néha még az adminok és a szervezők sem tudták, hogy egy adott versenyszám hol tart. Nem tetszett, hogy csak ígéreteket kaptunk, de azokból semmi nem lett. Nem tetszett, hogy kevés volt a szervező és az admin egy ekkora volumenű és térben ennyire tagolt rendezvényhez. Nem tetszett, hogy amikor kimentem este nem volt kint lámpa és nem láttam az orromig sem az első két nap. Nem tetszett, hogy elfogyott a dobozos sör. Nem tetszett, hogy több volt a csapolton a hab mint a lé. Nem tetszett, hogy az eredményekért úgy kellett könyörögni. Nem tetszett, hogy nem tudtam mozifeelingben vagy kivetítőn vagy színpad előtt ücsörögve végignézni pár mérkőzést. Nem tetszett, hogy az eredményhirdetés ennyire semmilyen volt. Nem tetszett, hogy sokszor rettenet káoszba botlottam. Nem tetszett, hogy a beígért játékokból és a nagy LAN-ból csak ennyi lett. Ezt a listát még sorolhatnám, de nem akarom, mert nincs értelme, szerintem az Inf-esek tudják jól miket rontottak el és ha valaha lesz következő ICL akkor azon biztosan kijavítják ezeket. Remélem.

Nyeremények
Ez a történet egy elég komoly kérdést és nyomot hagyott bennem, először is már a LAN közeledtével sem volt szó arról, hogy bárki bármit is kap majd. Ennek vagy üzleti meggondolása volt, hogyha nem mondják, akkor nem is kell majd odaadni, vagy egyszerűen nem tudták, hogy mit fognak adni. Számomra azért felfoghatatlan ez mert általában, amikor egy LAN-t bejelentenek azzal csábítják az embert, hogy gyere vazeg mert itt két millából veheted majd ki a részed. Vagy ilyesmi. Itt azonban semmi ilyen nem történt. Ennek ellenére persze a csapatok kaptak ezt-azt és pénz nyereményt, de ez a verseny méretével egyenesen ellentétes volt. Indokolatlanul kicsi kifizetések viszont rengeteg ajándék bisz-basz. Aláírom, hogy sem a csapatok sem az egyéni játékosok nem verik nagy dobra, azt, hogy mivel távoztak mert azzal valóban nem kell dicsekedni. Érdekes volt és kész... ha lesz egy következő ICL ott reméljük már előre megtudhatjuk miért is indulunk majd el játszani.

Itt jegyezném meg, hogy sokan bírálják a LAN szervezőket a kevés nyeremény miatt! Uraim remélem, most kell utoljára elmondani, hogy ha egy LAN-t a Magyar Állam szemében is tisztán rendez meg egy cég, akkor a nyeremények után adózni kell az adó pedig 100%-os minimum, tehát ha a rendező ad neked 10000 Ft-ot, akkor az állam bácsinak is ad annyit. Érthető tehát, hogy nem szabad azzal vagdalózni, hogy ennyi volt a befizetés és mégis csak ennyit kaptunk szöveg...

Konklúzió
Nagy fejszébe vágták magukat az ICL szervezői és ez a fa bizony nem adta meg magát és erősebbnek bizonyult. Érezhető volt, hogy egy tapasztalat híján lévő csapat nem fog tudni egy ekkora rendezvényt lekoordinálni, és ha nem kaptak volna külső segítséget a szervezők, akkor bizony egy olyan bukta lett volna az egész, amilyennek meg van írva. Így mondhatjuk, azt, hogy a játékosok bár vegyes szájízzel, de egy játszható LAN után tértek haza. A legtöbben szinte biztos, hogy inkább felejteni akarják majd ezt a tavaszi szünetet, de meg kellett tudnunk, hogy az Infinity-sek képesek-e egy komoly színvonalú rendezvény levezénylésére. A legkomolyabb elégedetlenség a COD-osok körében volt teljesen érthetően, hiszen a CS-t azért a GPS-eken keményen megedzett Peza ahogy tudta normál keretek között tartotta. Érdekes kezdeményezésnek lehettünk tanúi, azonban én most némiképp félve nézek a DLAN-osok szemébe, hiszen most az ICL után tudom rosszul döntöttünk. Jelenleg érzésem szerint nem az ICL lesz az, ami képes lenne évente három LAN-t kitermelni és ezt a mostani után talán jobb is, ha nem várjuk el tőlük. Ha nagyon gonosz akarnék lenni azt mondanám, hogy az Infinity inkább menjen még el pár külföldi LAN-ra mert valahogy van egy olyan érzésem, hogy nem tanulták meg jól a külföldi leckéket, mert egy LAN NEM EGÉSZEN ILYEN! Elsőnek viszont nem volt annyira rossz csak túl nagyban akarták kezdeni és beledöglöttek. Kíváncsian várom a folytatást, de nem ígérem, hogy a következőről én fogok élőben közvetíteni, ahhoz még nagyon sokat kell fejlődni Vácot, nekem pedig ahhoz be kell szerezzek egy unlimited nyugtató tabletta receptet.

Utóirat
Vác egyébként egy rettentő szép város az 5 nap alatt lehetőségem volt háromszor megtekinteni a belvárost és el kell mondjam, aki kihagyta az legközelebb mindenképp látogasson be mert nagyon szépen rendbe van rakva a Duna parttal együtt.
Végül pedig mint, ahogy kezdtem is senkit nem akartam megbántani, csak leírtam szubjektíven a véleményemet, amelyeket a tapasztaltak diktáltak belőlem. Mondhatom, hogy a jelenlegi hazai LAN helyzetben elég nagy szarban vannak a kezdők, mivel van nekünk egy BECUP-unk, ami azért elég magasra tette a lécet, de ők sem így kezdték, tehát korántsem kell eltemetni az ICL-t. Aki okos az inkább olvas a sorok között, aki buta az meg oltson a föld alá engem is.
Cu @ Next LAN!

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 4629
 
1991
 
 
 
kép 3866
 
1612
 
 
kép 1383
 
1539
 
 
 
kép 3830
 
1569
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu