Pálfy "Bone_DaDDy" Tamás a hazai eSport egyik meghatározó alakja. A WiLD Multigaming 2006-os alapítása óta egyre feljebb és feljebb került a képzeletbeli ranglétrán - míg néhány éve csak úgy emlegettük a vadakat, mint a "tucatmultik" egyike, addig ma már egyértelműen a legaktívabb és talán a legnagyobb hazai eSport szervezet az övék.
A Budai "DEv" Olivérrel készült Esports-Gear interjú után itt egy újabb nagyobb volumenű, melynek főszereplője Bone_DaDDy, a WiLD vezetője.
Ha valaki járt már az Infinity Csarnok Lanon, vagy csak figyelemmel követte az élő közvetítéseket, akkor nem ismeretlen számára a WiLD csapat neve, azé a csapaté amelyik 2006-os alakulása óta rengeteg játékban képviselte magát és hatalmas hírnévre tett szert ez idő alatt. Kíváncsiak voltunk, hogy mi lehet a WiLD titka, ezért a csapat vezetőjével és tulajdonosával készítettünk egy igen tanulságos interjút.
Üdvözöllek Tamás, kérlek mutatkozz be az olvasóknak, mikor kezdtél el az E-Sport-al foglalkozni és mivel foglalkozol napjainkban?
Üdvözlök minden kedves olvasót, Pálfy „Bone DaDDy” Tamás vagyok, a WiLD Gaming vezetője. Az E-Sport 2006 óta van jelen az életemben, akkor kezdtem el komolyabban játszani, továbbá ebben az említett évben alapult meg a WiLD is a kezem alatt. Jelenleg mérnök informatikus hallgató vagyok az Óbudai Egyetemen.
A te szubjektív meglátásod szerint milyen pozíciót tölt be a WiLD a magyar E-Sport közösség életében, illetve mennyire erős a jelenléte?
Véleményem szerint erős a jelenléte, hisz sok sikeres csapat megfordult nálunk az elmúlt évek alatt, illetve mi egy olyan szervezet vagyunk, amely azon van, hogy segítse a magyar E-Sport közösséget a fejlődésben és az előrelépésben, hogy felzárkózhassunk a külföldi szinthez. Kifejezetten nem érzem, hogy valamilyen pozíciót betöltenénk, de mindenképpen úgy érzem, hogy a magyar közösség előre húzó neve vagyunk.
A te meglátásod szerint mi az a fontos tényező, amiért a külföldi csapatok esetenként jobban támogatottak, vagy jobb eredményeket tudnak elérni?
A támogatottsági szint is nyilván országtól függő. A nálunk fejlettebb és nagyobb országokban az E-Sport és az egész játékos közösség sokkal elfogadottabb, ebből kifolyólag a támogatók több forrást hajlandóak rászánni a benne rejlő lehetőségek kiaknázására. Szerencsére nálunk kezd pozitív irányba változni ez a dolog. A magyar eredmények miatt szerintem egyelőre nincs okunk szégyenkezni, több magyar csapat ért el már szép eredményeket a távoli és közel múltban is. Véleményem szerint ez utóbbi is csak javulni fog a jövőben, ahogy a támogatottság növekszik a magyar csapatok felé.
Magyarországon legmagasabb színvonalra fejlesztettétek az élő közvetítéseket, talán ezzel sikerült ekkora hírnévre szert tenni, honnan jött az ötlet, hogy ti ezzel fogtok foglalkozni, illetve hol álltok most?
Köszönjük a megtisztelő szavakat, de az erős túlzás, hogy a legmagasabb színvonalra fejlesztettük, hisz még nekünk is van mit tanulnunk, de valóban meghatározó a szerepe a médiában a WiLD_TV -nek. Az ötlet már nagyon rég megfogalmazódott bennem, amikor láttam, hogy ICL-eken nem jutott el az emberekhez semmi információ néhány játékban és ezen változtatni akartam. ICL9-en közvetítettünk először, azóta már járt a stáb külföldön is. Prágában lényegében az első két nagy rendezvényét a District Prague –nak mi vezethettük le(angolul és magyarul is) és a KGB CM Storm szerbiai rendezvényén is mi voltunk a hivatalos magyar közvetítő csapat. A jövőben a referencia listánkat további nagy eseményekkel szeretnénk növelni.
Szerinted milyen irányba húz a jelenlegi E-Sport közösség és ez milyen hatással van a verseny játékokra?
Mindenképpen előre halad mind a magyar mind a nemzetközi közösség is. A technika fejlődésének hála olyan dolgok jönnek létre, amikre eddig nem volt példa. Ilyen mondjuk a League of Legends közvetítések, amik százezreket vonzanak a monitorok elé és tízezreket stadionokba. Úgy gondolom, ez igen nagy szám. Kíváncsian várom mi lesz a következő nagy durranás az E-Sportban.
A jövőben milyen online, illetve offline eseményeken szeretnétek képviselni magatokat?
Most Augusztus végén StarCraft2 játékosunk Orosz “Breach” Dénes, Csehországba utazik versenyezni, ami egy remek felkészülési lehetőség a rá egy hónapra Romániában megrendezésre kerülő DreamHack-re. Utóbbira szeretnénk a LoL továbbá a CS:GO csapatunkkal is kvalifikáltatni magunkat.
Mik hosszú távú tervek a csapatot illetően, milyen fejlesztéseket terveztek eszközölni illetve milyen újabb játékokban fogjátok magatokat?
Próbáljuk magunkat, a nemzetközi standardokhoz tartani játékok szempontjából amennyire csak lehet, persze figyelembe véve a magyar igényeket. Sok tervünk van a jövőre nézve, mint mindenkinek, amiket rendre szeretnénk is megvalósítani. Beszélni
nem nagyon fogok most róluk, majd a tettek és az események önmagukért beszélnek.Kicsit mesélj kérlek a támogatóitokról, kik állnak a csapat mögött?
Jelenlegi fő és egyben névadó támogatónk a CoolerMaster Storm. Nekik hala valósíthatjuk meg terveink nagy részét és köszönheti nem egy csapatunk, hogy képviselhették hazánkat külföldön. Továbbá a First Computer is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy itt tarthassunk. Az AVerMedia pedig a TV-nk fejlődését biztosította a kezdetek kezdetén.
Nemrégiben felröppent egy kósza pletyka, hogy a RIO-i olimpián az E-Sportortok is bekerülhetnek a játékok listájába, mi a véleményed erről, előre mozdítaná a játékok elismerését és ha igen milyen hatással lenne a közösségre?
Mint ahogy az felreppent Athén, Peking és London előtt is… Ha meg is történne, nagy felháborodást keltene és az Én véleményem is az, hogy mindennek meg van a maga helye a világban és az elektronikus sportok azok nem az Olimpia világába valók. Az más kérdés, hogy az Olimpiával párhuzamosan, ugyanabban az- országban csinálhatnának egy külön E-Sport eseményt ami hasonló volumenű, 4 évente megrendezésre kerülő verseny sorozatnak számíthatna.
Mennyire összeegyeztethető egy ilyen kaliberű multigaming vezetése és a magánélet?
Szinte összeegyeztethetetlen. Jelenleg 4 lovat ülök meg, ami nem túl szerencsés. Ott van a menyasszonyom, akivel szeretnék annyit foglalkozni amennyit csak lehet, itt a WiLD ami rengeteg időm leköti, az egyetem és mellette a diákmunka, hogy legyen egy biztos jövőm és valamilyen szinten fenn tudjam tartani magam. Remélem egyszer, az iskola befejezése után mondjuk, a munka és a WiLD egy kalap alá vehető lesz, hisz álmom az, hogy az elsők között lehessek Magyarországon, aki az E-Sportból meg tudnak élni.
Köszönjük, hogy rendelkezésünkre álltál egy interjú erejéig, esetleg üzennél még valamit az utolsó szó jogán?
Köszönöm a megkeresést, az interjú kapcsán és az egész szervezet nevében szeretném újra megköszönni a már említett szponzoraiknak a segítségüket. Hajrá magyar E-Sport!
Forrás: Esports-Gear.com
én is szeretem ezt az oldalt, olcsók a domainek!
A hangsúly a codon van nem a voltakon. A most hétvégi cod4-be bele is néztem a kérdés az lenne, hogy a wildtv még régebben cod versenyeket közvetített onnan?
A hangsúly a codon van nem a voltakon. A most hétvégi cod4-be bele is néztem a kérdés az lenne, hogy a wildtv még régebben cod versenyeket közvetített onnan?