Természetesen mivel béta fázisban van a fejlesztés lehetnek benne hibák! Ezeket a Friends Wiki oldalán lehet bejelenteni. A kibõvített részben találhattok egy interjút a készítõvel, az új Friends-el kapcsolatban. Interjú John Cook-al a Friends 3-ról
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs
Pár órája megjelent a Steam Friends 3.0 béta verziója ebbõl az alkalomból faggattuk a project felelõs vezetõjét John Cook-ot.
Akkor kezdjük is el. A Friends 3.0 tartogat számunkra újításokat, vagy minden maradt a régiben?
A most kiadásra kerülõ verzióban semmi újítás nem lesz, csak kijavítottuk azokat a hibákat, amik elõfordultak, a fõ funkciói tehát továbbra is a barátok felvétele, a chat és hogy ki mit játszik éppen. A közeljövõben a Steam 3 megjelenésével természetesen a Friends is bõvülni fog extra funkciókkal.
Tervezitek a hálózat kibõvítését olyan szinten, hogy ne csak egy-emberrel lehessen társalogni, hanem akár többel is?
Igen, terveztünk egy IRC-hez hasonló chat room funkciót is, amit majd az új Steam kiadásakor élesítünk. Emellett tervezzük, hogy a játékok és a Friends közti kapcsolatot még tovább fejlesszük, például azzal, hogy mindenki maga állíthassa, be hogyan látszódjon, amikor játszik.
Ezek igazán érdekes ötletek, többet is megtudhatunk róla?
Sajnálom, jelenleg nem.
A Friends mûködik az összes Steam-es játék alatt vagy kell hozzá a Source és/vagy VGUI támogatás?
A Friends SDK a bétatesztelések után, amikor kész a végleges verzió bekerül az Source SDK-ba, így bármelyik fejlesztõ integrálhatja a játékába. Nem feltétlenül kell alá Source motor, de Source motorral lett megírva a program így azok alá könnyebb beintegrálni.
A közösség igen szívesen fogadná, ha lennének társasjátékok is a Friends-ben, terveztétek az ilyenek integrálkását?
Nagyon távoli jövõben igen.
Sikerült megoldani a „szellem” felhasználók problémáját (akik csúnya dolgokra (súgásra) használják a Friends-et - a szerk.)?
Egy megoldást láttunk erre, hogy a felhasználóknak kikapcsoljuk a chat-et bizonyos idõközökben. Például a Counter-Strike-ban, megfigyelõben lévõ játékosok üzeneteit,amit az élõknek írnak csak a kör végén kapják meg az élõk. Ez a bétában még nincs benne, mert ehhez nagyon sok mindent le kell majd még tesztelnünk.
A Friends mutatja, majd ha valaki sima Single Playeres játékkal játszik?
Nem ez nincs megoldva, erre nem gondoltunk. (Az interjú után bekerült ez a funkció a Friends-be)
A Steam 3.0 alapja a TCP kapcsolódás, ez a változás a Friend’s instabilitását okozhatja majd. Újra megjelentitek a Friends-et az új Steam-el együtt vagy már gondoltatok rá és készen van a támogatás?
A Steam 3.0 jelenleg UDP és TCP kapcsolatokat támogat.. UDP az egyik legjobb és legkönnyebben kezelhetõ protokoll, ez használjuk mi is ugyanúgy, mint a Steam authentikáció, a VAC és a Server Browser. TCP-t csak a keményebb estekben használunk például a letöltéseknél.
Tehát a Friends UDP csatornán kommunikál, a sávszélesség igénye pedig elhanyagolható. A TCP kapcsolatot inkább olyan másodlagos megoldásnak tartjuk, olyanok számára akik firewall vagy router mögött tartózkodnak.
Egy igen fontos kérdés: A chat peer-to-peer alapon mûködik, vagy a Valve szerverein keresztül?
A Chat üzenetek a Valve szerverein keresztül közlekednek. A NAT és a firewall-ok elterjedése miatt nem láttuk értelmét a direkt kapcsolatnak, hiszen nagyon ritkán mûködött. Jelenleg egy kódolón is dolgozunk, a titkosítás érdekében azonban ez a béta verzióban még nincs benne.
Hány ember dolgozik a projecten?
Mindenki a Steam csapatban beletesz egy kicsit, de általában olyan 10 fõ. Nem mindenki dolgozik a Friends Network-ön de, a sok közös funkció miatt mindenki kicsit bedolgozik.
Esetleg valami végszó?
Nagyon reméljük, hogy ez a verzió majd mindenkinek elnyeri a tetszését. Természetesen a béta verzió arra, van hogy teszteljék. A hibákat és az ötleteket a VDC oldalán várjuk.
Köszönjük az interjút!