Counter-Strike 1.6-ban a HLTV.org archívuma szerint 2010-ben, a DreamHacken debütált hivatalosan is a de_mirage, amely a de_cpl_strike-ot váltotta le és lett hivatalosan is versenypálya. Counter-Strike: Source-ban szintén de_cpl_strike néven futott a mirage, ám itt még nem szerepelt a hivatalos mapok között – legalábbis az öreg kontinensen biztosan nem. A Counter-Strike: Global Offensive megjelenésével viszont a de_mirage is újra lett gondolva, az új játéknak megfelelően új textúrákkal lett felvértezve, mostanra pedig az egyik legkedveltebb pálya mindközül.
Az ősz folyamán a nemzetközi versenyeken még a de_mirage első verzióját használták, amely „csgo” végződéssel lett ellátva. Ezt nem sokkal később leváltotta a de_mirage_go, melyből már legalább 3 új verzió jelent meg, melyekből igyekeztek eltűntetni a korábbi verziók hibáit, a bugokat. Néhány napja (van az már talán 1-2 hét is) pedig megjelent a de_mirage_ce, amellyel végképp a versenyző rétegnek szeretett volna kedveskedni a készítő, hiszen a „ce” a „competitive edition” kifejezésre utal.
A Valve munkatársai, akik a CSGO fejlesztésével foglalatoskodnak, dolgoztak egy „kicsit” a de_mirage-on is, olyannyira, hogy jövő héten a következő frissítéssel egy időben érkezik az új „mirázs”, melyen a textúrák frissítésén, cseréjén kívül lesz még néhány változás. A hivatalos CS blogon, a blog.counter-strike.net olvasható bejegyzésben nemcsak képeket találunk, hanem a változásokkal kapcsolatos kérdéseinkre is választ kaphatunk.
Az egyik legfontosabb változás a mirage kinézete, az új textúrák lesznek. A fejlesztők igyekeztek redukálni a kontrasztot, csökkentették a „zajt” a textúrákon, fényesebbé tették őket, ezzel pedig azt szerették volna elérni, hogy könnyebben el lehessen különíteni, könnyebben meg lehessen különböztetni a játékosokat a falaktól, ergo ne olvadjanak bele annyira – legalábbis ez áll az imént említett blogposztban.
A textúrák cseréjén kívül észrevehetünk még néhány fontosabb változást a de_mirage-on. Az egyik ilyen a CT-rámpa kiszélesítése, mellyel a fejlesztők több kihasználható helyet szeretnének biztosítani az A lerakóra záró, vagy éppen onnan védő CT-knek. Az átkötőnél lévő trafókról eddig jól lehetett védeni a T-házat, szinte nulla rizikóval foglalhattuk el a pozíciónkat, ám ezentúl ez másképp lesz, hiszen a dobozok helyét egy „betontömb” vette át, és a kialakításnak köszönhetően ezentúl talán nem fog olyan kulcsszerepet játszani ez a pozíció az A lerakó védelmében, visszafoglalásában, betámadásában, mint eddig.
Középen történtek talán a legfőbb változások, főleg a mozit, az átkötőt és a rókát, patkányt illetően. Haladjunk balról jobbra, így kezdjük az átkötővel. Sokkal jobb megvilágítást kapott a pálya ezen része, az eddig emelkedő szerű járat helyét egy lépcsővel ellátott rész vette át, megtartva az eddigi pozícionálási lehetőségeket. A mozi is jobb megvilágítást kapott, ezzel az ott „vitézkedő” AWP-st könnyebben észre lehet majd venni a jövőben a zöld konténertől, és a közép másik oldaláról is. A dobozokat szerencsére megtartották, ezzel a moziba való boostolás lehetősége a jövőben is elérhető lesz. Néhány játékos, aki feedbackkel látta el a fejlesztőket, panaszkodott a róka bejáratának sötétségére – és lőn világosság, felkapcsolták a villanyokat, beengedtek egy kis napfényt.
A hírhez csatolt galériában képekkel illusztráljuk a változásokat, tehát még több változást vehettek szemügyre – és ne feledjétek, jövő héten már saját bőrötökön tapasztalhatjátok meg, hogy milyen lett az új mirage. Még az is lehet, hogy ebből az alkalomból egy mirage névre hallgató nightcupot is szervezünk nektek. Minden további információért látogassatok el a hivatalos Counter-Strike blogra!
btw meg kell szokni, ha jatszani akarsz, akkor ezen is fogsz.:D