Nem valószínű, hogy mindenkinek el fogja nyerni a tetszését a legújabb Counter-Strike: Global Offensive frissítés, hiszen számos radikális változást eszközölt a fejlesztői csapat. A legfontosabb változásokat a de_dust2 és a de_inferno pályákon eszközölték, de a füst mérete és tulajdonságai is változtak, úgyhogy nézzük is pontosan, miről is van szó.
Kezdjük is egy viszonylag jó dologgal, ami a de_dust2 B lerakóját érintette. Talán nem voltam azzal egyedül, hogy ha B lerakót sötétből kellett visszafoglalnom, akkor inkább eldobáltam a fegyvereimet, mert a színpad hátsó dobozánál álló támadót nehezen vettem észre. Ez mostantól nem így lesz, hiszen pont ezt a részt alakították át, hiszen az eddigi sötétebb fal-doboz páros helyére egy világosabb falat raktak a készítők, ezzel eltűntetve a "kaméleon-effektust".
A dust2-höz képest infernón több változás történt, kezdjük a T kezdőhöz legközelebbivel. A róka felett lévő autó eltűnt, helyét egy L alakú beton veszi át, amivel a CT-k dolga lett megkönnyítve leginkább, hiszen így már nem taktikázhatunk arra, hogy az autó ablakán átnézve mi könnyebben meglátjuk a rankerről kinézegető védőt, mint ő minket. A padot tekintve újfent a védők dolga lett könnyebb, hiszen a pad mögé már nem bújhatnak el a terroristák, mert a pad gyakorlatilag beljebb lett tolva. A "pokoli" mapon házban történt még egy kisebb változás, a folyósót szélesítették ki a map editorok - hogy ez kinek lesz jó és ez miért kellett, az már egy más kérdés.
Az összes mapot érintő változás továbbá a még meglévő köd redukálása, ezzel csökkentve a "látási" nehézségeket, tehát nemcsak infin és d2-n, hanem nuke-on, trainen és aztec-on is hamarabb észrevehetjük ellenfelünket, mint eddig.
És akkor jöjjön a füst. A smoke méretét tekintve kisebb lett, így például nuke-on a sárga házra dobott füst már nem olyan jó védekezési eszköz a terroristák gyors rohamaival szemben, valamint nem a legjobb védekezési módszer a sárgában lévő "peekelő" támadókkal szemben sem.
Az ESEA News el is készítette a változásokat szemléltető videót, aminek köszönhetően a játék elindítása nélkül is pontosan láthatjuk, hogy milyen változások történtek a fent leírtakkal.
Nem szaladhatunk el a GOTV-t érintő változások mellett sem. Ezentúl GOTV-t követve nem fogunk flashelődni, ezentúl egy kis ikon fogja jelezni, ha az adott játékos képernyője teljes egészében elfehéredik, valamint az X-Ray bekapcsolásával a gránátok útvonalát is láthatjuk, így sokkal egyszerűbben találhatjuk meg például a tökéletes flashek, vagy füstök dobásának technikáját.
A július 4-én történt változások changelogja:
[ MISC ]
- Playing a demo recorded on a workshop map will attempt to automatically download and display that workshop map.
- Added a convar cl_download_demoplayer to control whether demo player is allowed to download external resources, defaults to 1 allowing downloads from workshop, allows 2 for downloading all other external resources that could be referenced by community server.
- Added engine support for versioning official maps, so demo playback will seamlessly download and load matching version of the map when playing back older demos. ( Currently supports Nuke, Inferno, Dust2 )
- Fixed rare crashes in HUD when game events were received before HUD elements were fully loaded.[ GAMEPLAY ]
- Additional minor buffs to the Aug and Sig.
- Smoke grenades have been adjusted to make their view-obscuring overlay match the smoke volume shape more precisely as well as some other minor fixes.[ SPECTATING ]
- Spectating a flashed player via GOTV now shows an additional effect and icon to indicate blindness without obscuring the spectators view.
- Fixed a case where GOTV spectator would get the round radar template instead of the square one.
- Grenade trajectories are now on by default in spectator x-ray view. Convar sv_grenade_trajectory_time_spectator will adjust visible trail duration.[ MAPS ]
- Made a pass at incorporating some lessons learned from Mirage to original maps. Also, bug fixes.
De_Inferno:
- Widened apartment hallway near A
- Replaced red car in middle with solid cover
- Fixed radar naming on haycart
- Improved visibilityDe_Nuke:
- Added radar names
- Bug fixes
- Improved visibilityDe_Dust2:
- Improved visibility
- Bug fixesDe_Aztec:
- Improved visibilityDe_Train:
- Improved visibility
Jó lett a cikk!