Az Anti-Lag azáltal működik, hogy optimalizálja a grafikus processzor és a rendszer közötti kommunikációt, ezzel minimalizálva a késleltetést. A technológia a renderelési sorban szinkronizálja a képkockákat, így csökkentve a bemeneti lagot. Azonban az Anti-Lag+ működése során beavatkozik a játék motorjába, ami számos játékban, köztük a Counter-Strike 2-ben is, anti-cheat rendszerek riasztásához és játékosok kitiltásához vezetett
A Counter-Strike 2 játékosai közül többen tapasztalták, hogy a VAC (Valve Anti-Cheat) rendszer kitiltja őket az Anti-Lag+ használata miatt. Az AMD gyorsan reagált a problémára, és kiadott egy új drivert (23.10.2 verzió), amely letiltja az Anti-Lag+ funkciót minden támogatott játékban, amíg a probléma megoldása folyamatban van. És abban is volt egészen mostanáig.
Az AMD és a Valve jelenleg közösen dolgoztak azon, hogy a kitiltott játékosok visszakapják fiókjaikat, és hogy egy biztonságosabb megoldást találjanak az Anti-Lag+ technológia újraaktiválására. Az AMD azt javasolta, hogy a játékosok ne használják az Anti-Lag+ funkciót a Counter-Strike 2 játékban, amíg a probléma véglegesen nem oldódik meg. Az új Anti-Lag 2 támogatott játékai közé elsőként került be a Counter-Strike 2 tehát elvileg mindenki nekiugorhat játszani vele aki bátor (saját felelősségre)
Az új Anti-Lag+ technológia már nemcsak az RDNA 3 alapú Radeon RX 7000-es videokártyákkal kompatibilis, hanem a Radeon RX 5000-es és Radeon RX 6000-es sorozatú asztali és mobil videokártyákkal is használható. Ezenkívül támogatja a Radeon RX 6000-es sorozatú integrált grafikus vezérlőket is, így még több felhasználó élvezheti a csökkentett késleltetés előnyeit.
Az AMD ígérete szerint a jövőbeni driver frissítések már tartalmazni fogják a szükséges javításokat, amelyek megakadályozzák a kitiltásokat. A játékosoknak addig is érdemes figyelemmel kísérni az AMD és a Valve hivatalos közleményeit és frissítéseit, hogy naprakészek maradjanak a legújabb fejleményekkel kapcsolatban.